[Huck-tävling] Hell-Ass Huckfest 2018

jofahjalm

Aktiv medlem
Tomcaten har fört fram sitt förslag inom Huckmaffian om vi borde ha en tävling om vem som gör det fetaste Hell-Ass Hucket 2018. Detta briljanta förslag har vi presenterat för den vällsignade mullvaden som är mycket nöjd. Reglerna är enkla:

Fota ditt fetaste Hell-Ass huck och posta det i tråden. På Instagram används med fördelen haschtagen #hellasshuckfest. Vid årsslutet kommer en kvaliferad jury rösta fram det bästa hucket under 2018. Vinnarens ära kommer eka in i evigheten!

Varken den vällsignade mullvaden eller någon annan tar inget ansvar för dina handlingar. Gore for likes! Respect the send!

Vad är definitionen på Hell-Ass? Dvs, hur stort är området?

Senast ändrad:
H. sa:
Vad är definitionen på Hell-Ass? Dvs, hur stort är området?

Hell-Ass är ungefärligt markerat här:

hucks.png

EST sa:
Kilsbergen räknas va?

Gud nej. Du får köra till hufvudstaden om du ska ta hem det. Vi vill heller inte se några sådana där smutta trialladning på bakhjulet, utan mer #gas2flat. Guidning finns när du vill ta hem detta :)

Stream sa:
Åh fett! Detta kommer leda till elände och fraktur.

Pepp!

OK jag börjar.
Jag och Kalle Bern scoutade det här droppet kring år 2003 och det har allt som ett rackligt Hellas-huck bör ha: ett sketchy in-run där man måste hasa, bocka och bända runt stenar och rötter, avsaknad av lip som gör att man inte vet när man ska trycka ifrån och som ger en död känsla i luften samt en platt landning som känns otroligt oharmonisk. Hucket är inte störst, men jag tycker det ska in på listan. Ungefärlig plats illustreras av den röda pricken på kartan. Bilder från sommaren 2018.

1.png

2.png

3.png

4.png

5_tire.jpg

map.gif

Respect the send! Det ser ut som Cambern gillade den smutta landningen :D

Om man kommer ner på biceps kan man hoppa över vattnet och mutta upp för en brant stig (som har varit rallysträcka) och om man fortsätter kommer man in på blå. Passerar man hucket då? Det är en rund häll där det gäller att rycka tillräckligt tidigt för att inte heta Jerry?

mattias_i_skogen sa:
Appropå att hoppa över vattnet efter biceps...

Jag letade efter en bild på mig när jag droppar i Hellas, men hittade inget, men istället hittade jag en på dig. :)

mattias-drop.jpg

Vid parkeringen/uppställningsplatsen innan kyrkogården.

Senast ändrad:
Det är inte färdig, alls. Det där är 1timme stock å sten. Det enda verktyg jag hade var en envis åttaåring. Nästa gång ska jag ha en spade också. Dikets botten är som modellera och borde kunna bli ett bra att lägga överst. Det är fritt fram att hugga i. Framförallt ilm man vill ha en landning på andra sidan

received_10159149753615393_1.gif

Här är H. Han får också vara med.

Senast ändrad:
Synd att inte Glasberga kan räknas in, för där kommer att finnas möjlighet till att droppa ett drygt 3 meters stup!
Vi vanliga dödliga kommer rulla nerför (dock gissar jag på 60-70 graders lutning...) inkl. en sluttande ”landningsramp” (ej klar ännu)...

Synd att man inte kommer vara hemma resten av säsongen. Det blev en hetsrunda för att hinna få till ett bidrag. Hippen ovanför kyrkogården är klockren. Hett tips!

hellashuckfest.jpg

I landningen står även en mjuk gran redo att ta emot en ifall man väljer att klota.
crash.jpg

FB_IMG_1536234608463.jpg

FB_IMG_1536234571847.jpg

Knappast 2018 på dessa. Snarare typ 15 år sedan. Men jag sprang in i dem häromdagen så jag bjuder på lite nostalgi, fina årstider och förbjudna byggen!

Peter E har troligen fotat båda.

Kanske duger de som lite motivation för någon.

Från vad jag förstått använder sig mullvaden av längdenheten Huck. Ett huck ska tydligen sammanfalla ganska exakt med jofas resliga längd. Om det sen måste korrigeras mot hur mkt slaglängd som används vid landning eller gradienten på landningen är jag inte säker på. Men från vad jag kan bedöma är Felix dropp iaf högre än ett Huck.

Utmaning för den hugade huckaren. Ligger precis vid grusvägen mellan bommen och början av "Oh deer". Är man tillräckligt dum så går det nog att få utmärkt med fart och hoppa ända ut på vägen.

DSC03571.jpg

DSC03572.jpg

Makten sa:
Utmaning för den hugade huckaren. Ligger precis vid grusvägen mellan bommen och början av "Oh deer". Är man tillräckligt dum så går det nog att få utmärkt med fart och hoppa ända ut på vägen.

Haha, det är ju inget mot det som redan är postat.

jofahjalm sa:
Haha, det är ju inget mot det som redan är postat.

Betydligt värre än en del av grejerna som redan postats, men förmodligen inte värre än det värsta som postats.
Åk dit och kika vettja, det är ju åtminstone ett av de mest lättillgängliga hucken man kan tänka sig:-)

Inte för att vara sån, men det där ser mer ut som ett byggt hopp i min bok... Inget fel i det, men ett huck är det då inte!

H. sa:
Crossmax sa:
Vad jag förstått så är det fortfarande oskickat i skrivande stund.
Om Martin stod över är det antingen sjukare än det ser ut eller så har han blivit gubbe numer...
Nog för att Martin börjar bli gubbe, men det är rätt sjukt. Landningen är väl 2.5-3 meter under avsatsen och gissningsvis 5 meter ut till rätt så platt.

Makten sa:

Har inte sett ett så bra huck sedan Avesta...

Bilagor

• A682CF3D-2FC0-4E39-B96E-5744DAC4B304.jpeg
    A682CF3D-2FC0-4E39-B96E-5744DAC4B304.jpeg
    363.2 KB · Besök: 45
Tillbaka
Topp