Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Gott. Körde du även bermen? Den är som betong nu i torkan. :-) Riktigt nöjd med den nu, men har lite idéer om efterföljande smågrejer.Tog tillfället att köra hoppet/steppen vid nya varvet :) torrt som fan även där.
Visa bilaga 552842
Japp, jag följde stigen ner, flowig och rolig. Passade på att kika på den där tuppen minuten och stigarna där runtomkring, riktigt trevliga stigar!Gott. Körde du även bermen? Den är som betong nu i torkan. :-) Riktigt nöjd med den nu, men har lite idéer om efterföljande smågrejer.
Såg ett inlägg på insta häromdagen då en tog hoppet så måste ha hänt idag/igår då om det e samma hopp vi tänker på. Den borde byggas på lite oavsett så ihopsjunken som den var när jag va där för nån vecka sedan.På tråkkontot, ÄGB med omnejd:
- Nån har sabbat kicken vid spinen i starten av Suveräna, i nuläget tror jag det är typ 100% chans att man hoppar rakt in i stenväggen.
- De tältboende på 421-kullen verkar ha en 'toalett' i närheten av nedrullet i starten av Ica-Stig. Viss risk för fekaliefaceplant föreligger (eller det iaf en del toapapper där, valde att inte undersöka närmare).
Ja, såg samma film.. har väldigt svårt att tro att det går att köra som skicket är i nuläget så tror också det hänt efteråt. men jag körde det iofs inte ens när det var uppbyggt, känns som jobbiga konsekvenser om man casear. :-DSåg ett inlägg på insta häromdagen då en tog hoppet så måste ha hänt idag/igår då om det e samma hopp vi tänker på. Den borde byggas på lite oavsett så ihopsjunken som den var när jag va där för nån vecka sedan.
Är detta under brofästet eller vart är det?Tog tillfället att köra hoppet/steppen vid nya varvet :) torrt som fan även där.
Visa bilaga 552842
Ovanför Kungstens busshållsplats, typ. Vid starten av Tonårsdrömmar (Trailforks).Är detta under brofästet eller vart är det?
Ja precis som zinkpasta beskrev, har du inte varit där tidigare så kolla in de andra stigarna också, dom e grymma!Är detta under brofästet eller vart är det?
Jag bor väldigt nära, men nej, tror inte det. Har däremot testat de som är under brofästet vid kolonilotterna.Ja precis som zinkpasta beskrev, har du inte varit där tidigare så kolla in de andra stigarna också, dom e grymma!
Det är dom till höger på kartan jag provåkte i helgen som jag pratar om :). Tyckte dom va roliga å inspirerande.Jag bor väldigt nära, men nej, tror inte det. Har däremot testat de som är under brofästet vid kolonilotterna.
Visa bilaga 553117
Har alltså testat de till höger men inte de till vänster.
Lackarebäck var grundplanen så det kör vi på. Här uppe på Guldheden är asfalten våt, vissa fläckar har börjat torka upp men det finns några pölar med så det har nog kommit mer än några droppar.Mitt intryck är att det inte regnat särskilt mycket (inga pölar synliga i Kungsladugård), så båda funkar nog (om det inte regnat väldigt mycket mer på andra sidan RV40).. Jag skulle tro att vätan som kommit bara förbättrat greppet.
Om jag har fel så kanske Lackarebäck är snäppet bättre? Lite färre som rör sig där, färre hällar med surhål (dvs där det inte finns avrinning)? Åas, har man koll på DSO så går det nog att undvika stigarna som ligger i riskzon.
..Men återkom gärna med en recension sen. :-)
Jag tror det är bra typ överallt, både i DSO och Lackarebäck hade marken sugit upp det mesta regnet. Några ”är den där roten/hällen torr eller våt?”-hjärnspöken dock.Någon som har aktuell status på Hisingsparken eller nya varvet?
Hur jävla petig kan man vara? ? Har ju varit typ en regnskur senaste 2 veckorna.Någon som har aktuell status på Hisingsparken eller nya varvet?
Bara synd att det inte går att köra droppet in i step-uppen.Just ja, vet inte hur gammalt det är men någon har byggt en ramp/platå som låter en droppa in i Rallygropen. Brant landning vilket är bra men intimiderande, vid låg fart blir droppet ca 1m, med mer fart förmodligen 2-3m.
Gör det inte? Tyckte det såg ut att ligga i linje med den vänstra/större.Bara synd att det inte går att köra droppet in i step-uppen.
om det är trädroppet till vänster om där man rullar in vi pratar om så blir det nog svårt att få nog fart utan att landa sjukt platt samt den lilla vänstersvängen som krävs blir nog väl ansträngd.Gör det inte? Tyckte det såg ut att ligga i linje med den vänstra/större.
Ja sant. Man får vara en hejare på att pumpa i landningen ?om det är trädroppet till vänster om där man rullar in vi pratar om så blir det nog svårt att få nog fart utan att landa sjukt platt samt den lilla vänstersvängen som krävs blir nog väl ansträngd.
För att jag skulle få nog fart så fick jag trampa en del innan jag rullade ner dessutom.Ja sant. Man får vara en hejare på att pumpa i landningen ?
Step-uppen ska bara köras genom att rulla ner som man brukar, rekommenderas inte att använda trädroppet för att köra step-uppen.om det är trädroppet till vänster om där man rullar in vi pratar om så blir det nog svårt att få nog fart utan att landa sjukt platt samt den lilla vänstersvängen som krävs blir nog väl ansträngd.
edit: denna rampen:![]()
Inte alls högt, rulla in med lite fart o luta dig bakåt så går allt braHur högt e de där droppet ungefär?
Aha ok, tänkte de kanske skulle va nåt spännande 2m’ish att ta sig an.Inte alls högt, rulla in med lite fart o luta dig bakåt så går allt bra
Rulla lite snabbare så blir det det :)Aha ok, tänkte de kanske skulle va nåt spännande 2m’ish att ta sig an.
Jag får väl åka dit och kika nån dag då.Rulla lite snabbare så blir det det :)
Va? I innerstan var det i eftermiddags lämpligt före för att samla djur två och två för att sedan kasta ankare och ta sikte på en bergstopp.Var perfekt ute idag, marken lagom fuktig och lite pölar på sina ställen. Kom hem ren så slapp tvätta cykeln då det knappt fastnade. Detta i Norra Sandsjöbacka.
Körde några timmar i Hisingsparken i förmiddags, blött när Jag kom dit men blåsten och solen torkade snabbt upp stigarna några snäpp medans Jag var där.
Söndag kan nog bli grym, regn imorgon och sol på lördag och söndag ser de ut som. ??Hero dirt lagom till helgen med andra ord? :D
Änggården finfint med bra grepp och najs loam.Har någon varit nånstans idag??