Hur är föret i GBG?

Hur är föret i GBG?
Väster om Berras DH på apberget finns det några välgrävda grävda gap-hopp, tillhör dom något led?
På trailforks kunde jag inte se någon led mellan Berras och Rolling Stone

Hur är föret i GBG?
Väster om Berras DH på apberget finns det några välgrävda grävda gap-hopp, tillhör dom något led?
På trailforks kunde jag inte se någon led mellan Berras och Rolling Stone
Undrar också, tycker flera stigar är svåra att följa där uppe överhuvudtaget. Jag har hittat en del som inte finns med på Trailforks som verkar ganska nybyggt.

Hur är föret i GBG?
Paradiset var nästan torrt igår. Nog så bra som det kan bli. Ta det lugnt på nedre delen av slickrocks då det är mycket vatten på hällarna.

Hur är föret i GBG?
Funderar på att testa hisingsparken på morgonen i morgon men jag har aldrig varit där.

Vart parkerar man bäst, vilka stigar får man inte missa?

Hur är föret i GBG?
Jag brukar parkera här

För då är det nära till att köra här:

6F52F148-38C4-46FF-8809-A96BFA53D97D.jpeg

Hur är föret i GBG?
Funderar på att testa hisingsparken på morgonen i morgon men jag har aldrig varit där.

Vart parkerar man bäst, vilka stigar får man inte missa?
Bäst parkering är vid bjurslättstorg eller uppe vid dammen/kyrkan.
Som SIE ringat in är flowkullen grym men även stigarna vid dammen på cafésidan har massor av bra stigar som mustaschen,ullis dh och skägget mfl. Längst uppe vid ”blandade små hopp” kan man köra ner i ”slänten” som du hittar på höger sida rätt neför branten.

Hur är föret i GBG?
Verkar som att någon har varit i farten i lackarebäck och gjort om i princip alla stigars gpx spår och ändrat deras svårighetsgrad för lite mer realism, bra jobbat!

Hur är föret i GBG?
Verkar som att någon har varit i farten i lackarebäck och gjort om i princip alla stigars gpx spår och ändrat deras svårighetsgrad för lite mer realism, bra jobbat!
Det är inte helt klart ännu men nu börjar det arta sig, det tar ett tag innan namnjusteringarna slår igenom även på kartan etc..
Bara att hojta om det är något jag missar, jag tror jag har hyfsad koll på stignätverket i lackarebäck men alltid missar man något :-)..

Hur är föret i GBG?
Det är inte helt klart ännu men nu börjar det arta sig, det tar ett tag innan namnjusteringarna slår igenom även på kartan etc..
Bara att hojta om det är något jag missar, jag tror jag har hyfsad koll på stignätverket i lackarebäck men alltid missar man något :-)..
Bra jobbat!

Blev lite nyfiken på "sacreblue", är det något nytt eller har jag bara missat den?

Hur är föret i GBG?
Bra jobbat!

Blev lite nyfiken på "sacreblue", är det något nytt eller har jag bara missat den?
Tackar
Hyffsat ny är den, har väll funnits något år nu (jag provade den första gången förra våren tror jag) har man inte vetat om den är det ingen stig man bara upptäcker och den är kanske inte den mest flowiga stigen i området och ganska exponerad på sina ställen men helt klart värd att cykla som omväxling till baksidan och hhhr

Hur är föret i GBG?
Tackar
Hyffsat ny är den, har väll funnits något år nu (jag provade den första gången förra våren tror jag) har man inte vetat om den är det ingen stig man bara upptäcker och den är kanske inte den mest flowiga stigen i området och ganska exponerad på sina ställen men helt klart värd att cykla som omväxling till baksidan och hhhr
Körde den också förra året nångång, tog stopp vid knixet nånstans på mitten men får göra ett nytt försök å ta den i sommar.

Hur är föret i GBG?
Undrar också, tycker flera stigar är svåra att följa där uppe överhuvudtaget. Jag har hittat en del som inte finns med på Trailforks som verkar ganska nybyggt.
Börjar bli rätt tradigt med alla svartbyggen (i dubbel bemärkelse) på Apberget. Och ja, det är mest för att jag inte vågar köra dom. Men ändå trist att bygga sönder stigar med massa halvtaskiga gaphopp. Räcker det inte med att bygga på någon stig?

