Hur är föret i GBG?

Hur är föret i GBG?
Kan dock bli rejält stora surhål där efter regn. Gick halvbra sist jag var där i liknande väder. 13/2 2020, så väldigt lika förutsättningar. Blev lite kallt om ena foten.
Sant ja, det saknas ju avrinning så det finns rejäla pölar så här års. Kör där nästan enbart sommartid själv, extra trevligt om det är badtemperatur i Rävekärrs Långevatten.

Hur är föret i GBG?
Någon som testat dubbfri pendling i (inner)stan idag?
Inte pendlat, men sysslar med snöröjning. Blötsnö som inte är hal, men när det blir tillkört och sedan töar allt eftersom under dagen kan det bli halt en stund. Tror generellt att man inte plogat någon snö, förutom kanske sopsaltsträckorna men det har jag ingen koll på. Innan eftermiddagen är förmodligen all snö borta.

Hur är föret i GBG?
Inte pendlat, men sysslar med snöröjning. Blötsnö som inte är hal, men när det blir tillkört och sedan töar allt eftersom under dagen kan det bli halt en stund. Tror generellt att man inte plogat någon snö, förutom kanske sopsaltsträckorna men det har jag ingen koll på. Innan eftermiddagen är förmodligen all snö borta.
Tackar. Plogarna rattade runt här uppe på Guldheden i morse men det är inte alltid att det innebär en förbättring vad gäller cykelföret.

Hur är föret i GBG?
Lite slirigt idag

IMG_20220223_153419.jpg

Hur är föret i GBG?
Dom såg faktiskt riktigt fina ut, men drog en repa på Apberget istället. Btw, om någon vet vem som bygger där så skicka gärna PM. Jag kommer riva en del grejer...
Ingen aning tyvärr, men kanske är personen som lagt upp (merparten av) stigarna på TF, eller iaf filmer därifrån? Vad är anledningen till att riva? Har inte varit där själv men har hört att det är en del sketchy grejer, och sen kanske det sticker i ögonen på folk?

Hur är föret i GBG?
Ingen aning tyvärr, men kanske är personen som lagt upp (merparten av) stigarna på TF, eller iaf filmer därifrån? Vad är anledningen till att riva? Har inte varit där själv men har hört att det är en del sketchy grejer, och sen kanske det sticker i ögonen på folk?
Som stigcyklist utan vilja att bli lynschad i skogen hade man med fördel gärna fått riva allt byggt som inte hade uttalat tillstånd... Jag kommer själv bara sitta här bakom en telefon och skriva sådant och kommer alltså inte vara ute och riva grejer, men min roll som ambassadör för det trevliga folket "cyklister" får det så jäkla mycket krångligare att bedriva min verksamhet..☹️

Hur är föret i GBG?
Jag bryr mig så mkt om det byggs generellt, men trist när trevliga stigar helt plötsligt blir belamrade med konstigt byggda och, för 97% av Gbgs MTB-cyklister, okörbara grejer. Tänker främst på rolldownen från startkullen som nu blivit ett 2 m gap-dropp till kass landning.

Hur är föret i GBG?
Det ska bli fortsatt fint väder under veckan så tänkte kolla in den omtalade branten i lackarebäck, någon som kan berätta var exakt den ligger? Jag cyklar lackarebäck ett par
Gånger om året bara så inte jättekänd på stigarna där.

Hur är föret i GBG?
Nerifrån ser du den 20 m in på cykelvägen från Öis parkeringen
Uppifrån starta med Elin uppe från raug ca 100m in efter den röda värmefläkten kör du rakt fram in på den nya stigen istället för att svänga höger på hällen
Den nya stigen är inte jättuppkörd
Dock är botten väldigt mjuk nu så känn på den innan du kör
Screenshot_20220302-192221.png

Senast ändrad:
Hur är föret i GBG?
Nerifrån ser du den 20 m in på cykelvägen från Öis parkeringen
Uppifrån starta med Elin uppe från raug ca 100m in efter den röda värmefläkten kör du rakt fram in på den nya stigen istället för att svänga höger på hällen
Den nya stigen är inte jättuppkörd
Dock är botten väldigt mjuk nu så känn på den innan du körVisa bilaga 542042
Tack, de ska bli spännande och se om jag tar den. :).

Hur är föret i GBG?

Är det denna du tänker på?

Hur är föret i GBG?
Japp där e den :).

Är det denna du tänker på?

Tillbaka
Topp