Hope kundservice, har jag för höga förväntningar?
Beställde nya Hope Pro 4 nav från Wiggle den 29/3.
Efter vad som kändes som alldeles för långt väntande och många uppdateringar av trackinginformationen dök de äntligen upp i förra veckan.
Fälgar, ekrar och nipplar hade kommit några dagar tidigare från Bike24 och jag var supersugen att komma igång med bygget av nya hjulen.
Dock upptäckte jag att gängorna på bodyn kändes lite konstiga och kollade lite närmare. Tog även en bild med en av kamerorna från jobbet.

För säkerhetsskull skrev jag ett mail till Hope för att fråga om detta var ok eller om bodyn behöver bytas och bifogade bilderna ovan.
-Ursäkta att du fått en trasig produkt vi skickar en ny body omedelbart och vill gärna ha tillbaka den gamla så vi kan inspektera om den är dålig och i så fall ta reda på vad som gått fel i vår process.
Detta är svaret jag får
Måste säga att förtroendet för Hope är aningen stukat, eller har jag för höga förväntningar? Är jag bara för "lättkrängt", för medelålders och för vit?
Vad hade ni förväntat er från en tillverkare som Hope?
Jag har ju läst flera trådar om hur bra support dom har och att de är snabba på att svara på supportärenden.
Har ni liknande erfarenheter från Hope?
Tilläggas bör är att det ser ut som att Wiggle kommer lösa detta, men det har ju tagit och kommer att ta tid innan jag kan cykla på hjulen.
Fast just nu är jag är rätt sugen på att bara sälja av hjulen så fort detta har löst sig.
Efter vad som kändes som alldeles för långt väntande och många uppdateringar av trackinginformationen dök de äntligen upp i förra veckan.
Fälgar, ekrar och nipplar hade kommit några dagar tidigare från Bike24 och jag var supersugen att komma igång med bygget av nya hjulen.
Dock upptäckte jag att gängorna på bodyn kändes lite konstiga och kollade lite närmare. Tog även en bild med en av kamerorna från jobbet.

För säkerhetsskull skrev jag ett mail till Hope för att fråga om detta var ok eller om bodyn behöver bytas och bifogade bilderna ovan.
Här hade jag väl förväntat mig ett svar att det antingen skulle vara helt ok att montera kassetten, återkom om det gick åt helvete eller ett i stil medHi!
My new rear hub with XD body that I ordered from wiggle arrived yesterday.
However when looking at the threads of the body they look like they are not cut properly, see attached images.
Please advise, should I make a warranty claim at wiggle or what should I do?
Best Regards
-Ursäkta att du fått en trasig produkt vi skickar en ny body omedelbart och vill gärna ha tillbaka den gamla så vi kan inspektera om den är dålig och i så fall ta reda på vad som gått fel i vår process.
Detta är svaret jag får
Måste säga att jag blir ganska förvånad över bemötandet och orolig för att Wiggle ska kräva att jag skickar tillbaka navet och att det kommer ta en jäkla tid innan jag kan börja bygga hjulen så jag svarar med detta men kontaktar också Wiggle.Hi
Sorry to hear of the hub issue. The threads do look a bit rough, the best thing would be to contact the retailer and ask them for information on their returns system.
Kind regards
Johnny
Hör inget mer från Hope på ett par dagar, och skickar därför detta idag.Hi!
I have sent a message to wiggle as well and I’m awaiting a respons from them.
Have I understood you correctly that your opinion is that the body is faulty and should be replaced?
In that case I must be frank and say that I was expecting more from a quality brand like Hope.
Both in terms of quality assurance and support when something like this happens.
The reason I bought Hope hubs was to avoid these things and make sure to get good support if anything against all odds went wrong.
If the body is faulty I would expect, and kindly ask, you to send a new one so that I can enjoy my new hubs as soon as possible.
Best Regards
Får detta till svar några timmar senareHi!
Its now been five days without response to my last mail. And two days that I have not been able to use my new Hope hubs.
Really disappointed in Hope and how a new customer is treated. This is not what I expected and not what I have read from different forum threads when researching what hubs to buy for my new wheels. Seems like I will never buy Hope stuff again.
Hade nog förväntat mig åtminstone ett "Sorry for the late respons".Hi
Yes, I would say that the freehub body looks like it needs to be replaced, though that is not definite as photographs can be misleading. As mentioned, this is best processed through the retailer though as they may have a free returns system, sending the freehub to us directly will incur postage charges.
Kind regards
Johnny
Måste säga att förtroendet för Hope är aningen stukat, eller har jag för höga förväntningar? Är jag bara för "lättkrängt", för medelålders och för vit?
Vad hade ni förväntat er från en tillverkare som Hope?
Jag har ju läst flera trådar om hur bra support dom har och att de är snabba på att svara på supportärenden.
Har ni liknande erfarenheter från Hope?
Tilläggas bör är att det ser ut som att Wiggle kommer lösa detta, men det har ju tagit och kommer att ta tid innan jag kan cykla på hjulen.
Fast just nu är jag är rätt sugen på att bara sälja av hjulen så fort detta har löst sig.