Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Allroad sa:Schwalbe marathon plus isf.
Matte_rookie sa:4-seasons!
Bengt-re sa:Matte_rookie sa:4-seasons!
Det är bra, meeeen punkar det också.
(Och rullar tungt fram till dess)
Jag rekommenderar Jack Brown blue. Rullar lättare och punkar sällan. Bra skit.
Matte_rookie sa:Bengt-re sa:Matte_rookie sa:4-seasons!
Det är bra, meeeen punkar det också.
(Och rullar tungt fram till dess)
Jag rekommenderar Jack Brown blue. Rullar lättare och punkar sällan. Bra skit.
Får väl bli starkare så känns det inte så tungt.
Skämt å sido, för mig har det funkat fint och då har de rullat en hel del i alla möjliga förhållanden så borde funka till pendling med. Gatorskin funkar också fint. Marathon plus tycker jag punkar mer.
Men vad vet jag.
De är bra, men tillverkas tyvärr inte längre. Har såna på familjens pendlarhojar.Johan T sa:Vittoria voyager kom vi väl fram till? Komforten är på en annan nivå än marathon och jag har ännu inte punkat.
SGS sa:Lånar tråden lite.
Vilka däck är det som gäller om man vill ha så lågt rullmotstånd som möjligt rakt fram, men ändå hyggligt sidogrepp? Vilket är det mest semi-slickade semi-slicket?
Vafalls? Vad ska man då pendla på när jag gjort slut på dem? Har ju bara hållit fyra år och har ett oöppnat kvar så kan bli kris snart..Stumpy sa:De är bra, men tillverkas tyvärr inte längre. Har såna på familjens pendlarhojar.Johan T sa:Vittoria voyager kom vi väl fram till? Komforten är på en annan nivå än marathon och jag har ännu inte punkat.
Ole, dole, doff va?ooms sa:Schwalbe Marathon rekommenderas i en del inlägg. Är de så mycket bättre än Vittoria Randonneur som ju är ett liknande däck (tunga, bombsäkert punka-skydd, osv)? Sitter nämligen på båda sorterna samt Continental Sport Contact (som ju är lättare men vad det verkar sämre punkaskydd) och funderar vilka jag ska montera på vardagscykeln...
Stumpy sa:Conti GP 5000 finns ju som 32or och blir säkert ännu fetare i verkligheten på bred fälg. Borde funka bra att pendla på. Speciellt om de körs slanglöst.
ooms sa:Är däcksidorna på GP5000 lika känsliga som på GP4kS?
Jo, jag läste ju om många som punkat sina GP4k genom skärsår på däcksidorna, men jag hade aldrig problem trots många mil på dem. Men så ifjol sommar när jag körde cykelbana längs Almungevägen som på nåt ställe var lite dåligt sopad så punkade jag. Letade och letade hål i slitbanan, innan jag fick syn på ett ca 1 cm skärsår i däcksidan. Blev förvånad att det tydligen var så lätt att få det sönderskuret.Bengt-re sa:ooms sa:Är däcksidorna på GP5000 lika känsliga som på GP4kS?
Jag tror det. Nyckeln till lågt rullmotånd påstås ligga i däckssidorna till ganska stor del. Fast är det inte vasst grus så brukar man ju inte så ofta skära sönder däckssidorna.
Innom parantes sagt så har jag pendlat ganska många mil i år på gp4ks2 utan problem - så visst går det. (Har jag jinxat nu och kommer att punka på tisdag?)
SGS sa:Lånar tråden lite.
Vilka däck är det som gäller om man vill ha så lågt rullmotstånd som möjligt rakt fram, men ändå hyggligt sidogrepp? Vilket är det mest semi-slickade semi-slicket?
ooms sa:Jo, jag läste ju om många som punkat sina GP4k genom skärsår på däcksidorna, men jag hade aldrig problem trots många mil på dem. Men så ifjol sommar när jag körde cykelbana längs Almungevägen som på nåt ställe var lite dåligt sopad så punkade jag. Letade och letade hål i slitbanan, innan jag fick syn på ett ca 1 cm skärsår i däcksidan. Blev förvånad att det tydligen var så lätt att få det sönderskuret.Bengt-re sa:ooms sa:Är däcksidorna på GP5000 lika känsliga som på GP4kS?
Jag tror det. Nyckeln till lågt rullmotånd påstås ligga i däckssidorna till ganska stor del. Fast är det inte vasst grus så brukar man ju inte så ofta skära sönder däckssidorna.
Innom parantes sagt så har jag pendlat ganska många mil i år på gp4ks2 utan problem - så visst går det. (Har jag jinxat nu och kommer att punka på tisdag?)
Tyskarna brukar ju ofta priskriga med varandra, och många har dessutom lägsta-pris-garantier.JohnM sa:Tack för alla svar! Var köper man Schwalbe Marathon billigast - ni som har koll på alla webshopar? ?
Tänk på att det finns en j-a massa varianter av Schwalbe Marathon bara... du måste veta specifikt vilken du vill ha så att du inte jämför äpplen med päron.JohnM sa:Tack för alla svar! Var köper man Schwalbe Marathon billigast - ni som har koll på alla webshopar? ?
ooms sa:Tänk på att det finns en j-a massa varianter av Schwalbe Marathon bara... du måste veta specifikt vilken du vill ha så att du inte jämför äpplen med päron.JohnM sa:Tack för alla svar! Var köper man Schwalbe Marathon billigast - ni som har koll på alla webshopar? ?
Försök inte. Alla vet att världen kretsar kring Stockholm.Drosa sa:Jag tror inte det finns en endaste tillverkare som gör däck specifikt för tokholm. ?
zinkpasta sa:SGS sa:Lånar tråden lite.
Continental Cyclocross Speed kanske? Eller har de för mycket mönster i mitten?
zinkpasta sa:SGS sa:Lånar tråden lite.
Continental Cyclocross Speed kanske? Eller har de för mycket mönster i mitten?