Hör upp, cykel i media-tråden

GP 20211109 s09.png

Tråkkgt, men så blir det när cykelvägar kommer i andra hand. Jag blir nog mer överraskad när cykelvägar INTE slutar i förvirring utan fortsätter på ett logiskt och säkert sätt.

Igår så spreds den här videon av en uppförsbackesspurtande Sergio Higutia i flödet. Jag reagerade på att han satt på en Specialized, och inte EFs Cannondale.

Det gjorde tydligen stalledningen också, idag kom konsekvensen

Igår så spreds den här videon av en uppförsbackesspurtande Sergio Higutia i flödet. Jag reagerade på att han satt på en Specialized, och inte EFs Cannondale.

Det gjorde tydligen stalledningen också, idag kom konsekvensen

han ska ju ändå sluta i EF i årskiftet så nu är han arbetslös i 7 veckor. Han klarar sig nog...

Jo det går nog ingen nöd på honom, och EF slipper betala ut hans sista lönecheckar. Men gissningsvis är Specialized nog mest nöjda över uppmärksamheten.

Fast det blir ju litet udda när det är just Europeiska ferieskolans lag. De vill ju profilera sig som det "alternativa" laget som låter sina cyklister gå sina egna vägar. Alltså, fattar att de bryter kontraktet, men ändå...

Cannondale hade surnat till rejält annars och EF följer bara regelboken här. All skuld ligger på Higuita. Hade han bara tejpat över Spez loggorna hade han hållit sig inom ramarna för alla skrivna och oskrivna regler. Att proffsen trampar runt på andra cyklar än sponsorernas när de är i träning är standard men, de följer reglerna och tejpar loggorna.

Sen, eftersom det är EF och Vaughters verkar tycka att all publicitet är bra publicitet så kan allt såklart vara planerat från början

Jag bor nära en pendelparkering som är helt upplyst med säkert 100 starka lampor dygnet runt (när det är mörkt, nästan samma sak såhär års). Antagligen för att folk ska känna sig trygga. Tänkte häromkvällen att det lika gärna hade kunnat vara en strålkastare som följde en när man gick till cykeln eller bilen, eller en drönare då! Lampor som tändes med rörelsesensor ju iofs också minskat ljusföroreningen men inte varit lika lattjo

Tillbaka
Topp