Hörrö Lagombra, lite tankar kring ditt radikala byggprojekt .

Newsboy

Ny medlem
Jag har funderat lite,
Först fattade jag inte varför, men . . . .
jag börjar undra om du inte har spikat upp det hela som ett
fräckt designprojekt i förhoppning att få med det i ett blankt
design/inredningsmagasin?

Att Lagombra är en mediakåt linslus är ju fastslaget med all
önskvärd tydlighet. Senast viker du ut dig i helfigur på omslaget
av indie-fanzinet FORM. Vi har också nyligen kunnat läsa om dig i
det radikala undergroundmagasinet Residence.

Det leder ju alltid till lite nya jobbuppdrag = tusenlappar
att fakturera. Man måste ju äta, jag instämmer.

Kanske ett designsamarbete i 5:ans R.O.O.M-service tillsammans
med Ulrika Hydman Vallien för att fräscha upp Pfizers
huvudkontorsentré i Hornsberg, vem vet vad framtiden ger?

Jag finner då ingen annan logisk förklaring.

Fast det är knappt halvradikalt tycker jag och några till
som också fnissade gott åt din fräcka T-baneplankar-pall
Lika radikal som en Tommy Hilfiger-producerad palestinaschal.

All publicitet är bra publicitet förklarar också det
vid första anblicken obegripliga beslutet att placera
konstruktionerna mitt på ett promenadspår.

Ah, har Lagombra gjort det?, just ja han med de
distinkta polisongerna i tidningen!
Han är frän.

Jag tror inte heller att Lagombra egentligen är intresserad av
nackhårs-resande NS-cykling och därför inte har haft incitament
nog eller långsiktigheten att ta dig en bit avsides?
Lite lat och tjock kanske bara?

Ovanstående förklarar också varför du har valt att såga
ned fullt friska träd på plats istället för att ta med dig
eget virke, gissningsvis har du också misslyckats med sponsring
från IKEA. Sen måste jag få anmärka på att svårighetsgraden på
dina prylar är en 1:a på en 5-gradig skala.

Kanske saknas Huck-kompetenta fotomodeller till plåtningen?

Vi ser därför (med nya klara ögon) med tillförsikt fram emot
ett fett snyggt design-north-shore bildreportage signerat Lagombra
i kanske maj-numret av tuffa Wallpaper?

Kanske en halvtimme i SVTs Bästa Formen, med Lagombra
och Pernilla Månsson-Colt?

Skönt är också att veta att du med all säkerhet river
konstruktionen för sedan noggrant brännmärka varje del
med logga för vidare försäljning som 5-pack lyxig designved
till Designtorget eller kanske Asplunds?

Prada har gjort detsamma, så varför uppfinna hjulet på nytt?

Designår 2005 och allt . . . . .

Markus F Skrev:
-------------------------------------------------------
> Design är för idioter.
>
> Marckx Vlamingk
>

Tjena!

det här blir bara bättre!!!

Lite dumma frågor:
Vad handlar detta om egentligen? Jantelagen på något vis?
Har vi inte avhandlat det där bygget i en annan tråd?
Oavsett vad man tycker om Lagombra, är det ok att hänga ut honom så här?
Är det någon privat vendetta och är det isåfall inte bättre att ta det lite mindre offentligt?
Missar jag någon poäng någonstans?

Bara undrar lite...

" Lagombra du måste ju försvara dig!! "

Idiot. Hitta nån annan arena för dina gladiotarspelslustar.

*suck*

Hur länge skall det här behöva ältas? Kan inte ni som har så oerhört djupsinniga åsikter
ta dem direkt med Anders istället för att exponera dem på det här forumet?

Vill ni lösa "problem" kan ni väl göra det istället för att skapa en dokusåpa?

Lagombra är skogarnas konung. Ni är bara avundsjuka för att det mest upphetsande ni skruvat ihop är en billybokhylla från ikea.

Tjena!

I have never screwed a Billy!!!!!

Men däremot northshoren i fiskis.. Den har jag både spikat och "skruvat" på..

Newsboy, lite tråkigt att aven du nu sänkt nivån.

Har full förståelse för om du är irriterad över vad Lagombra har byggt, hur han har byggt det och var han har byggt det. Men att tro att han gjort det för att få publicitet måste vara på gränsen till korkat, OK du kanske inte tror att det var orsaken men det gav dig ett ”kul” sätt att hoppa på honom.

Lagombra är en mycket kreativ formgivare som formger prylar som är allt annat än klassiskt skandinaviska i formen. Det ska han ha cred för. Det är få som skolats på Konsfack eller Beckmans som vågar det. Det gör åxå att han sticker ut rejält och därmed får publicitet. Vad är fel med det?

