[HR] Kinnekulle imorgon måndag 14/7

• Trådstartare Trådstartare mvp
  • Start datum Start datum

mvp

Ny medlem
Tjoho! Om allt går bra med min tur runt Skagern idag så siktar jag på en tur runt Kinnekulle imorrn, med start vid... eh... 10 tidigast. Nån som känner för att haka på? Jag kommer köra i ett "Micke-har-fanimej-semester-stanna-och-fika"-tempo. Bor förmodligen över på campingen, så efter turen blir det en öl i solen... =)

/Micke

Klart att jag är med.... om du pratar mtb och inte lvg?!
Jag är också på semester... så ditt tempo passa mycket bra. Jag bor på Råbäckshamn.. men kan ta mig till campingen, kanske 1030 funkar??
mob nr finns i min profil.

/Lee

Kul! Ja, jag pratar mtb, runt kullen. 10.30 låter bra, på parkeringen vid campingen. Jag känns igen på min happy-tröja! =)

/Micke

Tack för en trevlig tur Lee! =) Perfekt dag för en tur runt kullen. Postar bilder när jag har mer kräm i datorns batteri...Getingsticket svider som fan fortfarande, men jag har inte kollapsat i alla fall ;)

/Micke

Sover Dolly Parton på rygg? Klart som fan, köpte en kall folkis en kvart efter "målgång" =) Sitter nu i mitt lilla tält för att undvika Kinnekulletanten ;)

/Micke

30min bilfärd från kullen, vart bor du då? JAg har nog en halvtimme oxå från Skara, men det går lätt när man vet att man har 3timmar härlig cykling framför sig.Speciellt uppför från campingen är härligt ca 30min slit o svett.

bilder....;-)

Bilagor

• IMG_2543.jpg
    IMG_2543.jpg
    62.4 KB · Besök: 24
  • IMG_2524.jpg
    IMG_2524.jpg
    153.4 KB · Besök: 22
Det är absolut värt en halvtimma för att köra leden, jag har 1 timma dit och det går så lätt i bilen dit. Håller med team_hink att klättringen från campingen till toppen är väldigt härlig ca 40 min uppför. Men hela leden är väldigt trevlig.

Låter kanon! Hur lång tid tar det att köra runt berget om man är en vanlig Svenne banan på cykeln? Är det motsols eller medsols som är trevligast? (eller är det en dum fråga?)

Tack!!

Och där var åsiktsskillnaden ett faktum....
Tycker faktiskt att motsols har mer att ge, trots den inte överdrivet roliga grusvägsbiten i uppförsbacke innan högkullen. Den lååånga nerfarten därefter ända ner till Vänern är faktiskt en ren högtid.
Fast å andra sidan har jag åkt medsols också i regn och med rejält lerig nerfart längs grusvägen från högkullen, och det var faktiskt också väldigt kul.
Så egentligen tror jag att bägge hållen har sin charm. Fast kanske att motsols är lite bättre...

Curt

I Happy-stor-grupp-med kraftigt -varierande-kapacitet-på åkarna-tempo = 6-7 timmar... Inkluderar många snackepauser och flera fikastopp.
Går säker att köra på betydligt kortare tid än så.

Curt

Det hade säkert gått ännu lite fortare om inte jag fegat vid färisterna... ;)

/Micke

200807141061.jpg ht=544
Kiwi på grönbete
200807141062.jpg ht=725
Stig!
200807141069.jpg ht=544
Hyvens utsikt ju...

åkte en sväng på Kullen idag, söndag 20/7. Jag hade ingen aning om hur det såg ut eller hur långt det var hade fått tips från olika personer att det tar mellan 1-6 timmar att åka runt Kullen. Hade bara drygt 2 timmar att spendera där så det fick styra. Från Hällekis trädgårdskafé och upp på toppen och tillbaka hann jag.

En ganska regnig dag som idag var jag ganska ensam, mötte två vandrare på dryga två timmar, inga cyklister.

Om någon skall åka en tur där närmsta dagarna så är jag gärna med. Jag är rätt grön så jag blir barlast men det är part of the deal :-)

Och fyra timmar låter mer sunt än en timme runt, ska ta ett samtal med den personen kanske erbjuda mig att klocka honom på varvet...

Tjena, körde kullen i lördags. Hela orangea leden från pinne till pinne på knappt fyra och en halv timme, med en kille som bara skogscyklat 5 gånger innan... Vi körde motsols från Gum (bakom blomberg) och fick grusklättringen till toppen med fräscha ben. Men väl vid Vänern blev det ganska intressant, regnblöta rotmattor en halv meter från strandstupen och en snubbe som fortfarande vänjer in sig vid SPD borgade för en ganska spänd stämning!

Fullkomligt lysande cykeltur i alla fall, riktigt roliga stigar!

>
> Om någon skall åka en tur där närmsta dagarna
> så är jag gärna med. Jag är rätt grön så
> jag blir barlast men det är part of the deal :-)

Jag ska cykla runt kullen imorgon(idag menar jag...) kanske vid 1100 tiden...
slå bara en signal på morgonen om du vill hänga på... mob nr finns på min profilsida och hemsidan.

/Lee

no worries!!
kom hem precis... körde motsols på 4timmar 10 mins total tid och cykel tiden var 3:30... är nu skit trött med riktiga sega ben, så imorgon blir det inget.
Kanske en kortare tur på onsdag(cirka 3 mil) eller på torsdag... ska se hur det känns i benen först;-)
Jag är här veckan ut, så det är bara att höra av sig...
Nu ska jag basta.....

Tillbaka
Topp