Hur är föret i GBG?

Hur är föret i GBG?
Regnet gjorde gott för stigarna i Lackarebäck, men skulle nog behövas mycket mer med tanke på prognosen framöver... En hel del grenar och stockar över stigarna kring Larssons Berg, både igår och förra veckan.

Hur är föret i GBG?
Toppföre i Hisingsparken ikväll, hittade nån slags spacer på ”blandade små hopp” en bit ner på stigen vid ett litet hopp märkt ”15mm”, svart,metall. Hängde upp den precis vid hoppet på en liten kvist ifall den som tappat den vill ha den.

Hur är föret i GBG?
Fortsatt snustorrt, blev många släpp på både fram och bakdäck idag. @Astor lyckades parkera cykeln rakt genom stativet efter ett släpp, kameran överlevde.
A7402465-Enhanced-NR.jpg

Bilagor

• A7402473-Enhanced-NR.jpg
    A7402473-Enhanced-NR.jpg
    402.4 KB · Besök: 155
  • A7402636.jpg
    A7402636.jpg
    437.7 KB · Besök: 151
  • A7402716.jpg
    A7402716.jpg
    258.6 KB · Besök: 144
  • A7402519-Enhanced-NR.jpg
    A7402519-Enhanced-NR.jpg
    472.9 KB · Besök: 126
  • A7402487-Enhanced-NR.jpg
    A7402487-Enhanced-NR.jpg
    698 KB · Besök: 135
  • A7402531-Enhanced-NR.jpg
    A7402531-Enhanced-NR.jpg
    830.3 KB · Besök: 129
Hur är föret i GBG?
Fint på apberget ikväll ?. Någon som vet mer om svarta stigen i Hisingsparken som kommit upp på Trailforks och heter ”skägget”?
Några bilder?

Hur är föret i GBG?
Fint på apberget ikväll ?. Någon som vet mer om svarta stigen i Hisingsparken som kommit upp på Trailforks och heter ”skägget”?
Några bilder?
Jag tror jag vet vilken det är, har tidigare varit omärkt. Från grusvägen upp kan man ta lilla stigen in till höger, och efter typ 20 meter höger igen så kan man börja uppe på en kulle om jag minns rätt.

55853B45-D673-42C8-AF4A-FA98E71D95DD.jpeg

Den är bara svart om man kör det stora orullbara droppet och inte väljer chickenline (som jag) typ här:

1927075B-1E78-4823-BBB1-FC09ED85140B.jpeg

Efter det brant med lite småhopp. Den är kul som fan ?

Hur är föret i GBG?
Jag tror jag vet vilken det är, har tidigare varit omärkt. Från grusvägen upp kan man ta lilla stigen in till höger, och efter typ 20 meter höger igen så kan man börja uppe på en kulle om jag minns rätt.

Visa bilaga 630296

Den är bara svart om man kör det stora orullbara droppet och inte väljer chickenline (som jag) typ här:

Visa bilaga 630297

Efter det brant med lite småhopp. Den är kul som fan ?
Tack för förklaringen. Låter intressant, får kolla in den i veckan!

Hur är föret i GBG?
Nu vet jag vilken stig ”skägget” är, den kör jag ju nästan alltid jag e i Hisingsparken, tror tillåme jag haft kom på den för längesen :P

Hur är föret i GBG?
Brinner idag igen, mellan Lilla och Stora Delsjön.

Hur är föret i GBG?
I lackarebäck va de så torrt i förmiddags att man skulle kunna tro att det kan självantända när som helst.

Någon som har status på bamseparken om löven försvunnit än?

Hur är föret i GBG?
Brinner idag igen, mellan Lilla och Stora Delsjön.
Bolmar rejält och kraftig röklukt från masten och bortåt. Bäst att hålla sig åt andra hållet.
IMG_7855.jpeg

Hur är föret i GBG?
Bolmar rejält och kraftig röklukt från masten och bortåt. Bäst att hålla sig åt andra hållet.
Visa bilaga 631558
Det var ute på halvön där Strandslingan går fast på den delen där stigen inte går eller vad man ska säga. Så otillgängligt och jävligt för hjältarna som släcker men inga stigar bör ha skadats.
Vi såg från andra stranden nu vid fem och mtp att det brann nere vid vattnet är det kanske ingen vild gisssning att någon suttit där och grillat…

Tillbaka
Topp