Campus_with_an_H
Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Sitter på jobbet så blev lite klumpig sammanslagning med trailforks karta. Kanske underlättar det lite att lokalisera sig iaf. Men Eklanda området berörs alltså inte vintertid?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Eklanda-området är svjv utanför reservatgränserna (precis som några fler ställen, som synes på kartan).Sitter på jobbet så blev lite klumpig sammanslagning med trailforks karta. Kanske underlättar det lite att lokalisera sig iaf. Men Eklanda området berörs alltså inte vintertid?
Dags att kavla upp ärmarna!Blir det fullskalig bikepark av hela Flowduro-Grisryggen-Episka-Preacher's-Flowiga-Kanada-området nu då?
Bongen och Holken är off limits året runt eller? (Har inte kollat så noga)
Instämmer. Sedan förra sommaren är den helt bortregnad. Rent tekniskt går den såklart fortfarande att köra och även att köra fort. Men ”naturetiskt” känns det tveksamt att gå/springa/cykla nedför starten.Laxtrappan har ju varit avlyst länge i Trailforks. Har förvånats flera gånger då stigen rekommenderats till hitresta..
Jag undrar snarare hur de skall nå ut med informationen till alla berörda cyklister, inresta såväl som lokala. Man kan förmoda att vi som sitter och detaljstuderar kartan här tillhör minoriteten.Men hur är det tänkt att de ska kolla så att cyklister inte cyklar i de förbjudna områdena? Litar de på allmänheten eller sitter det poliser vid varje kurva?
Men hur är det tänkt att de ska kolla så att cyklister inte cyklar i de förbjudna områdena? Litar de på allmänheten eller sitter det poliser vid varje kurva?
Lurpassar även i camokläder på elcyklister utanför grusvägarna..Kommer krylla av Securitas och andra liknande vaktbolag i skogen nu ;)
Inte för att jag cyklat mycket i Änggårdsbergen men framöver låter det som en ren mardröm att ens försöka sig på det utan bra guidning...Men hur är det tänkt att de ska kolla så att cyklister inte cyklar i de förbjudna områdena? Litar de på allmänheten eller sitter det poliser vid varje kurva?
Men du ser väl på kartan, alla områden kommer målas med olika ränder och färger så om du är på en svart stig med gula prickar, eller om du tittar ner och ser massa parallella blåa streck, så är du typ safe.Inte för att jag cyklat mycket i Änggårdsbergen men framöver låter det som en ren mardröm att ens försöka sig på det utan bra guidning...
Låt bli området norr om toppen så är det ju i princip safe.Inte för att jag cyklat mycket i Änggårdsbergen men framöver låter det som en ren mardröm att ens försöka sig på det utan bra guidning...
Var hittar man det här då?Visa bilaga 560670
Jag har alltid tvekat på det här droppet, det är såpass högt att man måste satsa för att ta det, men landningen ser helt perfekt ut. Jag har inte vågat rulla heller eftersom jag nojat över att framhjulet ska haka upp sig där stenen buktar in lite längst ner. Högen med halvruttna pinnar handlar således mer om psykologi än ingenjörskap, men det räckte för att bekräfta att det är hur snällt som helst.
Var hittar man det här då?
Ja, eller hur… Har en så dåliga kartkunskaper och orienteringsförmåga att det är svårt att något så när förstå vilket område det handlar om blir det nog svårt att hitta till Änggårdsbergen över huvud taget ?Låt bli området norr om toppen så är det ju i princip safe.
Om man utgår från Eklandasidan är det ju ganska enkelt att förstå avgränsningen. Då är det svårare att veta när man hamnar på en ridstig eftersom de inte är uppmärkta vid alla anknytningar och förgreningar.Ja, eller hur… Har en så dåliga kartkunskaper och orienteringsförmåga att det är svårt att något så när förstå vilket område det handlar om blir det nog svårt att hitta till Änggårdsbergen över huvud taget ?
Med tanke på att de flesta verkar ha koll på centimetern när på de flesta cykelstigar är det ju helt magiskt hur svårt det verkar vara att veta var en meter bred ridväg går ?Om man utgår från Eklandasidan är det ju ganska enkelt att förstå avgränsningen. Då är det svårare att veta när man hamnar på en ridstig eftersom de inte är uppmärkta vid alla anknytningar och förgreningar.
Med tanke på att de flesta verkar ha koll på centimetern när på de flesta cykelstigar är det ju helt magiskt hur svårt det verkar vara att veta var en meter bred ridväg går ?
Men skämt åsido, det har vi pratat om med både länsstyrelsen och ridklubbar (samtidigt ibland t o m) och så länge vi kan få någon form av kontroll på stigar så kommer det att kunna skyltas och förhoppningen nu är att vi kan få bort avslut på stigar ut på ridvägar utan göra transporter på bättre sätt. Kanske lite önsketänkande till viss del, men om allt går igenom nu då blir förutsättningarna i alla fall bättre.
Är det bara jag som åker vilse hela tiden i Änggården? Har ofta en plan men tycker alltid jag hamnar på fel stig. Och de där ridstigarna har hamnat på ofrivilligt mer än en gång...Med tanke på att de flesta verkar ha koll på centimetern när på de flesta cykelstigar är det ju helt magiskt hur svårt det verkar vara att veta var en meter bred ridväg går ?
Här har du en till som åker vilse!Är det bara jag som åker vilse hela tiden i Änggården? Har ofta en plan men tycker alltid jag hamnar på fel stig. Och de där ridstigarna har hamnat på ofrivilligt mer än en gång...
Har Eklanda Switchbacks blivit svårare eller måste jag skylla på sämre syn eller artros eller nåt?
Förlåt. Föret innan regnet var helt perfekt. Dammfritt, snabbrullat och maxfäste. Enda bekymret är de där rulldöds-kottarna...Hur var föret när du tappade bort dom?
Du kan avbryta sökpatrullen nu! Stigarna i DSO är fortsatt grymma. Blöthålen bara fuktiga. Ganska grönt och igenvuxet.Hur var föret när du tappade bort dom?