How to jump a mtb

How to jump a mtb
Ajdå, jäkla otur med landingen, bättre lycka nästa gång. Så här gör man, hoppade där för ett tag sen:

leo-storhoppet4.jpg

leo-storhoppet2.jpg

/Leo

How to jump a mtb
Yeah. Grymt gjort. Såg nog en film ett tag sen när du klipper hoppet. Riktigt fett!
Snart kommer ett nytt inlägg när jag landar den. Men ska nog skaffa mig fullgung först. Eller så får jag köpa ny xc hoj. Framhjulet ser ut som ett ägg typ:P

How to jump a mtb
masterblaster skrev:
-------------------------------------------------------
> Jasså Jensen. Jag har alltid trott att man ska
> landa på framhjulet. Du kan gärna få låna min
> hoj och visa mig. Såvida du inte vill hoppa med
> din trehjuling.

Visst är det ett stort hopp, och säkert var det läskigt.

Men vad tråkigt aggressiv du blev mot jensen när han bara bekräftar det faktiska felet med hoppet. Du skrev att du ska fixa fullgång, men det kommer inte hjälpa ett dugg ifall du tänker landa på framhjulet då med. Det är lite tarvligt att skylla på cykeln när du på filmen bevisligen inte har lärt dig balansera, du lägger tyngdpunkten fram/mitten medans du kommer med för låg fart. Det ser faktiskt nästan ut som en docka som sitter monterad på cykeln för du gör ingenting för att balansera utan följer bara med rakt ner. Detta kommer hända med vilken cykel du än köper.

How to jump a mtb
Hehe. Det här blev ju skitroligt. För det första så skyller jag ingenting på cykeln. Min ironi ligger på samma ribba som jensens. Fattade ganska tidigt att jag inte skulle landa på framhjulet. Filmen bevisar nog att jag inte behöver nån som berättar för mig vilket hjul jag skall landa på. I mina 10 år som motocross förare lärde jag mig en hel del om vilket hjul jag skall landa på. La ut filmen mest för hur utgången blev på det hoppet. Men det verkar lite svårt med den humoristiska ironin på denna sidan och allt ska sågas och brytas ner i beståndspunkter så man kan finna alla fel man hittar istället för att bara skratta och ha kul.

How to jump a mtb
Hög nivå på dialogen här. Skulle inte förvåna mig om det sitter en liten 12 åring och lägger in dem flesta inläggen. Det går ju inte att skriva nåt här utan att ni sitter och tänker "Hur ska jag hugga på det här" En komplimang skulle jag ju inte kunna ge. Det skulle ju få mig att se sämre ut. Man kanske ska lägga upp filmer där man sätter feta hopp. Klipper ihop ett aslångt bakhjulsåk. Verkar inte som så många är vuxna nog att kunna göra bort sig utan att skämmas. Men var inte rädda. När ni får lite självkänsla och självförtroende så är det inte vad du gör som intreserar människor utan vem du är.

How to jump a mtb
Riktigt rolig film! De där om framhjulet kan man argumentera om, men i ett vanligt platåhopp så ska man sätta ner framhjulet först så vinkeln närmar sig 90 grader, är balansen då rätt så kommer landningen inte kännas.

How to jump a mtb
Mårten och Örgel ska du inte lyssna på. De försöker kompensera sina 15 år av misslyckad skolgång med att trolla på Happy.

How to jump a mtb
masterblaster skrev:
> Var nere vid sottskogen och provade ett hopp jag
> kikat på lite. Körde loss med min scott scale
> 40. Notera hjälmen me:P Gick åt skogen!
>
>

Skönt jobbat! :)

How to jump a mtb
masterblaster skrev:
> Hög nivå på dialogen här. Skulle inte
> förvåna mig om det sitter en liten 12 åring och
> lägger in dem flesta inläggen. Det går ju inte
> att skriva nåt här utan att ni sitter och
> tänker "Hur ska jag hugga på det här" En
> komplimang skulle jag ju inte kunna ge. Det skulle
> ju få mig att se sämre ut. Man kanske ska lägga
> upp filmer där man sätter feta hopp. Klipper
> ihop ett aslångt bakhjulsåk. Verkar inte som så
> många är vuxna nog att kunna göra bort sig utan
> att skämmas. Men var inte rädda. När ni får
> lite självkänsla och självförtroende så är
> det inte vad du gör som intreserar människor
> utan vem du är.

Du verkar vara en riktig surgubbe som hakar upp dig på det lilla negativa som skrivits. Kan du inte se ironin och skilja ut vad som är trams så får du faktiskt skylla dig själv.