Att han sedan använt sin kreativitet och hantverkskunnande i skogen på ett sätt som de flesta av oss ogillar är en annan sak men varför hacka på hans formgivning, utseende och framgång? Det har ju knappast med bygget i skogen att göra. Tror inte att du verkligen tror det även om det är det du skriver. Du kanske ska dra ner på läsandet av designtidskrifter och fortsätta att förse oss med bilder på läckra SS hojar. Köper du designad ved får du skylla dig själv.

Tjena!

kan vi inte bygga ett hus runt NSen så den inte syns?? tycker det verkar som en bra lösning.. kanske kan ha en cafeteria också.. lite som cx-banan rakt igenom öltältet..

Senast redigerad av en moderator:
Kneecap Frost Skrev:
>Blablabla..

Jag skrev det mest upphetsande.. Trädkojjan vi byggde i fiskis hade säkert varit åkbar idag om den varit Lagombra byggd. Nu är det ett övergivet kaffevedstwilightzone.

Frolic: Det finns inga neutrala.. Här gäller det att välja sida snabbt som ögat och rätta in sig i ledet.. Balkaniseringen av cykelstockholm är total.

Medlarna är många och dom låter sig inte nedslås av att självmordsbombare då och då spränger sig själva till småbitar och tar folkmassorna med sig. Freden är nära kamrater..

Ensam söker stöd!

Är en rätt ensam person som inte riktigt hittat mig själv i livet. Mitt liv är ganska tråkigt måste jag tillägga eftersom jag spenderar mer tid på ett forum på nätet än vad jag gör på att cykla som är min stora hobby här i livet, inte allt för hårt dock, man vill ju inte skita ner sin tuffa cykel, den kostar ju lixom 25 papp dessutom kan det bli repor i den. Den gör sig egentligen bäst brevid TV i vardagsrummet men då kan det ju skina igenom att jag egentligen jag inte vill cykla. Min personlighet lider av en mycket hög förvirring. Alla dessa ställningstaganden här i livet! Fan vad svårt, kan ingen annan bestämma åt mig? Jag har dock en utmärkt förmåga att se världen i svart eller vitt. Det är en god egenskap tycker jag. Jag hänger gärna ut folk och försöker gärna piska upp dem........ om någon hjälper till förstås (ganska många måste det nog va, så man inte är allt för synlig) och inte i verkliga livet så klart utan på internet så klart! Där kan jag vara tuff och ta ut svängarna radikalt, så länge någon är med mig förstås (ganska många)....på internet förstås!

Jag har fullt med starka, inovativa och radikala egna åsikter men de hittar lixom inte ut! Det är alltid någon som hinner före mig. Har på omvägar hört att detta forum har en hel hög med likasinnade människor som gärna gömmer mig bakom starka figurer vars radikala åsikter och ståndpunkter räcker fram till tangent bordet. Det är ju såååå beundransvärt att någon verkligen vågar ta klivet ut och sätta dit någon jävel som tycker och beter sig anorlunda än oss, vi, för ni är väl med mig? Sätt dit hon, kläm upp dom på en påle, bränn ner hela skiten och tutta på...väl? iiiiiiihhhh (pojkbands skrik) då får vi ju användning av våra pannlampor! JA!
Jag skulle gärna vilja bli en av er. Hur gör man för att gå med i eran klubb? Jag är ju så full av längtan att hacka ner på människor. För det vet jag! Jag har rätt i alla lägen........tror jag!, har jag?

Mitt CV:
Har gömt mig bakom ryggen på starka individer förrut och lipat lite tufft åt oliksinnade. Läs förmodligen skoltiden.
Hatar förmodligen minoriteter och skulle göra allt för att omvända de stackars satarna.
Satt den sista grussparken i ansiktet på den liggande killen på fotbolls planen under skoltiden efter tuffe Arvid och hans gäng slagit ner den jäveln som hade mage att komma till skolan i allväderstövlar, fan va fjolligt.
Pekar ivrigt finger åt alla idioter i trafiken när jag kör bil, under instrumentbrädan.
Får jag ett läge och ställa mig i en klunga och nicka och säga ja och precis så är jag din man!
Håller med i alla lägen, eller jag håller med de som är flest rättare sagt.
Tycker som ni tycker. Är du min idol på happy så kan du alltid räkna med stödjande ja och precis! inlägg efter alla dina inlägg.
Favvis uttryck: Ja precis min åsikt!
Favvis mat: oj det var en svåring, kan inte ni bestämma det?

Fridens kastanjetter!

Tjena!

Fan.. mina grannar måste tro att jag går på droger så mycket som jag skrattar..
Jilster - HK-maffian 1-0

Kan inte folk börja citera ordentligt så vi som inte har nån dokusåpatittarvana fattar vem som skäller på vem? Det här är bara förvirrande.

