Honda CR-V + Cykel = ?

RawTV

Ny medlem
Honda CR-V + Cykel = ?
Finns det någon bra baklucke-/dragkrokshängd cykelhållare som passar till en Honda CR-V från 2002? (Hondan har reservhjulet på dörren bak, så de vanligaste modellerna funkar inte.) Den får dessutom gärna vara snäll mot kolfiber och inte alltför dyr.

Tack på förhand, hoppas jag.

Honda CR-V + Cykel = ?
Jag tror att kraven blir svåra att uppfylla tyvärr.

Det finns en dragkroksförlängare som flyttar ut kulan bakom reservhjulet men den är lite racklig och klarar bara enklare lättare cykelställ som sällan är stabila eller så snälla mot kolfiber.

Dyrare ställ där cykeln står på hjulen tex Thule EuroClassic har en böjd bygel som tillbehör. Den böjda bygeln går upp bakom reservhjulet och tar bort en cykelplats på hållaren. Snällt mot kolfiber men dyrt.

Dessutom har du böket med att den sidohängda bakdörren inte går att öppna med cykelstället på plats. Jag skulle ha valt en takmonterad hållare i stället. Jag har precis samma problem på min Toyota RAV4.

Varför inte Thule Wingbar och en Thule Proride, enkelt och snyggt. (ok inte så billigt med Wingbar men iaf snyggt). Bäst pris på Proride tror jag www.takbox.se har just nu.

Honda CR-V + Cykel = ?
Jag sålde Honda för några år sedan och vill minnas att de ägare jag kom i kontakt med körde hållare till taket. Har inte sett någon cykelhållare som fixar det bra på dragkroken....

Honda CR-V + Cykel = ?
Tack.

Ja, då var det lite som jag misstänkte. Även om jag hoppades slippa tak-alternativet. Säg att jag exempelvis skulle köpa en sån här då: http://www.takbox.se/butik/takmonterade-cykelhallare-thule/580-thule-outride-561-cykelhallare.html Behöver jag i så fall köpa något mer? Skenor? Fästen?

Ja, det låter säkert dumt. Men det beror på att jag är dum. Har inte koll på sånt här helt enkelt.

Bilen ser ut ungefär så här i vilket fall: http://www.autosvit.com.ua/Honda_CR-V_2002-2006_image_1131_1.html Med någon sorts lister på taket...

Senast ändrad:
Honda CR-V + Cykel = ?
Har själv en cr-v 02:a. Om du ska ha takräck måste du köpa ett specifikt för cr-v. För att monter det får man plocka bort fyra plastlock i skenorna på taket, skruva i fyra pinnbultar, sätta på ett annat täcklock, sätta dit räcket, skruva fast med fyra muttrar, trycka fast en annan plastdel. Ganska krångligt alltså, dessutom har du inte mycket spel i längsled mellan räckena vilket kan krångla till det med cykelhållaren som sen ska på. Det hade varit bättre med rails som på de äldre modellerna. Jag brukar lägga in cykeln i bilen istället.
/Jon

Honda CR-V + Cykel = ?
Takräcke är krångligare än väntat alltså.

Dragkroksförlängare då? Skulle det inte kunna funka ihop med Thules billigare bakmoterade cykelhållare likaväl som de dyra?

Honda CR-V + Cykel = ?
Om du plockar av reservhjulet(det finns ett fack för det inne i bilen) kan du väl få dit cykelhållare för dragkrok.
/Jon

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp