Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Undrar också, tycker flera stigar är svåra att följa där uppe överhuvudtaget. Jag har hittat en del som inte finns med på Trailforks som verkar ganska nybyggt.Väster om Berras DH på apberget finns det några välgrävda grävda gap-hopp, tillhör dom något led?
På trailforks kunde jag inte se någon led mellan Berras och Rolling Stone
Bäst parkering är vid bjurslättstorg eller uppe vid dammen/kyrkan.Funderar på att testa hisingsparken på morgonen i morgon men jag har aldrig varit där.
Vart parkerar man bäst, vilka stigar får man inte missa?
Det är inte helt klart ännu men nu börjar det arta sig, det tar ett tag innan namnjusteringarna slår igenom även på kartan etc..Verkar som att någon har varit i farten i lackarebäck och gjort om i princip alla stigars gpx spår och ändrat deras svårighetsgrad för lite mer realism, bra jobbat!
Bra jobbat!Det är inte helt klart ännu men nu börjar det arta sig, det tar ett tag innan namnjusteringarna slår igenom även på kartan etc..
Bara att hojta om det är något jag missar, jag tror jag har hyfsad koll på stignätverket i lackarebäck men alltid missar man något :-)..
TackarBra jobbat!
Blev lite nyfiken på "sacreblue", är det något nytt eller har jag bara missat den?
Körde den också förra året nångång, tog stopp vid knixet nånstans på mitten men får göra ett nytt försök å ta den i sommar.Tackar
Hyffsat ny är den, har väll funnits något år nu (jag provade den första gången förra våren tror jag) har man inte vetat om den är det ingen stig man bara upptäcker och den är kanske inte den mest flowiga stigen i området och ganska exponerad på sina ställen men helt klart värd att cykla som omväxling till baksidan och hhhr
Börjar bli rätt tradigt med alla svartbyggen (i dubbel bemärkelse) på Apberget. Och ja, det är mest för att jag inte vågar köra dom. Men ändå trist att bygga sönder stigar med massa halvtaskiga gaphopp. Räcker det inte med att bygga på någon stig?Undrar också, tycker flera stigar är svåra att följa där uppe överhuvudtaget. Jag har hittat en del som inte finns med på Trailforks som verkar ganska nybyggt.
Börjar bli rätt tradigt med alla svartbyggen (i dubbel bemärkelse) på Apberget. Och ja, det är mest för att jag inte vågar köra dom. Men ändå trist att bygga sönder stigar med massa halvtaskiga gaphopp. Räcker det inte med att bygga på någon stig?
#Surgubbe
Det har jag inte sett! Men däremot är det nån som byggt massa stockhopp längs med Wild Willy, men det kanske var där du menade?Väster om Berras DH på apberget finns det några välgrävda grävda gap-hopp, tillhör dom något led?
På trailforks kunde jag inte se någon led mellan Berras och Rolling Stone
Bygga om befintligt hur som är ju inte speciellt ballt eller snyggt. Men på just Apberget fanns det för inte så länge sen nästan ingenting vad jag minns så det är väl mest nya svartbyggen eller?Börjar bli rätt tradigt med alla svartbyggen (i dubbel bemärkelse) på Apberget. Och ja, det är mest för att jag inte vågar köra dom. Men ändå trist att bygga sönder stigar med massa halvtaskiga gaphopp. Räcker det inte med att bygga på någon stig?
#Surgubbe
Du har stenkoll enl mig som local gör men jag tycker att silvstedts dh ska vara blå (den som löper längs vägen) och att hejderiddarens grav kan tas bort från trailforks likt höftleden om inte nån har försökt leda om den efter byggena i kallebäck?Det är inte helt klart ännu men nu börjar det arta sig, det tar ett tag innan namnjusteringarna slår igenom även på kartan etc..
Bara att hojta om det är något jag missar, jag tror jag har hyfsad koll på stignätverket i lackarebäck men alltid missar man något :-)..
Det är lite sådant mindre pyssel som kvarstår som graderingar & småjusteringar stigbeskrivningar etc.Du har stenkoll enl mig som local gör men jag tycker att silvstedts dh ska vara blå (den som löper längs vägen) och att hejderiddarens grav kan tas bort från trailforks likt höftleden om inte nån har försökt leda om den efter byggena i kallebäck?
Angående graderingar, borde inte baksidan vara svart eller är det bara jag som är feg? ?Det är lite sådant mindre pyssel som kvarstår som graderingar & småjusteringar stigbeskrivningar etc.
Silvsteds dh är en sådan som jag klurat en del på gällande gradering då den är ganska sketcyh om man håller trailspeed men går ju fint att bara rulla men blå blir nog bra ja..
höftleden och hejderidarens grav är redan dolda men inte riktigt slagit igenom ännu..
Dom uppdaterade namnen börjar slå igenom på kartan oxå nu..
Angående graderingar, borde inte baksidan vara svart eller är det bara jag som är feg? ?