Tjena!

Rikard:
Det är det som gör det mycket roligar.. För det vet dom inte själva heller..

Jag tycker att vissa här inne är lite väl hårda. Personangrepp och mobbing hör inte hemma på detta trevliga forum. Låt dom som vill ha brun skjorta och armbindel ha det. Alla har väl rätt att tycka precis som alla andra. Varför måste man klaga på dom som inte kan ta ställning själva? Förövrigt tror jag faktiskt att Newsboy hade en poäng fast att han inte riktigt lyckades förmedla den. Puss och kram!

rikard Skrev:
> Kan inte folk börja citera ordentligt så vi som
> inte har nån dokusåpatittarvana fattar vem som
> skäller på vem? Det här är bara förvirrande.

Jag vet inte men du kanske syftar på mig...Jag uppdaterar: Jilster sa:
"Mitt liv är ganska tråkigt måste jag tillägga eftersom jag spenderar mer tid på ett forum på nätet än vad jag gör på att cykla som är min stora hobby här i livet"

Gnata mindre, cykla mer! =)

->Kommenterar Steevos svar av Rikards fråga angående Stevos citering av Jilsters citat..

Går ju inte o cykla när det e så mkt snö ju..

saltgurkan Skrev:
> ->Kommenterar Steevos svar av Rikards fråga
> angående Stevos citering av Jilsters citat..
>
> Går ju inte o cykla när det e så mkt snö ju..

Det var välciterat! ;) Du har rätt, det är mkt snö, speciellt där jag bor, men oavsett snödjupet är det en bra princip att leva efter, det viktigaste är ju att man har roligt på cykeln och inte hur mycket man deltar i smutskastning och tjafs på ett internetforum...

"brun skjorta och armbindel"
Yes! Där kom den! Återigen är Godwins lag bevisad!

Lagen lyder i sin korthet: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison
involving Nazis or Hitler approaches one."

Edit: Fel taggar.

Steevo Skrev:
> Gnata mindre, cykla mer! =)

Jag har iaf en cykel.

rikard Skrev:
>
> Jag har iaf en cykel.
>
>Ha! Nu ska du inte vara sådan, jag antar att du läst min profil, jag ska uppdatera den...

Newsboy Skrev:

> All publicitet är bra publicitet förklarar också
> det
> vid första anblicken obegripliga beslutet att
> placera
> konstruktionerna mitt på ett promenadspår.

kontruktionerna är INTE mitt på ett promenadspår, de är medvetet placerade vid sidan om.

>
> Ovanstående förklarar också varför du har valt att
> såga
> ned fullt friska träd på plats istället för att ta
> med dig
> eget virke

allt o då menar jag ALLT är byggt ENDAST av fall träd o inget annat. Inte ens en enda friskt gren.

Bara lite fakta.
Resten av ditt inlägg tänker jag inte ens kommentera men mitt råd är att du söker hjälp för de problem du uppenbarligen har.
Simona

Någon borde reda ut denna såpa och lägga det i läsvärt så vi som följer detta får veta lite mer.
Vilka är med i lag syd/väst och vilka är med i lag nord/öst?
Vad är historien bakom detta?
Och vad går tävlingen ut på?

Så nu är det där bygget inte så farligt längre?
Och Lagombras inlägg är inte korkade?

sen tycker jag att det är dags att göra lite personangrepp på mig också eftersom jag är lika medverkande i detta bygge som Anders som ni tycker så mkt om att hakka på. Simona

Ted_B Skrev:
> Så nu är det där bygget inte så farligt längre?

Risken att bygget skall rasa ihop om någon cyklar på det är nog rätt liten. Iaf om inte någon saboterat bygget. Men det verkar inte vara det den här tråden handlar om.

Simon Skrev:
> sen tycker jag att det är dags att göra lite
> personangrepp på mig också eftersom jag är lika
> medverkande i detta bygge som Anders som ni tycker
> så mkt om att hakka på. Simona
>
> ::: work and no play is no good at all :::

Varför orkar du ens skriva detta, det fattar fäl vem som helst att du var.

Simon Skrev:

"Marknadsför" och glorifiera din utbildningsstatus, idiotförklara oss andra och skriv ett gäng usla inlägg så har vi nåt att jobba med :)

Jag var i Stockholm några dagar en tid sen. Jag flyttade därifrån -95 efter 8 år i regionen och brukar ta mig dit några dagar per år för att vaccinera mig mot lappsjukan. Nu var det dock några år (fyra tror jag) sen sist och det enda jag undrar så här i efterhand är: Va f-n har ni gjort!

