Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Kan ju bli tjafs...
Och nu har dom nått Smögenbryggan. Såg ut som minst 50 gula kycklingar på led. ?
Vilken vämjelig smörja från trollfabriken Expressen.Gillar man klyschor eller hör dem för första gången, kanske, men annars...nej, inte speciellt rolig. Mest skrivet för att få ryggdunkar och medhåll. Typisk mobbarmentalitet.
Nu har jag ingenting till övers för Expressen. Men att påstå att det skulle röra sig om en trollfabrik är ju trots allt att komma med ett påstående som det rent objektivt inte finns stöd för.Vilken vämjelig smörja från trollfabriken Expressen.
Men....Kan ju bli tjafs...
![]()
Polis fick smörgåstårta - döms för mutbrott
Studenten undrade om han kunde göra något för att hjälpa polisen att hitta hans stulna trombon. Svaret blev att det fanns en sak: Han kunde få bjuda på smörgåstårta. I dag dömdes den 60-åriga polisen till 80 dagsböter för mutbrott.www.expressen.se
Fast passar den verkligen i den tråd? Borde den inte höra hemma i "Hör upp, icke-cykel i media-tråden"?![]()
Richard Branson faked his space flight bike commute - Canadian Cycling Magazine
Virgin Galactic admits the bike ride didn't happen on the day of the flightcyclingmagazine.ca
Även om hon inte skrev det rakt ut är det inte långsökt att anta att detta inlägg där en annan elitcyklist skrev att han cyklade 10 mil utan frukost och med bara 0.5l vatten bidrog till att hon kände sig tvungen att skriva om sin frukost https://www.instagram.com/p/CRLUSLVMEJm
Tur att dom inte ställde frågan vad som gäller för eMTB. ?Fick mig en tidig morgon med SVT morgonstudio i Fiskartorpet ?
![]()
Tre frågor om mountainbikes – cykelexperten svarar
Gäller allemansrätten när man ska cykla mountainbike? Cykelexperten reder ut det du behöver veta för att ta dig ut i skog och mark.www.svt.se
Ha ha, reportern körde den frågan när vi ”repade” inför sändningen, men sen körde hon inte den när vi sände live av nån anledning. Jag som hade förberett ett riktigt diplomat-svar ?Tur att dom inte ställde frågan vad som gäller för eMTB. ?
Chans att bli först att cykla hela VR i mörker alltså!?![]()
Vätternrundans utmaning – sju fler timmar i mörker - P4 Jönköping
På grund av coronapandemin har årets upplaga av cykelloppet Vätternrundan flyttats från juni till september.Detta gör att förutsättningarna för loppet ...sverigesradio.se
Byta till en lättare cykel och köra med denna:Chans att bli först att cykla hela VR i mörker alltså!?
Jag tror att "En man av folket" menar färre bilar. Inte mindre.![]()
INSÄNDARE: Insändare: Är behovet av cykelbanor verkligen större än bilvägar?
Svar till "Snart enbart körning på landsbygden".www.op.se
Tvivelsutan. Jag är rädd, utifrån min lätt fördomsfullt synvinkel, att det inte heller var det "Man av folket" åsyftade. Han framstår helt klart som en SUV-förare. ?Fast bilarna skulle behöva bli lite mindre faktiskt. Jag ha väl gått från 850 kg till 2500 själv över 30år.
Han har några poänger. Det är faktiskt rätt korkat att bygga cykelbanor som ingen vill ha eller använder.![]()
INSÄNDARE: Insändare: Är behovet av cykelbanor verkligen större än bilvägar?
Svar till "Snart enbart körning på landsbygden".www.op.se
Insändarsnubben tar bilen 4-5 km från Lugnvik in till Östersund city. Där kan du snacka korkat. Jag hade förstått om han hade funktionsnedsättning men eftersom han signerar med "man av folket" så antar jag att han han kan röra på sig.Han har några poänger. Det är faktiskt rätt korkat att bygga cykelbanor som ingen vill ha eller använder.
Tolkar det som han bara pratar om infarten till Östersund via Lugnvik, inte att han börjar sin färd själv från Lugnvik.Insändarsnubben tar bilen 4-5 km från Lugnvik in till Östersund city. Där kan du snacka korkat. Jag hade förstått om han hade funktionsnedsättning men eftersom han signerar med "man av folket" så antar jag att han han kan röra på sig.
