[Höst] Conti GP-4 season/Marathon winter billigast?

Foss

Aktiv medlem
Nu är hösten snart här och det är dags att börja tänka på att sko om cykeln. Vart hittar man dom billigast?

Stumpy skrev:
-------------------------------------------------------
> Bike24 brukar ha hyffsade priser.
>
> http://www.bike24.de/1.php?content=8;navigation=1;
> search=4+season;menu=1000%2C4%2C22%2C35;product=10
> 2261
> http://www.bike24.de/1.php?content=8;navigation=1;
> menu=1000%2C2%2C103%2C105;search=marathon+winter;p
> roduct=38224

Skulle just skriva det, köpte mina cx speed därifrån, typ 100 kr billigare än andra, sedan vet jag ju inte om de har samma bästa pris på alla däck. Googla kanske?

38,95€ < 37,90€ ?
34,95€ < 34,90€ ?

Men de kanske har bättre växelkurs, eller lägre frakt???

Så här ligger det till. De priser som visas på Bike24 är med den lägre tyska momsen, 19 %. Men vid beställningar från Sverige tar de ut svensk moms, vilket innebär ca 5 % högre pris. För att få det "svenska" priset måste du gå in på aktuell artikel och ändra mottagarland till Sweden/Schweden. 37,90 => 39,81, 34,90 => 36,66. Bike-Components tar vad jag vet inte ut svensk moms.

Det här kan vara lite lurigt när man jämför priser, och kan också bli en kul överraskning när man kommer till "kassan". En del postorder-/internetfirmor tar ut svensk moms, andra gör det inte. Enligt EU-direktiv ska svensk moms tas ut vid distansförsäljning till Sverige om försäljningen överstiger visst belopp.

Senast ändrad:
Hur breda winter vågar man köpa till sin cx? Fram är det utrymme men bak ser det trängre ut. Nån som kör 1.60 bredd?

gragge skrev:
> Hur breda winter vågar man köpa till sin cx?
> Fram är det utrymme men bak ser det trängre ut.
> Nån som kör 1.60 bredd?

På mina hjul finns det tom angett 35 mm maxbredd. Ska du inte köra endast på veritabel isbana utan på plogade vägar så räcker det absolut.
Har 30 mm Schwalbe Winter (120 dubb) på pendlaren (på vintern dvs ;-) ) och de gör sitt jobb och man håller sig på hjulen på svängande nerförskurvor, ispölar i sväng och allt. Bättre rull än Marathon på ren asfalt har det visat sig i tester iaf. Upplever inte så extrem skillnad mot sommardäcken (gp 4000 S II) och dubben.

Holmis skrev:
> Så här ligger det till. De priser som visas på
> Bike24 är med den lägre tyska momsen, 19 %.

Ja, det där glömmer jag mellan gångerna. Lika irriterande varje gång, men det brukar inte bli så stora belopp.

Tillbaka
Topp