Stockholm har blivit dumstressigt, idiotexploaterat, tokdyrt och fullt av små galna intressegrupper. Man vågar f-n knappt fisa längre på fel ställe och att i det läget bygga nåt utan tillstånd är aningslöst, överdrivet självsäkert och ett säkert sätt att be om problem. Att de sommarboende stockholmarna gärna tar över (Svartbyggen, stora plank, egenpåhittade förbud...) här i "viss" mån vet vi mycket väl, men att göra sånt på hemmaplan där man borde vara medvetna om spelreglerna på ett annat sätt tyder på galen egoism. Inte ens här kan vi bygga nåt sånt som vi vill och att göra det i ett frekvent använt storstadsområde är klart underligt. Syftet är säkert gott och jag hade gärna haft NS-banor i mängd men gör det i så fall på "rätt" sätt.

:)

rikard Skrev:
> Risken att bygget skall rasa ihop om någon cyklar
> på det är nog rätt liten. Iaf om inte någon
> saboterat bygget. Men det verkar inte vara det den
> här tråden handlar om.

Men vad händer när de som nu vårdar bygget tröttnar? Då ligger det snart en massa skräp där och folk blir förbannade.

Simon Skrev:
>

Anders gör sig till populär hackkyckling pga flitigt användande av ord som idiot, bajs, mongo, bajskorv, kokas i diesel, mer bajs..etc etc. Sånt skriver inte du. Så enkelt var det med det.

Calle, har du skrivit en enda tråd utan att lyckas klämma in nån jävla svada som beskriver ditt sthlms komplex. Fan vad tröttsamt det börjar bli nu!

Simona, jag tycker att Newsboys personliga påhopp på Anders var helt onödigt. Vad han (eller någon annan, som t.ex. Tobbe) sysslar med på sitt jobb eller fritid är knappast relevant i diskussionen om bygget i Hellasskogen var smart eller inte. Newsboy, att posta ett sådant långt inlägg med bara påhopp på Anders är väl på sätt och vis ett sätt att "hetsa" resten av forumet mot Anders, eller varför postar du inte det som privat meddelande till Anders om vad du tycker?

Däremot undrar jag: Vad tycker Anders om bygget nu? Jag har på omvägar hört något i stil med att han tyckte det var lika bra att bygga för annars skulle det aldrig bli något gjort. Har han någon förståelse för de tankar många av oss har om att tillfället och platsen är illa vald med tanke på att just de delar där bygget är ska ingå i ett reservat? Det tycker jag att han kan svara på själv, på ett hyfsat sakligt sätt vore ju förstås trevligt.

Sen undrar jag: Vad tycker du om Simon om ovanstående fråga, eftersom du har varit med och byggt?

Sen kan vi väl försöka sänka temperaturen litet här inne. Vi har redan pratat om nazister på första sidan nu. Försök tänka på att det inte är liv och död vi pratar om. Ta ett steg tillbaka och reflektera litet, det är bara ett forum på internet trots allt.

arguing.jpg&cb=20030927020448

Mathias Skrev:
> Precis. Fast du hoppade på Calle ganska fint
> också.

Jag kan väl oxå få vara lite retarded!!!

Rippa Skrev:
> Calle, har du skrivit en enda tråd utan att lyckas
> klämma in nån jävla svada som beskriver ditt
> sthlms komplex. Fan vad tröttsamt det börjar bli
> nu!

Jo, men "ni" (Dvs du...) är ju lätta offer som skenar runt och tror ni kan göra hur fan ni vill. När det sen går fel är "ni" (Dvs du...) såna j-la offer att det måste anordnas krisgrupper i monumentalformat... :)

Och på tal om svada: Stå nu inte packad i nån ful "leksaksbåt" i vår gästhamn och gapa om hur j-la korkade korkade "lantisarna" är så blir du nog bemött bättre av såna som jag. Om ni/du sen gav f-n i att ställa till en massa skit som påverkar andra MTB:are utanför stockholmsregionen negativt så hade det varit ännu bättre...

Att använda den där bilden var lågt. Om du tycker så om mig eller nån annan utan Downs Syndrom bryr jag mig inte om, men visar tydligt att du är ett elitistisk arsel med suspekt människosyn. Du använder uppenbarligen gärna svaga människor för att lyfta dig själv från dyngpölen du krälar i i din användarprofil. Att göra det på egen hand klarar du knappast. Det är ingen idé att du försvarar dig inför mig på något vis. Jag har klassat dig hädanefter och tänker inte ändra mig p g a nåt du skriver.

Här försöker man gjuta olja på vågorna... Vet någon av er överhuvudtaget vad ni bråkar om eller gör ni det bara för sakens skull?

Mathias Skrev:
> Här försöker man gjuta olja på vågorna... Vet
> någon av er överhuvudtaget vad ni bråkar om eller
> gör ni det bara för sakens skull?

Jag har full koll. Tidigare trådar...

:D

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp