Hjulbygge

• Trådstartare Trådstartare cal
  • Start datum Start datum
C

cal

Guest
Hjulbygge
Kan någon rekommendera en nätbutik med bra hjulbyggen som bygger hjul på DT-nav? Jag har letat runt bland diverse butiker utan att hitta någon som tycks ha välberyktade hjulbyggen och samtidigt erbjuda DT-nav. Det är DT Hugi Freeride Disc nav jag är ute efter.

Tar tacksamt emot tips! =)

Hjulbygge
Eller är det någon som vet var man får tag på DT Hugi Freeride Disc naven billigt inom EU? Lösa nav altså, inte kompletta handbyggda hjul.

Hjulbygge
De har DT nav. Men jag har ingen bra erfarenhet av deras leveranstider osv. Dessutom har de inte DT Hugi Freeride naven som jag söker. Jag tvivlar dock inte över att de kan ta hem även den modellen, men leveranstiden tilltalar mig som sagt inte.

Hjulbygge
Merlin tycks bygga hjul med DT Hugi 240, vet ej om det är Freeride eller annan modell.

Maila dem! De kan säkert ordna hjul med de nav du vill ha när de ändå har DT i sortimentet.

<http://www.merlincycles.co.uk/acatalog/Custom_Wheels.html>

Så vitt jag förstått är Merlin #1 i Europa både vad gäller pris och kvalité på customhjul?

Hjulbygge
Tack tobbe. Jag mailade dem igår och frågade angående dessa nav men har ej fått något svar ännu. Deras hjulbyggen verkar riktigt bra.

Hjulbygge
Merlin bygger bra hjul. De kan säkert bygga på andra nav än de som finns med i deras listor - jag har köpt 36-ekrade hjul från dem vid två tillfällen trots att det inte finns sådana på sajten.

/jonas

Hjulbygge
Cal: Kolla in actionsports.de, de har garanterat EUs bästa priser med DT-nav, köpte ett par till racern med Hugi 240, DT-RR1.1 fälg och svarta DT-rev med svarta nipplar och svarta DT-QR för 3500:- inkl. frakt oslagbart. Mkt bra hjulbygge!

Just nu har de:

Laufradsatz (Vorder+Hinterrad) ohne DT Schnellspanner
Nabe: Hügi 240 schwarz
Felge: DT Swiss XR 4.1
Speichen. DT Revolution schwarz
Nippel: DT Prolocknippel Alu schwarz
Lochzahl: VR: 32 HR: 32

Unser Internetangebot: 279,00 Euro

Det är billigt, de tar 25 Euro i frakt - mejlar man till de efter beställning så kommer det på en vecka ungefär, mkt bra service!

/Fredrik

Tillbaka
Topp