Hur är föret i GBG?

Hur är föret i GBG?
Ja för fasen! Sitter man hemma och tvekar är det bara att dra på sig och sticka ut. Soligt, vindstilla och runt nollan. Delikata/Episka/Suveräna är finfina och jag har dessutom tryckt till snön lite med fetingen.
032F8C47-6EBF-4C0E-9314-47A360747341.jpeg

Hur är föret i GBG?
Är där fortfarande massa förruttnade hinder i trä?
Jag körde igenom alla stigar som finns på Trailforks förutom Christers special men inget låg ivägen, fanns några gamla träbyggnationer som var fallfärdiga men inget man måste cykla på.
Jag ska åka tillbaka nån dag då det är lite varmare och när det inte är halt och fruset.

Hur är föret i GBG?
Har torkat upp riktigt bra, inga problem att cykla nu.

Blev tyvärr en kort runda, började med att jag tappade vattenflaskan. Gammal och sliten så cyklade vidare, men märkte efter en stund att styrlagret glappade. Blev till att vända hem och meka i stället. Hittade i alla fall vattenflaskan på vägen hem, liggandes i en geggpöl...

Men nu är styrlagren rentorkade, åtdragna och inkleggade i ohemula mängder fett.

Hur är föret i GBG?
Väl värt ett besök om man gillar roliga drop och medelbranta stigar ?.

Har tänkt att testa bamseparken nån dag men ytterst oklart på trailforks hur man kör transport tillbaka upp på berget då alla stigar verkar vara åkriktning neråt?

Funderar på en tur i morgon, vågar man sig på lackarebäck nu eller är det ren misär där än tror ni? ?
Funderar på att ställa upp i swecupen där i april men då hade man ju behövtfå in nån träning innan och tiden börjar bli knapp.

Hur är föret i GBG?
Har tänkt att testa bamseparken nån dag men ytterst oklart på trailforks hur man kör transport tillbaka upp på berget då alla stigar verkar vara åkriktning neråt?

Funderar på en tur i morgon, vågar man sig på lackarebäck nu eller är det ren misär där än tror ni? ?
Funderar på att ställa upp i swecupen där i april men då hade man ju behövtfå in nån träning innan och tiden börjar bli knapp.
Då det var första gången för mig på bamse så push bikade jag uppför alla stigar med mobilen och Trailforks i handen för att få lite koll på läget. Tänkte aldrig på nån speciell transport tillbaka upp men vad som är bra i bamse är att nästan alla stigar verkar börja på samma ställe så de borde räcka med en enda transportväg.

Hur är föret i GBG?

Den väg SIE rekommenderar har jag åkt några gånger. Dock är den ej att föredra då den som Höjdskräck nämner går på kanten av golfbanan. Om man kollar heatmappen på trailforks ser man den föredragna vägen även förstärkt med mina paint skills :)

Det är en grusad promenadväg som tyvärr ej ligger med på kartan men som syns tydligt när heatmappen är igång.

Untitled.png

Hur är föret i GBG?
Den väg SIE rekommenderar har jag åkt några gånger. Dock är den ej att föredra då den som Höjdskräck nämner går på kanten av golfbanan. Om man kollar heatmappen på trailforks ser man den föredragna vägen även förstärkt med mina paint skills :)

Det är en grusad promenadväg som tyvärr ej ligger med på kartan men som syns tydligt när heatmappen är igång.

Visa bilaga 615852
Men vafan.. har kollat på TF tidigare och tänkt ”synd att det inte går en stig ungefär.. där typ”

Hur är föret i GBG?
Untitled.png

Den lilla cirkeln visar stallet som jag vet har parkeringar. Kan vara så att det endast är för besökare till just stallet dock. Viktigt att visa mycket hänsyn just där och gå förbi om de är ute med hästarna.

Om det ej fungerar att parkera där kan man säkert hitta någonstans att stå i bostadsområdet som jag markerat med stora cirkeln :)

Hur är föret i GBG?
Var där igår, lerfest delux på dirty ingvar.. men väldigt fint väder tills snön kom.

ÄGB var fint och fruset idag
Var aldrig uppe på det berget men körde larssons berg, noisy, mathilda, elin och fluffy och tyckte dom var relativt torra med tanke på allt regn.

När brukar dom släppa sträckorna för swecup? Funderar på att testa att köra men vet inte vilken klass beroende på hur tufft banorna läggs.

Hur är föret i GBG?
Var aldrig uppe på det berget men körde larssons berg, noisy, mathilda, elin och fluffy och tyckte dom var relativt torra med tanke på allt regn.

När brukar dom släppa sträckorna för swecup? Funderar på att testa att köra men vet inte vilken klass beroende på hur tufft banorna läggs.
Släpper ofta på fredagen innan men kör du dem så borde de gå bra. Är väl HHHR som kan vara lite tuff

Hur är föret i GBG?

Tjena Trana

På fredag den 21 April kl 20 släpper vi sträckorna för årets göteborgsenduro

Här hittar du all info du behöver

Happpytråden

GSCinfo

Anmälningssidan

Instagramkontot

Om du känner dig osäker på att det kan bli för tuffa banor finns klassen Motion kort som kommer vara tillräckligt utmanande men där det allra brantaste och stökigaste inte finns med =)
Känner du dig redo för lite mer utmanande bana finns Motion lång
Vill du gå upp ett snäpp till och tävla mot dom bästa i din ålder finns tävlingsklasserna

Det är bara att anmäla sig detta kommer bli kanonkul

Hur är föret i GBG?
Tjena Trana

På fredag den 21 April kl 20 släpper vi sträckorna för årets göteborgsenduro

Här hittar du all info du behöver

Happpytråden

GSCinfo

Anmälningssidan

Instagramkontot

Om du känner dig osäker på att det kan bli för tuffa banor finns klassen Motion kort som kommer vara tillräckligt utmanande men där det allra brantaste och stökigaste inte finns med =)
Känner du dig redo för lite mer utmanande bana finns Motion lång
Vill du gå upp ett snäpp till och tävla mot dom bästa i din ålder finns tävlingsklasserna

Det är bara att anmäla sig detta kommer bli kanonkul
Tack för info, har aldrig tävlat innan men det verkar skitkul.

Kommer man kunna testköra banorna på lördagen eller är allt avspärrat när det är pro stage?

Tillbaka
Topp