Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Rattnalle sa:Åk till en bike park istället för att fantisera om att gräva och grusa skogen..
/Surgubbe
xyz-saft sa:Rattnalle sa:Åk till en bike park istället för att fantisera om att gräva och grusa skogen..
/Surgubbe
+1
Halva änggårdsbergen är ju redan grusad barnvagnsautostrada...
Där är så många som "städar", gräver och slätar till i skogen att det känns värt att påpeka för säkerhets skull.D i U sa:xyz-saft sa:Rattnalle sa:Åk till en bike park istället för att fantisera om att gräva och grusa skogen..
/Surgubbe
+1
Halva änggårdsbergen är ju redan grusad barnvagnsautostrada...
Ja de va kanske inte riktigt sån grusväg jag tänkte mig.
Det där var en del av Röda stigen tillbaka mot Rannebergen.Nypåmtb sa:Var i vättlefjäll kör du?Sambal Oelek sa:Vättlefjäll svingrymt nu!! Där det skulle kunna vara geggigt är det mest fruset, fläckvis med snö. Ut!
Det är Shrue som dundrar på. Jag agerade bara fotograf ?D i U sa:Revben: aha tack!
Loftberg: snyggt kört på hoppet, ett hopp jag aldrig kommer komma över. Jag tar inte ens lilla hoppet över liggande trädet 10 meter längre upp :/.
Loftberg sa:Det är Shrue som dundrar på. Jag agerade bara fotograf ?D i U sa:Revben: aha tack!
Loftberg: snyggt kört på hoppet, ett hopp jag aldrig kommer komma över. Jag tar inte ens lilla hoppet över liggande trädet 10 meter längre upp :/.
Klavikel sa:Haha, 10 plankor bred! Hur fan tänkte dom där?? Mötande konvojer med barnvagnar? ??
vilken skön stig, visste inte att det finns så långa härliga i paradiset, vilken är det?Maakus sa:I lördags var det gött!
Sambal Oelek sa:vilken skön stig, visste inte att det finns så långa härliga i paradiset, vilken är det?Maakus sa:I lördags var det gött!
aha, intressant tur, brukar inte vara sådär långt västerut :) tackarMaakus sa:Sambal Oelek sa:vilken skön stig, visste inte att det finns så långa härliga i paradiset, vilken är det?Maakus sa:I lördags var det gött!
Vet inte :/
Här är turen iaf. (Om jag nu är publik)
https://www.strava.com/activities/2901798194
Idag var det lite blötare inne i skogen än jag trodde efter detta högtryck som varit så efterlängtat. En del stigar som ligger högt upp med mindre skugga var riktigt bra idag.Hur ser det ut på stigarna nu? Tänker mest på Delsjöområdet. Är inget fan av att köra i för mycket lera. Både för min upplevelse och för att inte göra mer avtryck än vanligt i området.
Några områden i ägb som fortfarande bör undvikas? Tänker kanske Sandiga, Preacher’s etc som väl åkte på en del stryk när det var som blötast.Inte delsjön, men riktigt bra i Änggården i går. Gissar att även Hisingsparken är bra nu.
Denna skogen också alltså, suck. Jag har läst tråden om Sandsjöbacka och stolparna, och även sett samma konstruktioner i Vättlefjäll, men samma för mig: jag förstår helt ärligt inte vad stolparna har för funktion? Gör ju varje spång dyrare och krångligare att anlägga, och för de som behöver en stolpe eller ledstång i dessa tre områden, ptja, då finns det *rätt* många ställen i den naturliga terrängen som är ännu krångligare - vad är argumentet då?Fast det var likadant med en annan spång på samma segment. Om det är för att underlätta för äldre som ska ta sig upp så får dom nog montera dit en rulltrappa längre fram i stenbackarna.
Visst det var inga problem för mig att väja för stolparna men det känns lite onödigt på något sätt, ville mest veta vad dom fyller för funktion.
Med äldre föräldrar så kan jag garantera att det skulle hjälpa dem att ta sig över. Ett trappsteg är inte lätt för alla, speciellt inte om det är halt. Ser inte problemet, gå av hojen. Värre är det då med övergångar som ser cyklingsbara ut men där det är så brett mellan plankorna att framdäcket fastnar.Denna skogen också alltså, suck. Jag har läst tråden om Sandsjöbacka och stolparna, och även sett samma konstruktioner i Vättlefjäll, men samma för mig: jag förstår helt ärligt inte vad stolparna har för funktion? Gör ju varje spång dyrare och krångligare att anlägga, och för de som behöver en stolpe eller ledstång i dessa tre områden, ptja, då finns det *rätt* många ställen i den naturliga terrängen som är ännu krångligare - vad är argumentet då?
Jo, jag förstår att det kan vara tryggare med en stolpe att hålla sig i när man kliver upp, men sen ska man ju balansera vidare på spång, och man kommer ju till ställen där terrängen helt naturligt har snubbelrisk.Med äldre föräldrar så kan jag garantera att det skulle hjälpa dem att ta sig över. Ett trappsteg är inte lätt för alla, speciellt inte om det är halt. Ser inte problemet, gå av hojen. Värre är det då med övergångar som ser cyklingsbara ut men där det är så brett mellan plankorna att framdäcket fastnar.