[Hund][Kräset] Vilken touringcykel ska vi ha?
Tja, jag tänker ofta i bilder, därav årets mest överarbetade trådstart.
Men alltså, touring med hunden.
Jag räknar med att han kan springa själv i uppförsbackar, men inte 30km/h i timtal. Jag vill kunna hålla ett behagligt tempo, dvs inte för långsamt, och inte ha för tung cykel. Jag är inte Tuva, skulle hellre stanna hemma än att cykla på en Kronan. Bockstyre är ett krav som endast förhandlas bort om det är en liggcykel. Gärna liggcykel, om det finns ett bra sätt att lasta hunden. Väldigt gärna liggcykel faktiskt.
Lastcyklar börjar komma bredare nu, men det är som att nån har satt ihop nåt på skoj o tänker "Wow, man kan sätta ihop nästan vad som helst o köra jättetunga o jättestora saker", men glömt hur det är att cykla längre än en kvart på åbäket.
Budget: Klart det finns ett tak nånstans, men problemet är inte pengarna utan att bli nöjd. Vill inte betala mycket och ändå vara missnöjd. Jag kan lära mig svetsa, sätta ihop själv, importera, men jag ska fan bli nöjd.
Tid: Tore är 3½ nu, för att hinna med några turer med honom vill jag ju ha cykeln inom sådär 2 år. Nästa hund ska bli mindre. Men det sa jag förra gången också.