Någon som har provat denna adapter för att montera Flatmount bromsok i en Postmount ram?
Har en gammal 29” mtb anno 2014 som jag konverterat till monsterbike med drop bars och mekaniska skivbromsar.
Vill gärna få dit ett par hydrauliska bromsar istället.
Har en SRAM Apex drivlina som kan funka men där sitter Flatmount ok och min ram har som sagt Postmount där fram och IS där bak.
EDIT FÖR PRESUMTIVA INTRESSENTER: DENNA LÖSNING FUNGERAR EJ - BIKABLE SKICKAR INTE DEN PÅ PRODUKTBILDEN UTAN EN HELT ANNAN VERSION (UTAN MONTERINGSHÅL FÖR PM). JAG HAR REKLAMERAT ADAPTERN OCH PÅPEKAT FELET.
Det ser lovande ut för framgaffeln enligt beskrivningen.
bikable.se
Någon som provat denna adapter och kan ge ett uttalande?
Blir krångligare där bak…
Vill gärna få dit ett par hydrauliska bromsar istället.
Har en SRAM Apex drivlina som kan funka men där sitter Flatmount ok och min ram har som sagt Postmount där fram och IS där bak.
EDIT FÖR PRESUMTIVA INTRESSENTER: DENNA LÖSNING FUNGERAR EJ - BIKABLE SKICKAR INTE DEN PÅ PRODUKTBILDEN UTAN EN HELT ANNAN VERSION (UTAN MONTERINGSHÅL FÖR PM). JAG HAR REKLAMERAT ADAPTERN OCH PÅPEKAT FELET.
Force Adapter till skivbromsar PM till Flatmount 140 mm
Adapter till framgafflar där man har Post Mount montering (74 mm mellan bulthålen) och önskar montera ett Flat Mount bromsok ihop med en 140 mm skiva. Inkl.
bikable.se
Någon som provat denna adapter och kan ge ett uttalande?
Blir krångligare där bak…
Senast ändrad: