Hör upp, cykel i media-tråden

Clark sa:
Tätgruppen i herrarnas Dwars door Vlaanderen blir stoppade pga mötande damtävling. Hur många rubriker kommer vi att läsa om det de kommande dagarna?
Har hört talas om cykeltävling, löptävling och skidtävling, men damtävling!? Handlar det om att vara mest dam? ;-)

GoranS sa:
Clark sa:
Tätgruppen i herrarnas Dwars door Vlaanderen blir stoppade pga mötande damtävling. Hur många rubriker kommer vi att läsa om det de kommande dagarna?
Har hört talas om cykeltävling, löptävling och skidtävling, men damtävling!? Handlar det om att vara mest dam? ;-)
Miss Universum m fl är väl typ damtävlingar?

GoranS sa:
Clark sa:

Bilagor

• International_draughts.jpg
    International_draughts.jpg
    17 KB · Besök: 111
Eld sa:
mv70 sa:
Har vi inga fungerande lagar vid cykelstöld ? vadå tänkte är det inte handlingen som räknas.
https://www.jp.se/article/man-tog-aklagares-cykel-vid-polishuset-frikanns/
Likadant med bilar. Det blir inte dom för stöld med mindre än att åklagaren lyckas bevisa att tjuven tänkt behålla/sälja bilen. Utan uppsåt att behålla den blir det snarare fråga om egenmäktigt förfarande eller olovligt förfogande

Så om ja rånar en bank och åker dit. Kan ja bara säga, nää ja tänkte lämna tillbaks pengarna imorn typ..

mv70 sa:
Eld sa:
mv70 sa:
Har vi inga fungerande lagar vid cykelstöld ? vadå tänkte är det inte handlingen som räknas.
https://www.jp.se/article/man-tog-aklagares-cykel-vid-polishuset-frikanns/
Likadant med bilar. Det blir inte dom för stöld med mindre än att åklagaren lyckas bevisa att tjuven tänkt behålla/sälja bilen. Utan uppsåt att behålla den blir det snarare fråga om egenmäktigt förfarande eller olovligt förfogande

Så om ja rånar en bank och åker dit. Kan ja bara säga, nää ja tänkte lämna tillbaks pengarna imorn typ..
Tror inte att det fungerar...

GoranS sa:
weldion sa:
Byta ut termen cyklist för att "den bär så mycket negativ associativ betydelse"? Jag förehåller mig lätt skeptisk till att det kommer att lösa ett endaste litet dyft ...
Ne, det betyder mest att en ny term kommer att laddas med negativitet. Sällan att problem löser sig genom att döpa om saken.

weldion sa:
GoranS sa:
weldion sa:
Byta ut termen cyklist för att "den bär så mycket negativ associativ betydelse"? Jag förehåller mig lätt skeptisk till att det kommer att lösa ett endaste litet dyft ...
Ne, det betyder mest att en ny term kommer att laddas med negativitet. Sällan att problem löser sig genom att döpa om saken.

Det fanns iaf en vettig insikt i "artikeln"

Dr. Alexa Delbosc på Monash University sa:
När du anser att någon inte är 'helt mänsklig' är det lättare att berättiga hat och aggression mot den personen. Detta kan leda till en eskalerande spiral av konflikter.

me.I.am sa:
Bengt-re sa:

Har dom bara ordentliga kvalitetskontroller så funkar det väl ändå?
Eftersom det bara är råvaran och inte batteriet i sig borde det vara lugnt.

Det är väl f ö inte begränsat till elcyklar, även om det blir lättare för det kollektiva samvetet än all elektronik.

Rattnalle sa:
me.I.am sa:
Bengt-re sa:

Det är väl f ö inte begränsat till elcyklar, även om det blir lättare för det kollektiva samvetet än all elektronik.

Cykel-GPS, cykelbelysning...
Jag vet inte vad som sitter i min MagicShine.

ForesterGuy sa:
Rattnalle sa:
me.I.am sa:
Bengt-re sa:

Cykel-GPS, cykelbelysning...
Jag vet inte vad som sitter i min MagicShine.

Ungefär samma skit troligen. Men det är inte på 400Wh....längre livslängd och en max en tiondel av storleken gör ju problemet motsvarende mycket mindre. Stora batterier med kort livslängd är sämre...

NLC sa:

Awet Gebremedhin stannade kvar i Europa när han hade representerat Eritrea i U23-klassen på cykel-VM i Florens 2013. Han levde en period gömd som flykting i Sverige, men fick uppehållstillstånd två år senare.

Klassiskt sätt att utnyttja svenska systemet. Känns dock som en tillgång för Sverige, även om han var okänd för mig.

NickPick sa:
NLC sa:

Awet Gebremedhin stannade kvar i Europa när han hade representerat Eritrea i U23-klassen på cykel-VM i Florens 2013. Han levde en period gömd som flykting i Sverige, men fick uppehållstillstånd två år senare.

Klassiskt sätt att utnyttja svenska systemet. Känns dock som en tillgång för Sverige, även om han var okänd för mig.
Tack för din insats.

Tillbaka
Topp