Jag tycker den branten är bra mycket värre än något på till exempel mathilda eller fluffy och det finns väl ingen bra b-linje heller vad jag vet?
Trädet låg kvar över stigen för ungefär tre veckor sedan iallafall när jag var där.Vet du om baksidan är körbar nu? Ett tag sen jag var där och försökte röja fram den lite. Var ju tyvärr ett träd som hade blåst ner efter branten.
Har funderat en del på baksidan oxå men än sålänge inte justerat den..Angående graderingar, borde inte baksidan vara svart eller är det bara jag som är feg? ?
Jag tycker den branten är bra mycket värre än något på till exempel mathilda eller fluffy och det finns väl ingen bra b-linje heller vad jag vet?
Låter vettigt.Har funderat en del på baksidan oxå men än sålänge inte justerat den..
KlassikerDet där med graderingar av svårigheter är inte helt självklart om man tar baksidan som exempel är det en röd alt. blå stig som helhet med 1 brant med 2 alternativ nedför (även fast droppet till vänster om rollern skulle behöva en renovering) som är svarta men inget jätteteknisk igentligen mer än att det är brant, det finns en poi med en svart roller utmärkt där..
Både Matilda och fluffy har betydligt fler tekniska partier än baksidan inte bara 1 parti som skulle gradera hela sträckan..
Man kan jämföra med delikata som jag tycker är en av dom mest tekniskt utmanande stigarna i änggården och enligt mig är den svart, den var länge blå men nu är den röd, större delen av den är lätt rullbart vilket skulle gradera den som blå men höjer man bara farten lite blir den rejält snabb och tekniskt utmanande med bla flera stora dubblar och höga dropp vilket skulle göra den svart..
Det finns en röstnings funktion för svårighetsgraderingen i TF som hade varit toppen om fler använde sig av om graderingen uppleva fel..
Jag tycker att baksidan ska vara röd just pga det inte finns nån riktig alternativ väg ner branten förutom droppetHar funderat en del på baksidan oxå men än sålänge inte justerat den..
Det där med graderingar av svårigheter är inte helt självklart om man tar baksidan som exempel är det en röd alt. blå stig som helhet med 1 brant med 2 alternativ nedför (även fast droppet till vänster om rollern skulle behöva en renovering) som är svarta men inget jätteteknisk igentligen mer än att det är brant, det finns en poi med en svart roller utmärkt där..
Både Matilda och fluffy har betydligt fler tekniska partier än baksidan inte bara 1 parti som skulle gradera hela sträckan..
Man kan jämföra med delikata som jag tycker är en av dom mest tekniskt utmanande stigarna i änggården och enligt mig är den svart, den var länge blå men nu är den röd, större delen av den är lätt rullbart vilket skulle gradera den som blå men höjer man bara farten lite blir den rejält snabb och tekniskt utmanande med bla flera stora dubblar och höga dropp vilket skulle göra den svart..
Det finns en röstnings funktion för svårighetsgraderingen i TF som hade varit toppen om fler använde sig av om graderingen uppleva fel..
Var ute igår tisdag, kanonföre?Så hur är föret runt om stan dessa dagar?
Jag skulle säga https://www.trailforks.com/route/delsjon-singletrack-hard-10388/ ellerKlickat runt i Trailforks och fastnade för "Sportson midsommar" då det känns som en lagom sträcka att köra vilse på. Är rundan representativ för delsjön i stort? Flowig? Stökig? Bra/Dålig?
Eller finns det andra route's som kan rekommenderas?
Utmärkt i Änggården i eftermiddags. Och föredömligt få cyklister, stod vid Preacher's-starten i säkert 5 min utan att se någon. :-)Så hur är föret runt om stan dessa dagar?
Utmärkt i Änggården i eftermiddags. Och föredömligt få cyklister, stod vid Preacher's-starten i säkert 5 min utan att se någon. :-)
Ja, den är kul (som mycket annat i området)! Jag känner bygga.. personen som hittade rådjursstigen och la in den på TF. :-)Utmärkt var nästan en underdrift söder om Svartemosse i dag. :-) Supergreppigt, ingen lera, inga mygg, inget damm och perfekt temp. Sort Guld var en ny favorit!
Ja det verkar ha hänt en del på tf. Har inte varit i Svartemosse i år, känns som det är dags att utforska lite.Ja, den är kul (som mycket annat i området)! Jag känner bygga.. personen som hittade rådjursstigen och la in den på TF. :-)
Hojta till om du vill ha sällskap. Jag har aldrig varit där så jag är sugen på att testa.Ja det verkar ha hänt en del på tf. Har inte varit i Svartemosse i år, känns som det är dags att utforska lite.
Jag cyklade inte i våras. Går det att köra blåbäret(originallinjerna) utan att få lera/vatten på cykeln?Lika dåligt nu som det var bra i våras.
Om du menar i Delsjön så är det högst tveksamt, om man inte bunnyhoppar från en hal rot till nästa.Jag cyklade inte i våras. Går det att köra blåbäret(originallinjerna) utan att få lera/vatten på cykeln?