Hope V4 mot E4?

Tomcat1

Aktiv medlem
Hope V4 mot E4?
Vét kostar lite mera men väger nästan dubbelt så mycket så jag undrar lite om det är värt det?

Mina E4or har hållit ut mycket väl under -19. Ibland lite ojämnheter över vart nånstans handtags-läget börjar ta men hittills har det ändå varit mina bästa bromsar.

Vill man kan man biffa på E4 med deras extra tjocka särskilt ventilerade skiva fast då väger hela paketet 750 g och kanske man inte räknat med hydraulik-vätskan då.

Hope V4 mot E4?
Skulle börja med att få bromsarna luftade, Hope brukar inte lida av vandrande bite point så jag misstänker att du kan ha luft i systemet.

Sen skulle jag tro att du kanske skulle testa ett par Shimano Saint istället för att byta till V4 om du vill ha mer bett.

Hope V4 mot E4?
Ja.[/quote]

Skiljer väl snarare 100 gram för komplett uppsättning. 560 isch för E4 (med plastslang) 660 isch för V4 som bara finns med stålslang. Rätt stor del av skillnaden är bromsslangen.[/quote]

V4:an finns visst det med plastslang..

Hope V4 mot E4?
johnny165 sa:

Skiljer väl snarare 100 gram för komplett uppsättning. 560 isch för E4 (med plastslang) 660 isch för V4 som bara finns med stålslang. Rätt stor del av skillnaden är bromsslangen.[/quote]

V4:an finns visst det med plastslang..[/quote]

Ok :)

För nått år sen såldes de typ bara med stålslang. Men det är ändrat nu såg jag :)

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp