Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Nytt ord för mig där, känns som det borde tillhöra varje Göteborgscyklists ordförråd.Tog friskvårdstimmen på morgonen nu när det fortfarande var lite torrt och fruset ute. Rasputitsa anländer till Göteborg imorrn så passa på att komma ut.
Visa bilaga 613845
Samma här. Menföre heter det på svenska.Nytt ord för mig där, känns som det borde tillhöra varje Göteborgscyklists ordförråd.
Jag såg det med, tillika nytt ord.Samma här. Menföre heter det på svenska.
Då var det 2 till nya ord man lärde sig...Var väl bara grognards och möpar som kände till det innan 2022...
A for effort.För blött för att cykla i skogen, fick vända hem.
Optimism: benägenhet att se livet l. den föreliggande situationen o. d. ljust, i tanke att allt kommer att gå väl; hoppfullhetA for effort.
Det där ska in i misär-tråden.
Var ligger den? ?Hårdfruset, tunt lager med snö och halt i bamseparken i förmiddags, första gången jag va där, riktigt roligt ställe.
Härikring om jag förstått rätt: https://www.trailforks.com/trails/map/?activitytype=1&z=14.7&lat=57.69630&lon=12.02006Var ligger den? ?
Tack! ska spana :)Härikring om jag förstått rätt: https://www.trailforks.com/trails/map/?activitytype=1&z=14.7&lat=57.69630&lon=12.02006
Är där fortfarande massa förruttnade hinder i trä?Hårdfruset, tunt lager med snö och halt i bamseparken i förmiddags, första gången jag va där, riktigt roligt ställe.
Jag körde igenom alla stigar som finns på Trailforks förutom Christers special men inget låg ivägen, fanns några gamla träbyggnationer som var fallfärdiga men inget man måste cykla på.Är där fortfarande massa förruttnade hinder i trä?
Väl värt ett besök om man gillar roliga drop och medelbranta stigar ?.Tack! ska spana :)
Tack för tips!Väl värt ett besök om man gillar roliga drop och medelbranta stigar ?.
Om du vill ha större dropp,rock rolls, hopp och brantare stigar så testa storebror apberget som ligger bredvid. Där är allt betydligt mer utmanande.Tack för tips!
Spännande! Värt ett besök! :) tack för tipset!Om du vill ha större dropp,rock rolls, hopp och brantare stigar så testa storebror apberget som ligger bredvid. Där är allt betydligt mer utmanande.
Väl värt ett besök om man gillar roliga drop och medelbranta stigar ?.
Så:Har tänkt att testa bamseparken nån dag men ytterst oklart på trailforks hur man kör transport tillbaka upp på berget då alla stigar verkar vara åkriktning neråt?
Det går en cyklingsbar grusstig längs med skogen och i värsta fall har man ju hjälm ?Tror inte golfarna blir så glada när man cyklar rakt över green... ?
Bara skoja, det var lite kul ritat.Det går en cyklingsbar grusstig längs med skogen och i värsta fall har man ju hjälm ?
Förbannade korvfingrar..Bara skoja, det var lite kul ritat.![]()
Då det var första gången för mig på bamse så push bikade jag uppför alla stigar med mobilen och Trailforks i handen för att få lite koll på läget. Tänkte aldrig på nån speciell transport tillbaka upp men vad som är bra i bamse är att nästan alla stigar verkar börja på samma ställe så de borde räcka med en enda transportväg.Har tänkt att testa bamseparken nån dag men ytterst oklart på trailforks hur man kör transport tillbaka upp på berget då alla stigar verkar vara åkriktning neråt?
Funderar på en tur i morgon, vågar man sig på lackarebäck nu eller är det ren misär där än tror ni? ?
Funderar på att ställa upp i swecupen där i april men då hade man ju behövtfå in nån träning innan och tiden börjar bli knapp.
Den väg SIE rekommenderar har jag åkt några gånger. Dock är den ej att föredra då den som Höjdskräck nämner går på kanten av golfbanan. Om man kollar heatmappen på trailforks ser man den föredragna vägen även förstärkt med mina paint skills :)Har tänkt att testa bamseparken nån dag men ytterst oklart på trailforks hur man kör transport tillbaka upp på berget då alla stigar verkar vara åkriktning neråt?
Funderar på en tur i morgon, vågar man sig på lackarebäck nu eller är det ren misär där än tror ni? ?
Funderar på att ställa upp i swecupen där i april men då hade man ju behövtfå in nån träning innan och tiden börjar bli knapp.
Men vafan.. har kollat på TF tidigare och tänkt ”synd att det inte går en stig ungefär.. där typ”Den väg SIE rekommenderar har jag åkt några gånger. Dock är den ej att föredra då den som Höjdskräck nämner går på kanten av golfbanan. Om man kollar heatmappen på trailforks ser man den föredragna vägen även förstärkt med mina paint skills :)
Det är en grusad promenadväg som tyvärr ej ligger med på kartan men som syns tydligt när heatmappen är igång.
Visa bilaga 615852
Blev en runda i lackarebäck idag, grymt före och väder. Man blir duktigt kissenödig på isfläckarna dock ?
Var aldrig uppe på det berget men körde larssons berg, noisy, mathilda, elin och fluffy och tyckte dom var relativt torra med tanke på allt regn.Var där igår, lerfest delux på dirty ingvar.. men väldigt fint väder tills snön kom.
ÄGB var fint och fruset idag
Släpper ofta på fredagen innan men kör du dem så borde de gå bra. Är väl HHHR som kan vara lite tuffVar aldrig uppe på det berget men körde larssons berg, noisy, mathilda, elin och fluffy och tyckte dom var relativt torra med tanke på allt regn.
När brukar dom släppa sträckorna för swecup? Funderar på att testa att köra men vet inte vilken klass beroende på hur tufft banorna läggs.
Tjena TranaVar aldrig uppe på det berget men körde larssons berg, noisy, mathilda, elin och fluffy och tyckte dom var relativt torra med tanke på allt regn.
När brukar dom släppa sträckorna för swecup? Funderar på att testa att köra men vet inte vilken klass beroende på hur tufft banorna läggs.
www.instagram.com
Tack för info, har aldrig tävlat innan men det verkar skitkul.Tjena Trana
På fredag den 21 April kl 20 släpper vi sträckorna för årets göteborgsenduro
Här hittar du all info du behöver
Happpytråden
[Kalender] Swecup Enduro #1 2023 - Göteborgsenduron By Mtbstore
https://happyride.se/kalender/4090/happyride.se
GSCinfo
GöteborgsEnduron — GSC
www.goteborgsstigcyklister.com
Anmälningssidan
![]()
SWE Cup Enduro #1 - Göteborgsenduron by Mtbstore 2023
Jag har precis anmält mig till SWE Cup Enduro #1 - Göteborgsenduron by Mtbstore 2023 . Du kan anmäla dig eller läsa mer på https://www.sportstiming.dk/event/12094www.sportstiming.se
Instagramkontot
![]()
Göteborgs Stigcyklister (@goteborgsstigcyklister) • Instagram photos and videos
1,636 Followers, 44 Following, 296 Posts - See Instagram photos and videos from Göteborgs Stigcyklister (@goteborgsstigcyklister)www.instagram.com
Om du känner dig osäker på att det kan bli för tuffa banor finns klassen Motion kort som kommer vara tillräckligt utmanande men där det allra brantaste och stökigaste inte finns med =)
Känner du dig redo för lite mer utmanande bana finns Motion lång
Vill du gå upp ett snäpp till och tävla mot dom bästa i din ålder finns tävlingsklasserna
Det är bara att anmäla sig detta kommer bli kanonkul