Hur är föret i GBG?

Hur är föret i GBG?
IMG_9497.jpeg

Hur är föret i GBG?
Fast det där är ju en gångväg där det trampats till. Dessutom mycket folk som packar snön o Ägb så kan tänka mig att det är relativt sett mer is där.

Ute i skogen var det oväntat bra i HP igår. Ska precis ut och se om Delsjön levererar på samma sätt.

Hur är föret i GBG?
Delsjön ändå helt OK mestadels, partier där det rinner undan är hårda och fina. Men det är sjukt svårt att se vad som är is och inte så blir väldigt försiktig cykling. Kommer det snö ovanpå detta som prognosen hotar med får det nog nästan bli en paus.

Hur är föret i GBG?
Delsjön ändå helt OK mestadels, partier där det rinner undan är hårda och fina. Men det är sjukt svårt att se vad som är is och inte så blir väldigt försiktig cykling. Kommer det snö ovanpå detta som prognosen hotar med får det nog nästan bli en paus.
Paradiset i Partille ser precis likadant ut som denna beskrivning.

Hur är föret i GBG?
Fast det där är ju en gångväg där det trampats till. Dessutom mycket folk som packar snön o Ägb så kan tänka mig att det är relativt sett mer is där.

Ute i skogen var det oväntat bra i HP igår. Ska precis ut och se om Delsjön levererar på samma sätt.
Det var inte bara gångvägarna. Svallis överallt där det rinner mycket vatten.
Men klart det fanns bra ställen också, rätt begränsat kändes det som

Hur är föret i GBG?
Det var verkligen en utmaning att hitta stigar som gick att cykla på idag. Helt klart bäst uppe på de barriga stigarna vid preacherkullen, men t ex Kotten var täckt av svallis. Sound of Gunshots var en utmaning att ta sig ner även till fots, alla hällar var täckta av en tunn ishinna.

Men jag tog en liten stigvårdsvända här hemma efteråt och har knackat bort svallis från The Birds och Lawsondroppet på Skyttevärnet, tog hand om trädet som låg över Harstigen och fixade lite på Ninja. Hela blåa slingan plus lite annat i Ruddalen ska vara cykelbart nu.

Hur är föret i GBG?
Det var verkligen en utmaning att hitta stigar som gick att cykla på idag. Helt klart bäst uppe på de barriga stigarna vid preacherkullen, men t ex Kotten var täckt av svallis. Sound of Gunshots var en utmaning att ta sig ner även till fots, alla hällar var täckta av en tunn ishinna.

Men jag tog en liten stigvårdsvända här hemma efteråt och har knackat bort svallis från The Birds och Lawsondroppet på Skyttevärnet, tog hand om trädet som låg över Harstigen och fixade lite på Ninja. Hela blåa slingan plus lite annat i Ruddalen ska vara cykelbart nu.
Då låter det som att ÄGB ändå är snäppet värre än DSO eller Svarte Mosse ovan. Jag kunde ändå cykla på som vanligt en kort runda, bara helt utan ladd eftersom det krävdes extra bromsberedskap överallt.

Hur är föret i GBG?
Om man är nybörjare men vill få in lite mängdträning hopp och drops, mer än det man får på gemene stig, vart kan man ta sig då? Gärna något område där det finns möjlighet till att börja litet och öka svårighetsgraden successivt. Bor vid Änggårdsbergen men annars cyklar jag både i Delsjön/Kallebäck, Hisingsparken och Ruddalen.

Hur är föret i GBG?
Om man är nybörjare men vill få in lite mängdträning hopp och drops, mer än det man får på gemene stig, vart kan man ta sig då? Gärna något område där det finns möjlighet till att börja litet och öka svårighetsgraden successivt. Bor vid Änggårdsbergen men annars cyklar jag både i Delsjön/Kallebäck, Hisingsparken och Ruddalen.
Det är väl Brudaremossen för hopp och Skatås för drop? Dagstur till Isaberg är inte så dumt annars.

Hur är föret i GBG?
Skatås har ju jättefin tripp-trapp-trull-drop vid pumptracken. I Ruddalen annars har du ett fint naturligt på Skyttevärnet Med Hällar som är rullbart så man kan jobba sig upp.

Hur är föret i GBG?
Hade tänkt köra en tur idag, men allt är täckt av en tunn tunn hinna is.

Som bonus luktar det starkt av brinnande plast:

Blir nog till att häcka hemma idag.

Hur är föret i GBG?
Vaknade av en sjuhelsickes smäll när stormen drog in i morse. När jag stack ut näsan lite senare såg jag att vårt utebord flippat helt.
IMG_9707.jpeg

Ganska blött i skogen och mängder av träd och grenar som blåst ner. Fick stanna var femte meter och plocka, så jag hann bara åka runt halva slingan i Ruddalen. Ett par riktiga goingar som de här två tallarna också:
IMG_9712.jpeg

Hur är föret i GBG?
Var i Änggårdsbergen för första gången idag. Följde blåa slingan och låg träd över stigen på en del ställen, kan tyvärr inte pinpointa vart då jag inte orienterar mig så bra där.

Jag vet inte vad jag missar utöver blåa slingan, men tycker den bjöd på en del roliga stigar utför. En hel del vatten och många rötter som ville skada en bjöd den också på...

Hur är föret i GBG?
Vilka delar/stigar av delsjöområdet och lackarebäck ska man sikta in sig på som är relativt torrt så här års? Var uppe vid jockes osynliga för någon vecka sen och det var ju som en anlagd sjö i mitten.

Hur är föret i GBG?
Hisingsparken är full av hopp och drop i alla möjliga former,stort som smått. Mycket av de hittar du med fantasin utanför stigarna.

Tillbaka
Topp