Hope RX4+ bleed fail (chipped piston?)

kroem

Aktiv medlem
Efter att ha bråkat med mina bromsar så råkade jag (...) ploppa ur ena kolven. När jag tryckte i den så blev den lite chipped.

Nu när jag luftar så får jag inte 100% tryck i systemet. Jag kan bromsa men måste bottna ut.
Kolven är typ minimalt skadad, kan det vara problemet? Att det inte är tätt och kommer in luft? Eller kan tätningarna blivit dåliga när kolven ramla ur?

Jag kommer köpa in ny kolv+tätningar men tänkte om expertisen vet vad som kan vara fel?

Det är lilla kolven på "utsidan", ska jag öppna upp och se om nåt är trasigt inne? Genom att skruva loss den...där svarta grejen, bore cap?

Systemet är Campa H11, om det har betydelse :)

Var är den skadad? Om den inte är helt slät på kontaktytorna så funkar inte packningen som den ska. Kan vara att din borecap inte är helt tät också.

Var är den skadad? Om den inte är helt slät på kontaktytorna så funkar inte packningen som den ska. Kan vara att din borecap inte är helt tät också.
Det är det jag misstänker. Den är skadad typ på...sidan/ytan uppåt där du tänker att jag pressa i tillbaka i hålet.

Tycker det låter som luft i oket, börja med en noggrannare luftning av oket skulle jag säga (för det är lättast). Med allt rengjort brukar man kunna se om det bubblar ut eller läcker vid kolvarna.

Jag tror inte det är luftat "dåligt", får inga bubblor när jag luftar.utan med att trycket släpper när jag bromsar.

Tillbaka
Topp