How to jump a mtb
Runt hoppet går en betongsarg. Den visste jag innan skulle ge mig problem. den sticker upp 5 cm typ. Samma sak gäller om ett hopp är kortare än hjulbasen på hojen. Då sparkar klacken tillbaka när framhjulet lämnat marken. Men det vet ni väl redan. Inte riktigt därför jag la in filmen. Ingen direkt en skrytfilm ju. Det går ju åt skogen :P La upp en liten snutt från när jag körde motocross. Såg att det fanns intresse för det:) Jag som kör blåa 426an med röda oxbow kläder

How to jump a mtb
s skrev:

> Du verkar vara en riktig surgubbe som hakar upp
> dig på det lilla negativa som skrivits. Kan du
> inte se ironin och skilja ut vad som är trams så
> får du faktiskt skylla dig själv.

Det är ju du som inte fattar ironoin nu surgubbe!

Edit: Eller är det jag som inte fattar att du var ironisk S?

Senast redigerad av en moderator:
How to jump a mtb
Att hoppa med cykel och hoppa med cross är en vansinnig skillnad. Omkring 10ggr tyngre, oftast 2 eller 3 gånger så hög hastighet, oftast mer än dubbelt så långt och mer än dubbelt så högt. Men till fördel har man en kraftig gyroeffekt i bakhjulet vid gas eller broms, som gör det lättare att kontrollera och justera sin position i luften.

Jag är inte nåt vidare duktig på att hoppa med cykeln än, och med tanke på hur du kör cross efter 10 år kanske man inte kan ha så mycket förhoppning om att du kommer bli så bra på att hoppa med cykel heller..
men keep on shreddin!

www.pattepk.com

How to jump a mtb
masterblaster, du får cred av mig för att du la upp filmen o bjuder på det. Fortsätt cykla o ha kul och ta happydiskussionerna med en nypa salt!

How to jump a mtb
STIZZE Du verkar ju ha mkt erfarenhet av det här med cykling ju. Tycker du ska dela med dig mer av det. Säkert många här som skulle upskatta det:) Puss o kram

Senast redigerad av en moderator:
How to jump a mtb
HAHA. Men vilken jävla TÖNT hon är, lagom jävla dum i huvet. Hon NITAR bromsarna utan nån direkt anledning och han åker in i henne, och så börjar hon skrika direkt och slår honom med cykeln. Lagom grinig hon är efteråt då, fortsätter att bitcha. Det ska ju fan räcka med att han ber om ursäkt och uppenbarligen ångrar att han låg så nära, men hon cykla ju även så förbannat långsamt så man fattar ju att han ville om. Olyckor händer, så farligt var det inte.

How to jump a mtb
STIZZE skrev:
> HAHA. Men vilken jävla TÖNT hon är, lagom
> jävla dum i huvet. Hon NITAR bromsarna utan nån
> direkt anledning och han åker in i henne, och så
> börjar hon skrika direkt och slår honom med
> cykeln. Lagom grinig hon är efteråt då,
> fortsätter att bitcha. Det ska ju fan räcka med
> att han ber om ursäkt och uppenbarligen ångrar
> att han låg så nära, men hon cykla ju även så
> förbannat långsamt så man fattar ju att han
> ville om. Olyckor händer, så farligt var det
> inte.

Blir man påkörd bakifrån om man är nybörjare och inte så säker på cykeln blir man nog framför allt jäkligt rädd och därför jäkligt förbannad. Lite ödmjukhet är nog inte fel, speciellt om man själv kanske inte är den mest erfarne och snabba stigcyklisten själv och sitter hemma framför datorn och hetsar upp sig. Det, min vän, är töntigare än att bli förbannad på någon som kör på en bakifrån. =)

How to jump a mtb
fredrikw skrev:
> STIZZE skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > HAHA. Men vilken jävla TÖNT hon är, lagom
> > jävla dum i huvet. Hon NITAR bromsarna utan
> nån
> > direkt anledning och han åker in i henne, och
> så
> > börjar hon skrika direkt och slår honom med
> > cykeln. Lagom grinig hon är efteråt då,
> > fortsätter att bitcha. Det ska ju fan räcka
> med
> > att han ber om ursäkt och uppenbarligen
> ångrar
> > att han låg så nära, men hon cykla ju även
> så
> > förbannat långsamt så man fattar ju att han
> > ville om. Olyckor händer, så farligt var det
> > inte.
>
> Blir man påkörd bakifrån om man är nybörjare
> och inte så säker på cykeln blir man nog
> framför allt jäkligt rädd och därför jäkligt
> förbannad. Lite ödmjukhet är nog inte fel,
> speciellt om man själv kanske inte är den mest
> erfarne och snabba stigcyklisten själv och sitter
> hemma framför datorn och hetsar upp sig. Det, min
> vän, är töntigare än att bli förbannad på
> någon som kör på en bakifrån. =)

Jag får inte riktigt ihop dom meningarna nu när jag är trött och tittar i kors, men du menar att jag är töntig för att jag tycker hon är töntig? Du ska alltid va så seriös fredrik, kan man inte bara få dissa en främmande amerikan i fred nån gång? Let loose :)

Det jag menar är att killen som kör på henne ber ju verkligen om ursäkt hur många gånger som helst och är otroligt ödmjuk mot henne, ÄNDÅ vill hon inte acceptera det och är onödigt otrevlig.

Tillbaka
Topp