Hopfällbar cykelkärra?

NAnders

Aktiv medlem
Hopfällbar cykelkärra?
Jag funderar på att skaffa en cykelkärra, men i så fall så ska den vara hopfällbar så att jag utan problem kan ta in den i förrådet när den inte används. (Den förra stals utomhus mitt på ljusa dagen.)

Användningsområdet skulle i huvudsak vara att transportera saker eftersom det just nu inte finns något barn i min omgivning i lämplig ålder och storlek att skjutsa. Men jag tror ändå att jag hellre skaffar en personvagn och lastar i än en lastvagn som man inte kan använda till något annat.

Jag har googlat lite snabbt men man får inte många träffar och framför allt inga bildträffar. Jag är inte intresserad av något som kan demonteras utan vagnen ska kunna fällas ihop utan verktyg.

Tips, någon? Gärna med bild.

Hopfällbar cykelkärra?
Finns massor. Sök på Thule chariot eller titta på xxl.se, Biltemas sida osv. Jag vet ingen där du behöver verktyg för att fälla ihop.

Vad är det du ska lasta? Det är ju smidigast med en lastkärra om du inte ska ha barn i. Jag har själv Biltemas lastkärra som jag tycker är helt ok.

Hopfällbar cykelkärra?
Har använt en Doggy Liner Deluxe som packkärra, egentligen gjord för att vara en hundkärra men funkar väldigt bra att packa saker i. Fälls väldigt lätt ihop (en sprint som lossas varpå kärrans sidor viks inåt). Hjulen sitter fast med snabbkopplingar, plockas de av tar kärran ännu mindre plats.

Hopfällbar cykelkärra?
Låg ju en lätt begagnad sån här på blocket härom veckan, men jag tror den försvann.
Cyclone_IV_Trekking_bicycle_trailer.jpg

Cyclone_IV_Trekking_bicycle_trailer_as_dufflebag.jpg

https://www.radicaldesign.com/bicycle-trailers/cyclone-bicycle-trailers/cyclone-iv-trekking.html

Hopfällbar cykelkärra?
Jag hittar inga beskrivningar av hopfällningsproceduren (jfr. Brompton och andra fällcyklar där den snabba och enkla proceduren är en del av marknadsföringen) och kan inte låta bli att tänka att den kanske är lite för komplicerad för att kunden ska få se den.

Hopfällbar cykelkärra?
I detta fall kan Nordic cab vara ett alternativ. Vi är inte helnöjda, men den är en riktigt bra lastvagn och barnvagn samt är lätt att fälla ihop.

Hopfällbar cykelkärra?
Hej,

Jag tror att marknaden är för liten för vagnar som viks ihop så lätt. Annars kan jag tipsa om Burley Nomad, har en sådan själv. Den plockas ned i delar på ca 4-5 minuter, man kan göra ett paket med spännband, som är stort som bottenplattan, och 15 cm högt. Lätt att förvara. Tyvärr är den inte anpassad för barn.

Länk till försäljare: http://www.blocket.se/malmo/Burley_Nomad___Cykelkarra_for_Transport_39099093.htm?ca=23&w=1
Länk till billigare kopia: http://www.blocket.se/malmo/Trollkarran_Grand_Tourismo___Cykelkarra_61196710.htm?ca=23&w=1

Annars är begagnade barncykelvagnar billiga, finns ganska många på blocket. Hur dom är att demontera vet jag inte, men om det är billigt kan man acceptera att dom försvinner ibland.

Hopfällbar cykelkärra?
NAnders sa:
Jag hittar inga beskrivningar av hopfällningsproceduren (jfr. Brompton och andra fällcyklar där den snabba och enkla proceduren är en del av marknadsföringen) och kan inte låta bli att tänka att den kanske är lite för komplicerad för att kunden ska få se den.

Om det var Cyclonevagnen du menar är den ju egentligen en väska med hjul.
[Video]

Senast ändrad:
Hopfällbar cykelkärra?
h.g.j sa:
NAnders sa:

Om det var Cyclonevagnen du menar är den ju egentligen en väska med hjul.

Nä, jag tänkte i allmänhet. Ta t.ex. den här filmen (som bara är ett av många exempel):
Kameran "råkade" vara avslagen i momentet då vagnen förvandlades från något som svårligen går nerför en normal källartrapp och in genom en normal källardörr till ett platt paket.

Jfr. en godtycklig Brompton-film:
Det råder inga tvivel om att proceduren är så snabb och smidig att den kan användas var dag på var plats.

Det är helt enkelt en Brompton-vagn jag behöver. Jag får vänta tills någon konstruerar den.

Hopfällbar cykelkärra?
Här har jag vagnen som transportvagn, men då jag köpt den som barnvagn följde inget skydd över vagnen med. En soppåse löste dock problemet och den följer riktigt smidigt efter vagnen. Väger dessutom runt 10 kg och går lätt ner för en trapp och in genom en källardörr.
DSCN0723.JPG

Här är vagnen innan vi köpte den och då vi jämförde den mot en betydligt exklusivare vagn. Denna är dock klart bättre som packvagn. Den går dessutom använda efter att barnen växt ifrån den.

Jag skulle dock inte rekommendera den för någon som vill ha en bra barnvagn utan kompromiss. Det har varit många småskeva saker och hållbarheten i tyget har vart ganska kass. Vi kunde fått igenom det på reklamation sa support, men latheten tog över och barnen växte för fort. Nu kommer den troligen mest få agera transportkärra framöver och då duger den gott som den är.
IMAG0681.jpg

Hopfällbar cykelkärra?
Burley Flatbed kanske kan vara något? Jag har själv samma funderingar nu när gamla barnkärran har blivit stulen. Det går ju att surra fast en plastlåda om man ska lasta småsaker
Vikt 6.6 kg
Kapacitet 45 kg, inte illa.

94102-Flatbed_3-4_2000px.jpg

94102-Flatbed-Flat_2000px.jpg

Tillbaka
Topp