Hjul MTB

David987

Medlem
Hjul MTB
Hej!
Jag har hittat ett par hjul på nätet och undrar om de passar till MTB?
443488CD-62F4-4380-B626-4953CDFCA91D.jpeg

Hjul MTB
Hej!
Jag har hittat ett par hjul på nätet och undrar om de passar till MTB?
Visa bilaga 413770
Frågan är ju om du vill att de skall passa på en viss MTB, typ din? Då är det bra att veta vad du har för cykel. Sen är ju en bild inte helt lätt eftersom ingen kan säga exakt vad specen på hjulen är

Jag gissar på att de är 622 så då passar de i teorin på en 29" MTB som har "vanlig" QR. Men de kan ju lika gärna vara 27.5 eller något annat skoj. Sen kan det ju också vara "boost qr" det framgår ju inte av bilden (men det tror jag inte) Kassetten/body, ja om man kör vad som antagligen är 9 eller 10 delat?

Sen är ju frågan varför man vill ha just dom hjulen? Svinbra om man skall växla mellan en skivbromsad och fälgbromsad cykel kanske.

Senast ändrad:
Hjul MTB
Frågan är ju om du vill att de skall passa på en viss MTB, typ din? Då är det bra att veta vad du har för cykel. Sen är ju en bild inte helt lätt eftersom ingen kan säga exakt vad specen på hjulen är

Jag gissar på att de är 622 så då passar de i teorin på en 29" MTB som har "vanlig" QR. Men det kan ju också vara "boost qr" det framgår ju inte av bilden (men det tror jag inte) Kassetten/body, ja om man kör vad som antagligen är 9 eller 10 delat?

Sen är ju frågan varför man vill ha just dom hjulen? Svinbra om man skall växla mellan en skivbromsad och fälgbromsad cykel kanske.

Jag har en
Finns nog någon mtb dom kan passa på , men den kan va svår att hitta även på nätet
hej!
Har hittat ett annat par hjul som passar )
Tack för hjälpen

Tillbaka
Topp