Hör upp, cykel i media-tråden

Tänkte precis posta en länken med kommentar: "undrar om SVT förstår att de ger gratis PR åt Red Bull "

Vilket inlägg avses?
+

"

Hund attackerade man – sköts ihjäl med jaktvapen​

VästsverigePå lördagskvällen blev en cyklist attackerad av en hund utanför Vara och fick föras till sjukhus med allvarliga skador. När polisen kom fram till platsen var hunden död – den hade skjutits ihjäl med ett jaktvapen, rapporterar TV4. "

Fast det här ju varit en del dagar med riktigt lurigt underlag. Är man inte van vid det (och anpassar sig) är det stor risk att man kör omkull, även med dubbdäck, och då går något lätt sönder.
Absolut!
Samma sak gäller för bil-åka.
Och stanna hemma går inte heller för de flesta olyckor sker i hemmet.
#skiträdd

Haha, ja nä det var väl en vecka sen det sista snön smälte men den isande vinden ligger kvar - brrrrr. Blev därför bara korta omvägen till jobbet (och hem)

I Frankrike men vad i hela världen är detta

Några släktingar till de där påtända idioterna i Las Vegas(?) som för ett tag sen ägnade sig åt liknande aktivitet på en cyklande pensionerad polis med dödsfall som resultat?

Inväntar sedvanlig hatstorm i kommenarsfältet.. Men till nyheten: Tråkigt, GBG-girot har man cyklat några gånger. Banan brukar dock inte vara den roligaste.

IMG_20240203_101832.jpg

Ingen som planerar en MTB-tur i Vimmerby? Författaren verkar tro att den gamla vägen på något magiskt sätt införlivades i hans fastighet. Kommentarerna är läsvärda ?

Bilagor

• IMG_3416.jpeg
    IMG_3416.jpeg
    274.2 KB · Besök: 135

"Gott intryck skapar stort avtryck.​

Vi tror på kommunikation som känns. Som väcker engagemang och känslor. Då vet vi att vi har landat rätt. Då vet vi att vi skapar avtryck."
Haha

(Husägaren är redaktionschef på kommunikationsbolaget (vad det nu är för något?) med slogan enligt ovan)

Haha

Edit. Funderade på om inte skribenten själv cyklar mtb och det är en omvänd PR-kampanj för att locka fler cyklister till markvägen och området där de bor?

Senast ändrad:

"Gott intryck skapar stort avtryck.​

Vi tror på kommunikation som känns. Som väcker engagemang och känslor. Då vet vi att vi har landat rätt. Då vet vi att vi skapar avtryck."
Haha

(Husägaren är redaktionschef på kommunikationsbolaget (vad det nu är för något?) med slogan enligt ovan)

Haha

Edit. Funderade på om inte skribenten själv cyklar mtb och det är en omvänd PR-kampanj för att locka fler cyklister till markvägen och området där de bor?
Han som (del?)äger dagens Vimmerby är också ett ägg av modell större. De kanske är kompisar eller känner varandra?

Nåt nytta gör de säkert. En nationell cykelstrategi på regeringens uppdrag t ex.

Fortsättning följer ...?
Att hänga ut sig själv sådär, på en förhållandevis litet ställe som Vimmerby, jag vet inte... är det mod, dumdristighet, jag-vet-inte? Att söka på killens namn + vimmerby kommer ju nu för evigt göra att folk kommer dra öronen åt sig.

Att han dessutom i princip bjudit in traktens cykel och mopedburna ungdom till lite gratis underhållning till sommarn gör ju inte saken bättre. Tycker synd om hans grannar som kommer drabbas av hans elände nu helt i onödan

En idé skulle kunna vara att koncentrera på det som man själv kan påverka, t.ex. markera ut sin egna fastighetsgräns. Om det är lite otydligt där stigen går, så kanske man kan sätta upp snitslar där så den blir lättare att följa.
Vad som Lantmäteriet visar, så skall det finnas ett utrymme mellan två fastigheter där prickad stig finns markerad på kartan.
Kan bli jobbigt att skrika sig hes genom hela sommaren för att det inte är tydligt nog vad som är lämplig färdväg.

Hade inte Vimmerby varit så "off" för mig hade jag varit riktigt sugen på att cykla förbi och titta på hans tomt. Mest hade jag väl åkt dit för Vimmerby bikepark som ligger några hundra meter bort och verkar skittrevlig:

Hoppas att han har koll på fornminnet han har på tomten. Visa bilaga 680732
Han kanske har det. Har det inte varit varaktigt övergivet, då tappar det status ganska lätt. Lagen gjordes tyvärr (tycker jag) om för några år sedan och en del saker har tappat status/skydd.

Edit: Den på Lammstigen är tyvärr inte klickbar på RAÄ, så det är svårt att veta vad det är.

Han kanske har det. Har det inte varit varaktigt övergivet, då tappar det status ganska lätt. Lagen gjordes tyvärr (tycker jag) om för några år sedan och en del saker har tappat status/skydd.

Edit: Den på Lammstigen är tyvärr inte klickbar på RAÄ, så det är svårt att veta vad det är.
Sidospår till tråden. Kände inte till RAÅ tidigare, men plot-twist när jag nu nyfiket kollade in: min brf är byggd på en fornborg... Apropå ansvar för fastighetsägare etc. ?

Tillbaka
Topp