weldion
Aktiv medlem
Hör upp, cykel i media-tråden
Downcountry är också OK.Märk att "förbudet" bara gäller mountainbike, vi som kör gravel och all-road är välkomna!
Edit. Två på bollen såg jag.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Downcountry är också OK.Märk att "förbudet" bara gäller mountainbike, vi som kör gravel och all-road är välkomna!
Edit. Två på bollen såg jag.
Inte i Onsala va? Mig veterligen finns det inga. Moderaterna har haft 100 procent i alla val där sen Moses gick i kortbyxorna.Namngav en sosse men ångrade mig
Då har du fel; se t.ex. https://valresultat.svt.se/2018/313841404.htmlInte i Onsala va? Mig veterligen finns det inga. Moderaterna har haft 100 procent i alla val där sen Moses gick i kortbyxorna.
Jag var möjligen lite ironisk.Då har du fel; se t.ex. https://valresultat.svt.se/2018/313841404.html
Dessutom är detta väldigt mkt politik i mina ögon.
Jag inser naturligtvis att det är en överdrift. Sverige är lyckligtvis inte ett av de länder där ett parti/partiet får 100%. Ser dock inte poängen att ge in i det då politik är "off limits".Jag var möjligen lite ironisk.
Tyckte att ditt svar var väldigt roligt. Extremt torrt.Jag inser naturligtvis att det är en överdrift. Sverige är lyckligtvis inte ett av de länder där ett parti/partiet får 100%. Ser dock inte poängen att ge in i det då politik är "off limits".
Torrhet är min specialitet!Tyckte att ditt svar var väldigt roligt. Extremt torrt.
Min också. Särskilt överläppen, den är ofta torr.Torrhet är min specialitet!
Min också. Särskilt överläppen, den är ofta torr.
Den flagar ju, så torr är den.Det var inte så torrt.
Extremt billigt och dessutom ett hån att kalla sådant för olycka. Hade han haft ett gevär med sig som han "råkade" skjuta ner dem med hade det nog inte rubricerats som olycka... Han borde inte haft körkort med sitt medicinska tillstånd.![]()
Körde ihjäl mamma och son – döms till 2,5 års fängelse
En 57-årig man döms för grovt vållande till annans död, grovt vållande till kroppskada och grov vårdslöshet i trafik, efter att ha orsakat dödsolyckan i Färjestaden på Öland sommaren 2020. Straffet blir 2,5 års fängelse.www.svt.se
Är det inte bättre att posta på rätt forum istället?Beklagar om jag postar på fel forum.
![]()
27-åring vansinneskörde med hemmabyggd elcykel
Körde upp mot 80 kilometer i timmen och mot trafiken.www.hd.se
Hittade inte Hör upp, elcykel i media-tråden..Är det inte bättre att posta på rätt forum istället?
Här är den: https://happyride.se/forum/threads/hoer-upp-elcykel-i-media-traden.3691774/Hittade inte Hör upp, elcykel i media-tråden..
Tänker på sådana miffon varje gång jag ser "el-cyklar" på blocket med över 5kw motor:DBeklagar om jag postar på fel forum.
![]()
27-åring vansinneskörde med hemmabyggd elcykel
Körde upp mot 80 kilometer i timmen och mot trafiken.www.hd.se
Visst fan, där var den ju..
I reklamens värld sker sällan något av en slump.Är det någon typ av passiv greenwashing som pågår eller har bilen bara råkat omringas av cyklar, cyklister och cykelhandlare?
Visa bilaga 537808
Dags att införa licens för cykel.![]()
Gängskjutningen i Ryd: Offret pekar ut skytten i rättssalen
Rättegången mot de tre män som misstänks för inblandning i mordförsöket i Ryd i september förra året fortsätter. Det är den andra händelsen i den gängkonflikt som just nu pågår i Linköping som når en rättslig prövning. Under tisdagen pekade målsägande ut skytten i förhör inför rätten.www.svt.se
Vi kan väl ha lag på lycra istället? Svårt gömma vapen i aero-dräktenDags att införa licens för cykel.
Får mig osökt att tänka på GCN och deras "cycling shorts" ..Vi kan väl ha lag på lycra istället? Svårt gömma vapen i aero-dräkten
Monark Karin?![]()
Gängskjutningen i Ryd: Offret pekar ut skytten i rättssalen
Rättegången mot de tre män som misstänks för inblandning i mordförsöket i Ryd i september förra året fortsätter. Det är den andra händelsen i den gängkonflikt som just nu pågår i Linköping som når en rättslig prövning. Under tisdagen pekade målsägande ut skytten i förhör inför rätten.www.svt.se
I det mindre eftertraktade svarta utförandet?Monark Karin?
Skillnad på forskare och forskare ;) men vi släpper detDet är definitivt för mycket politik men du kan ta med dig att det finns forskare till precis vilken politik som helst. Vill du ha en herr doktor för att mäta skallar står folk i kö.
Skillnad på "en herr doktor" och konsensus.Det är definitivt för mycket politik men du kan ta med dig att det finns forskare till precis vilken politik som helst. Vill du ha en herr doktor för att mäta skallar står folk i kö.
Finns det även konsensus kring resultatet?Skillnad på "en herr doktor" och konsensus.
I den här specifika frågan, menar du?Finns det även konsensus kring resultatet?
Hårdare straff hör man om överallt från politikerna, medans forskarna i princip är överens om att det är de preventiva åtgärderna (och minskade samhällsklyftorna) som får ner brotten i samhället. Men det är väl för möe politik i det hela för att diskutera det hela här
Att sitta i fängelse försvårar fortsatt brottslighet.I den här specifika frågan, menar du?
Ja, det måste absolut anses råda konsensus inom kriminologisk forskning kring det @Hcsokim skriver nedan:
Det är dock ett område där det är svårt att nå ut med fakta, och att få till beslut baserad på den (gedigna) kunskap som finns. Jag har själv kunnat påvisa att beslutsfattande på området ofta sker på känslomässig snarare än kunskapsbaserad grund. Det är på det stora hela kontraproduktivt och irrationellt men, tänker jag utifrån den lilla bakgrund jag har inom psykologins värld, lätt att förstå.