Hjulsjö MTB

Hjulsjö MTB
Hej,

Vi är nyfiken om det finns någon som har cyklat i Hjulsjö och vill dela sina erfarenheter och synpunkter.

Mvh, Klaas (Hjulsjö Byförening)

www.hjulsjo.se

Senast ändrad:
Hjulsjö MTB
Har dessvärre aldrig ens hört talas om Hjulsjö förrän nu.
Men måste ju säga att det iaf ser sjukt gemytligt ut.
Ser ut om att ni har gjort ett bra jobb både med leder & youtube filmen =)

Hjulsjö MTB
Jag har ännu så länge bara hunnit med Pershyttan och Ånnaboda vad det gäller mtb-leder under Bergslagen Cycling- "flagg".

Dock ser Hjulsjö mycket lovande ut, flera av lederna verkar gå i liknande terräng som i Rörbäcksnäs.
Hjulsjö Byförening och inte minst Thord Lindberg har gjort ett fantastiskt jobb med de 140 km leder som finns i Hjulsjö.

http://www.bergslagencycling.com/be...inbike/hjulsjo.4.54bd7dfa148c1f70d2212a7.html

Hjulsjö MTB
jupps, cyklade röd 1 för nån vecka sen å kan nog säga att det var en av dom bästa lederna jag har kört på i alla fall. Väldigt fin skog och mestadels stig, otroligt lättcyklad med typ 1 enda stigning så det passade min kärring perfekt, tyvärr regna det nästan hela svängen så det blev bara den leden men vi kommer åka dit igen nu i veckan å då blir det röd 1 igen och en svart som var ganska kort men den ska tydligen va rätt så jobbig.

Hjulsjö MTB
Jag har cyklat där några gånger.

Röd 1 är ju en helt fantastisk led! Stigen som går upp på åsen måste vara det finaste Sverige har att erbjuda!

Testade även på svart 8, riktigt kul den med! Fina stigar som är trixiga men utmanande o roliga!

Jag hade lite svårt att komma rätt i starten, planen var att köra röd6. Kom dock helt fel i starten då de kändes som att pilen pekade uppför backen och inte till vägen längst till höger.

Vore kanon om man vid starten kunde läsa lite mer om varje led, tex hur mycket stig vs grusväg det är. Höjdmeter etc

Har tidigare kört några av de andra lederna och även dom är riktigt bra!
Finns även endel strava-segment!

Hjulsjö MTB
Att beskriva våra leder mer exakt så att man har lättare att välja rätt är någonting som vi absolut kommer göra. Gärna hör av er om ni har flera önskemål eller idéer.

Hjulsjö MTB
Familjen har sommarstuga nära hjulsjö, så jag har cyklat rätt mycket på lederna! Favoriten är svarta leden, tror den är markerad som led 5. Röda leden som går på åsen är riktigt fin, även om jag föredrar mer tekniska stigar. Sen är utförslöpan som går ner till grängensjön helt magiskt rolig, går så sjukt fort där! Uppskattar verkligen det arbete ni lagt ner på lederna.

Finns dock mycket mer rolig cykling utöver lederna, här är lite sammansatta gopro-videos från en kvällsrunda tidigare i somras, ingen av dessa stigar hör till lederna dock:

Hjulsjö MTB
Vackert!
Inte blir det sämre av att det faktiskt ligger nära nog för en dagstur!! Lägger till Hjulsjö på listan över ställen jag tänker besöka.

Hjulsjö MTB
Elkie: Stöd Clas Bryggare (Hjulsjö Byförening) genom att köpa kartor över lederna på den lilla butiken i byn (som också hyr ut mtb).

Jag kan bara hålla med tidigare talare, röd 1 är en av dom bästa lederna jag har kört. Tänk om den bara vore dubbelt, eller tre gånger så lång. :-)

Hjulsjö MTB
gurrap skrev:
-------------------------------------------------------
> Elkie: Stöd Clas Bryggare (Hjulsjö Byförening)
> genom att köpa kartor över lederna på den lilla
> butiken i byn (som också hyr ut mtb).
>
> Jag kan bara hålla med tidigare talare, röd 1
> är en av dom bästa lederna jag har kört. Tänk
> om den bara vore dubbelt, eller tre gånger så
> lång. :-)

Kanon, det ska jag göra!

Hjulsjö MTB
Elkie skrev:
-------------------------------------------------------
> gurrap skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Elkie: Stöd Clas Bryggare (Hjulsjö
> Byförening)
> > genom att köpa kartor över lederna på den
> lilla
> > butiken i byn (som också hyr ut mtb).
> >
> > Jag kan bara hålla med tidigare talare, röd 1
> > är en av dom bästa lederna jag har kört.
> Tänk
> > om den bara vore dubbelt, eller tre gånger så
> > lång. :-)
>
> Kanon, det ska jag göra!

Intäkten av kartförsäljningen används till att underhålla och förbättra våra leder. Tack till de som köper kartor eller stödjer oss på ett annat sätt.

Senast ändrad:
Hjulsjö MTB
Var där i går och premiär cyklade. Vart röd 1, svart 5+8 och grön 3. Riktigt fina stigar, kommer åka tillbaks garanterat. Köpte en led karta också:-)

Tillbaka
Topp