Hjulstorlek på gammal damcykel

fredde73

Ny medlem
Ska köpa däck till morsans gamla hoj,på fälgen är det instansat 28*1 1/2.Ska det vara ett vanligt 622-däck eller är det nån konstig storlek?

Du ska ha 635 som finns i några olika bredder men 1 1/2 motsvarar typ 40.

Det är dom som populärt kallas tjuåttatummare.

Nu är det en kontig storlek ja. Förr fanns det tjuåttatummare eller ballongdäck 26 tum (på de vanligaste modellerna av militärcykeln).

Finns på cyclecomponents.

Senast redigerad av en moderator:
geologen skrev:
-------------------------------------------------------
> Finns också i många cykelbutiker, skulle jag
> tro. Sortimentet är sannolikt inte så stort, men
> nåt däck finns det säkert.

Tjena!

Vilka kassa cykelbutiker du måste besöka.. Vi har tre olika kvaliteter på däck i 635mm.. Samt dubbdäck.. Alla fyra varianter finns i minst två olika bredder.. En variant finns även i grått..
Det är väldigt många som fortfarande cyklar på 635mm.. Att som cykelnasare inte ha sådant på lager är ganska puckat.. Ok om inte Cykelcity eller dylikt inte har det, men standardcykelaffärer bör ha det hemma..

Hörrö Knäskålen, jag har aldrig frågat efter såna däck i butiker, men i butiken jag jobbade i hade vi några olika. Därför formulerade jag mig som jag gjorde, eftersom jag antog att det ser ungefär likadant ut i andra cykelbutiker.

Cykelaffärer is the shit.

Man kan gå dit också och fråga om dom har 28, 1 3/8 * 1 1/2 få hjälp och lämna affären med
ett 37 635.
Dock tror jag att det blir värre att få tag på den röda slangen med ventilgummi i ventlilen.

Kneecap har ni fortfarande ventilgummi?

Tillbaka
Topp