Höstjack från xxl, nån som provat?

Foss

Aktiv medlem
Den här kom som erbjudande i mailen idag. Någon som provat? Hur är passform och i vilka väder fungerar den?

Bilagor

• EE95F91D-5A57-48EA-BF8C-58D78DF586AD.jpeg
    EE95F91D-5A57-48EA-BF8C-58D78DF586AD.jpeg
    25.6 KB · Besök: 53
Den har jag till pendlingen när det är runt nollan. Smeker åt runt min grekiskgudformade kropp på ett helt okej sätt. Blir dock lite veck på magen och den är lite stel men det är jag oxå och när man svettat in den till rätt form så blir det ju bra avlastning för bålen. Jag tycker att den var värd pengarna men man får logiskt nog en dubbelt så bra jacka för dubbla pengen, ovärt tyckte jag och trivs med denna prisnivå.

Jag har två st, tycker det är en grym jacka för dem pengarna och sitter riktigt bra på mig. Kört den hela vintern -10 till +10 bara ändrat vad jag haft under den, kallast så en flossad långarmad cykeltröja och underställströja under, mildare så bara en cykeltröja.

Skulle beställa nu på morgonen men då är storlekarna för ”karlakarlar” slut så det blir inget. Slut i Valbo också.

Har en snarlika jacka med samma egenskaper men tilltalades av den fula färgen. Aldrig fel att göra det man kan för att synas i trafiken.

NickPick sa:
Köpte nämnda "höstjack" och den var väl som min perfetto i tjocklek. Tight passform dvs inget för feta gubbar :D

Jävla surt, vi feta gubbar behöver ju också klä oss synligt i trafiken. Jag tycker dom brukar vara så fruktansvärt trång över armarna, även om man går upp i storlek. Det kanske är så att större storlek på italienska kläder bara betyder att man är längre, inte bredare?

Craft tenderar att gå åt andra hållet...

Tillbaka
Topp