I Östersund så känns det som det både blir sämre för bilister och cyklister som de har byggt nu.Han har några poänger. Det är faktiskt rätt korkat att bygga cykelbanor som ingen vill ha eller använder.
Nah, nog bor han i Lugnvik alltid. Annars nämner han folk från Torvalla (4-5 km från city fast andra hållet) som också brukade köra på "hans" väg.Tolkar det som han bara pratar om infarten till Östersund via Lugnvik, inte att han börjar sin färd själv från Lugnvik.
Jag tror det är bättre att titta på vad folk vill ha, istället för att sitta på höga hästar och ”bestämma” vad folk borde tycka och vilja ha.Insändarsnubben tar bilen 4-5 km från Lugnvik in till Östersund city. Där kan du snacka korkat. Jag hade förstått om han hade funktionsnedsättning men eftersom han signerar med "man av folket" så antar jag att han han kan röra på sig.
Kan fortfarande inte få det till att han bor i Lugnvik. Om så ändå är fallet så önskar jag honom en ny cykel i julklapp för att få ner blodtrycket något.Nah, nog bor han i Lugnvik alltid. Annars nämner han folk från Torvalla (4-5 km från city fast andra hållet) som också brukade köra på "hans" väg.
Antar att problemet är mer relaterat till att Östersund är en stad i tillväxt och geografiskt helt missanpassad för biltrafik. De fyller på med några extra hundra pers varje år, som ska köra bil i en stad som verka sjukt trång i mitten. Lösningen är trängselavifter. De som inte vill betala kan ta cykeln. Eller så river vi Jamtli och hela sjösidan och bygger motorväg. Det skulel också funka
Jag håller med dig men det folk vill ha är att äta kakan men ändå ha den kvar. De vill att andra betalar. Lösningen är biltullar för då kan gubben åka fritt utan att behöva tuta. Sen kan de som bor där själva bestämma vad pengarna ska gå till, bilvägar, skola, vadvetjag?Jag tror det är bättre att titta på vad folk vill ha, istället för att sitta på höga hästar och ”bestämma” vad folk borde tycka och vilja ha.
Folk vill allt möjligt som vi kollektivt är överens om är rätt puckat eller som vill skattar rejält för att kompensera för det negativa. "Rättigheten" att köra bil korta sträckor är en sådan sak som objektivt behöver stävjas av flera skäl men där det kollektiva medvetandet inte är ikapp än. Jämför med rökning för ett par decennier sedan.Jag tror det är bättre att titta på vad folk vill ha, istället för att sitta på höga hästar och ”bestämma” vad folk borde tycka och vilja ha.
Ja, när det fanns en majoritet för att förbjuda rökning i offentliga miljöer så kom förbudet, i takt med folkviljan. När en majoritet vill begränsa biltrafik på olika sätt så kan vi göra det. Jag tror det dröjer länge innan vi är där.Folk vill allt möjligt som vi kollektivt är överens om är rätt puckat eller som vill skattar rejält för att kompensera för det negativa. "Rättigheten" att köra bil korta sträckor är en sådan sak som objektivt behöver stävjas av flera skäl men där det kollektiva medvetandet inte är ikapp än. Jämför med rökning för ett par decennier sedan.
Det är i detta fallet en mer praktiskt realitet att det kommer att ske, då det varken finns medel eller intresse för att fortsätta investera i ökad kapacitet i städer i nån större utsträckning oavsett folkvilja. Sen kanske begränsningen i många fall helt enkelt blir just det: Vi behåller det vi har, varken mer eller mindre, så får folk samsas bäst de vill.Ja, när det fanns en majoritet för att förbjuda rökning i offentliga miljöer så kom förbudet, i takt med folkviljan. När en majoritet vill begränsa biltrafik på olika sätt så kan vi göra det. Jag tror det dröjer länge innan vi är där.
Fast här är det väl win-win gubben slipper stressa någon skolklass i närheten får en extra lärare?Blir höga avgifter om man ska sätta åt gubbar i SUV...... (Eller stora kombi för den delen)