Hoj för max 15000 - Nishiki SRI Team?

larkri

Medlem
Är inne på att inhandla en ny MTB i prisklassen upp till ca 15000. Har kollat på Nishiki SRI team - är den bra? Någon som har erfarenhet av den? Tips på alternativ?

Blir det ny cykel återstår bara att börja cykla igen...

Jag och min polare beställde precis vars en SRI Team, var och klämde på en på cykeldagarna och det var en väldigt trevlig cykel och till ett bra pris med! Har provat en Team innan och gillade geometrin och styregenskaperna starkt!

Som bobby skrev ovan... fasen vad man längtar nu! Tror det är en väldigt kompetent och bra cykel... ligger ju inte i pris heller långt över tyska motsvarande hojjar!

Samma ram som de körde på förra året då hojjen blev riktigt uppskattad! I år faktiskt lite billigare och med ännu bättre komponenter.

Jag tycker sri team är en mycket fin cykel.
Men kolla även canyon !
Jag slog till på en Canyon nerve xc och är sååå nöjd.
Mvh:Robert

Det står en SRI Team -07 hos Sportson på Katarina Bangata och väntar på Dig. Ring butiken och kolla ramstorlek och pris vetja .....

Har fått ett pris från Häggs på 13750 plus frakt för 2008 års modell av SRI TEAM, får se om nån firma runt Stockholm matchar det. Hämtar heldre i butik än beställer om nåt är fel.

Eller så får jag laga min gamla Cannondale. Den har varit trogen i 11 år även om den är sparsamt använd de senaste åren. Skulle försöka fixa fjädringen som var lite trött och nu funkar den inte alls... Lyckades göra gängpaj på nån del.

En del kompisar påstår att jag borde börja cykla igen först - och sen köpa ny cykel. Är inte det tråkigt?

klokt men trakigt, hur kul ar det att borja cykla igen pa en kass cannondale? Koper du en sri team sa blir det inte fel, de snickras ju ihop i goteborg vettu!

Tittar också i den här prisklassen, men kan ju inte direkt påstå att det är lätt att välja.

Har tittat på bland annat Orange P7 också, men då får man lite "sämre" växlar och så... samtidigt som man får en dämp med längre slag. 100 är gränsen för mig, vilket innebär att att en hel del cyklar går bort, till exempel de flesta från Cube i prisklassen.

Tillbaka
Topp