Hucktråden

• Trådstartare Trådstartare EST
  • Start datum Start datum
Hucktråden
Haha, många härliga kommentarer :)

Tomaswikman: Nej, under mina 15 år som extremsportsutövare har jag aldrig brutit något eller varit på akuten faktiskt. Har haft en rejäl krasch jag kan komma ihåg, men det berodde på att det var is i landningen :)

Hucktråden
Ingen stör huck men kanske någon kan se lite nytta i det. Gjorde videon bara för att öva att prata och filma mig själv.

(hur gör att man att lägga in video när man har länken?)
CHEERZ!

Senast ändrad:
Hucktråden
Det här är ett respektabelt huck om ca 170 cm till platt (landning längst ner till höger i bild). Jag tror att cyklisten heter Gustavo, men minns inte helt hundra. Han slog följe med oss under kvällens tur i Hellas och visade prov på mycket snygg huckteknik vid flera tillfällen.

DSC01882.jpg

Hucktråden
image.png
Bjuder på denna från helgen i Slottskogen i Göteborg. Avsatsen och backen är den gamla skidhoppbacken. Avsatsen, ca 150-1,60m ner till nästan platt hårdpackad jord innan backen börjar bli brant. Stumpjumpern klarar det utmärkt.

Hucktråden
Vad är era favorit Huck, dubblar, sjuka linjer i Åre bikepark? personliga favoriten just nu är hoppet strax innan bron på andra delen där man kan hoppa och landa som på sidan, ser sjukt ut! hört rykten om att man kan skjuta rakt ut i första wallen i kanonröret någon som kan styrka detta?

Hucktråden
D i U sa:
Bjuder på denna från helgen i Slottskogen i Göteborg. Avsatsen och backen är den gamla skidhoppbacken. Avsatsen, ca 150-1,60m ner till nästan platt hårdpackad jord innan backen börjar bli brant. Stumpjumpern klarar det utmärkt.

Coolt!
Hade varit grymt stolt om jag hade haft en sådan bild på mig själv hojandes.

Känns också rätt tryggt att veta att stumpyn faktiskt klarar av riktigt hyfsat med stök utan att be om ursäkt för sig.

Edit: Autospellskiiit

Senast ändrad:
Hucktråden
Klavikel sa:
D i U sa:

Coolt!
Hade varit grymt stolt om jag hade haft en sådan bild på mig själv hojandes.

Känns också rätt tryggt att veta att stumpyn faktiskt klarar av riktigt hyfsat med stök utan att be om ursäkt för sig.

Edit: Autospellskiiit

Tack! Var ute och körde i helgen och tänkte köra på lite drop och branter jag körde på förr ( precis börjat cykla efter åtta års uppehåll) och kom fram till ett drop om drygt två meter som jag värmde upp på förr. Igår stog jag mest och bara stirrade ner på landningen och slokörat rullade därifrån igen. Men en gammal bild från tiden jag inte fegade har jag på mig och droppet sedan 2006 nångång :).

Hucktråden
Litet sne-huck i Marnviken på Malmön i havet utanför Örnsköldsvik.

marnviken.1.JPG

marnviken.3.JPG

marnviken.5.JPG

marnviken.6.JPG

(Kanske inte ett riktigt huck? Men det var kul iallafall. Och jag lyckades nöta hål i en 50cl petflaska som låg i ramväskan under dagen.)

Hucktråden
Brukar normalt droppa (eller ja, vissa grejer är kanske huck då det sällan finns en vettig landning...), men idag kändes det värt att kalla huck. Var iaf platt ?
Filmcred: @Shrue

Hucktråden
Foxen tillfälligt ibak då monarchen har service. Kul ställe, hård landning! Ska inhandla nytt bättre hjulset inom kort tid..roval sjunger nu verkligen på sista versen.

Bilagor

• IMG_3301.PNG.jpg
    IMG_3301.PNG.jpg
    393 KB · Besök: 89
Tillbaka
Topp