Hörlurar till cykling?

H_Boy

Ny medlem
Hörlurar till cykling?
Jag undrar om det finns någon som har tips på vilken sorts hörlurar jag kan köpa till min mp3-spelare och som fungerar bra i fartvind? Jag har nu orginallurarna till min Creative N200 och då jag cyklar med dem hör jag knappt någonting pga vindbruset som dånar då jag sätter i lurarna. De har inte särskilt bra ljud annars heller f.ö. så en uppgradering kommer.

Är det "in-ear" lurar som gäller eller finns det andra modeller som funkar bra? Jag är lite skeptisk till in-ear-lurar eftersom jag gärna vill höra lite av omgivande trafik samt att mina öron inte är särskilt kompatibla med öronproppar.

Tips mottages tacksamt!

Hörlurar till cykling?
Jaså, jag tyckte det stod "hörlurar till kyckling".
Jag funderar på att tejpa mina vanliga lurar så inte vinden kommer in i dem.
/J

Hörlurar till cykling?
Jag köpte Koss "the plug" för samma ändamål, men om du inte har stora öronkanaler, så är
dom för stora. Fast det är ruskigt bra ljud i dom.

/S

Hörlurar till cykling?
öronpluggar är det ända som fungerar på cykel.. finns _många_ olika storlekar på öronpluggar, det finns modeller för alla storlekar! panasonic pluggarna är ganska små.

Hörlurar till cykling?
Koss, portapro eller sportapro är mkt bättre ljudmässigt än 'pluggar' men är ju också lite större. Har själv kört med portapron så länge jag kan minnas och störs inte av storleken.

Hörlurar till cykling?
>> Koss, portapro eller sportapro är mkt bättre ljudmässigt
Problemet är inte ljudkvallan utan att fartvinden gör att man inget hör. Har också provat olika lurar men jag har inte hittat nån som jag tycker fungerar bra.

Hörlurar till cykling?
heltäckande lurar.... men hur gör man med hjälmen då?
är nog bara in-ear som fungerar med hjälm, har koss the plug, nöjd.

Hörlurar till cykling?
Är inte ett problem att man inte hör någonting om man har "täta" pluggar?
Verkar vara farligt i trafik, samt i skogen om man är lättskrämd...

Ett alternativ kan ju vara att cykla långsammare ;-)

Hörlurar till cykling?
Hur gör folk med sladden till lurarna?

Kör med The Plug själv på väg till-från jobbet men sladden (som jag drar bakom huvudet) åker hela tiden ner ät ena hållet och då kan man till lnte inte vrida huvudet om man inte drar över den på andra sidan igen...

// MickeM

Hörlurar till cykling?
Koss The Plug
Det är vad jag kör med.
Om du har små höronkanaler (som mig) kan du alltid klippa isönder typ 2-4mm av skumgummit längst bak.
Fungerar för mig, och sen des har dem inte trillat av, och det är lättare att sätta i.

"Cykla med musik, är inte det en trafikfara"

Hörlurar till cykling?
kör själv öronsnäckor.. ljudet på max, mp3n ligger i ryggfickan med sladden innanför tröjjan.

i stan spelar det ändå ingen roll om man har ljud i öronen eller inte.. bilister använder inte blinkers och nonshalerar cyklist riktigt duktigt ändå..

vad skulle dyka upp plötsligt i skogen som man skulle bli skrämd av? puckona håller sig i city och alla djur håller på o dö ut när vi ska ha dagstidningar.

Hörlurar till cykling?
Undrar hur lång tid det tar innan den här tråden förvandlas till predikan om hörlurars trafikfarlighet :) Själv har jag kört med Koss porta/sporta pro i många år. Bra ljud men inte okänslig mot fartvind tyvärr.

Hörlurar till cykling?
Det är lugnt att köra med lurar så länge man har hj**m. :-)

Jag har sony-proppar och det brötar på ganska bra med vindbrus. Tror inte du blir av med vindbruset utan slutna lurar.

Hörlurar till cykling?
Koss The Plug med "Pro eartip" - proppar som ser ut som Apotekets gummiöronproppar. Tyvärr får man köpa dem som extra tillbehör, men det är det värt. Funkar kanon för mig som inte får de vanliga propparna till The Plug att funka alls. Som antytts ovan - förvänta dig inte att höra något av världen utanför på gott och ont... ;-)

Hörlurar till cykling?
Snacka om öberhauptnichktkontroll. Hörlur när man cyklar?
När biljävlarna är efter en hela tiden ??
A men
Hajaj Ba
Vafan
Å sen Koss The plugg - hur jävla dålig lur kan man tåla innan man får spatt.
Inte nog med att den låter skit den kan ju få en mp3 låt att låta sämre t.o.m.

Sjung istället, var glag, lyssna på fåglarna och var beredd på att vargen finns runt hörnet.

T.

Hörlurar till cykling?
Här fannns det många åsikter, som vanligt på Happy! Synd att det inte fanns någon mirakelkur som både förmedlar musiken bra OCH den omgivande trafiken:(

För de som tycker att jag ska lyssna på naturen kan jag bara säga till mitt försvar att lurarna nästan enbart används till och från sommarjobbet, 9km riktigt tråkig väg. Ska jag hoja bara för hojandets skull vill jag inte vara distraherad av musik, som sagt ovan är det rätt så bra att höra vad cykeln har för sig.

Tack för hjälpen iaf!

Hörlurar till cykling?
peltor_g7_l.jpg

Tillbaka
Topp