#Surgubbe

Hur är föret i GBG?
Börjar bli rätt tradigt med alla svartbyggen (i dubbel bemärkelse) på Apberget. Och ja, det är mest för att jag inte vågar köra dom. Men ändå trist att bygga sönder stigar med massa halvtaskiga gaphopp. Räcker det inte med att bygga på någon stig?

#Surgubbe

Jag brukar låtsas som ingenting om att det är svart/fulbyggen utan bara kör….om jag vågar, ungefär hälften av apbergets features är lite för stort för mig :/. När man tagit något där uppe så dyker det alltid upp något nytt ännu större. Tummen upp iallafall till dom som kör allt där uppe oavsett om dom byggt eller bara vågar åka.

Hur är föret i GBG?

#Surgubbe
Bygga om befintligt hur som är ju inte speciellt ballt eller snyggt. Men på just Apberget fanns det för inte så länge sen nästan ingenting vad jag minns så det är väl mest nya svartbyggen eller?

Hur är föret i GBG?
Du har stenkoll enl mig som local gör men jag tycker att silvstedts dh ska vara blå (den som löper längs vägen) och att hejderiddarens grav kan tas bort från trailforks likt höftleden om inte nån har försökt leda om den efter byggena i kallebäck?

Hur är föret i GBG?
Du har stenkoll enl mig som local gör men jag tycker att silvstedts dh ska vara blå (den som löper längs vägen) och att hejderiddarens grav kan tas bort från trailforks likt höftleden om inte nån har försökt leda om den efter byggena i kallebäck?
Det är lite sådant mindre pyssel som kvarstår som graderingar & småjusteringar stigbeskrivningar etc.
Silvsteds dh är en sådan som jag klurat en del på gällande gradering då den är ganska sketcyh om man håller trailspeed men går ju fint att bara rulla men blå blir nog bra ja..
höftleden och hejderidarens grav är redan dolda men inte riktigt slagit igenom ännu..
Dom uppdaterade namnen börjar slå igenom på kartan oxå nu..

Hur är föret i GBG?
Det är lite sådant mindre pyssel som kvarstår som graderingar & småjusteringar stigbeskrivningar etc.
Silvsteds dh är en sådan som jag klurat en del på gällande gradering då den är ganska sketcyh om man håller trailspeed men går ju fint att bara rulla men blå blir nog bra ja..
höftleden och hejderidarens grav är redan dolda men inte riktigt slagit igenom ännu..
Dom uppdaterade namnen börjar slå igenom på kartan oxå nu..
Angående graderingar, borde inte baksidan vara svart eller är det bara jag som är feg? ?

Jag tycker den branten är bra mycket värre än något på till exempel mathilda eller fluffy och det finns väl ingen bra b-linje heller vad jag vet?

Hur är föret i GBG?
Angående graderingar, borde inte baksidan vara svart eller är det bara jag som är feg? ?

Jag tycker den branten är bra mycket värre än något på till exempel mathilda eller fluffy och det finns väl ingen bra b-linje heller vad jag vet?

Vet du om baksidan är körbar nu? Ett tag sen jag var där och försökte röja fram den lite. Var ju tyvärr ett träd som hade blåst ner efter branten.

Hur är föret i GBG?

Har funderat en del på baksidan oxå men än sålänge inte justerat den..

Det där med graderingar av svårigheter är inte helt självklart om man tar baksidan som exempel är det en röd alt. blå stig som helhet med 1 brant med 2 alternativ nedför (även fast droppet till vänster om rollern skulle behöva en renovering) som är svarta men inget jätteteknisk igentligen mer än att det är brant, det finns en poi med en svart roller utmärkt där..

Både Matilda och fluffy har betydligt fler tekniska partier än baksidan inte bara 1 parti som skulle gradera hela sträckan..

Man kan jämföra med delikata som jag tycker är en av dom mest tekniskt utmanande stigarna i änggården och enligt mig är den svart, den var länge blå men nu är den röd, större delen av den är lätt rullbart vilket skulle gradera den som blå men höjer man bara farten lite blir den rejält snabb och tekniskt utmanande med bla flera stora dubblar och höga dropp vilket skulle göra den svart..

Det finns en röstnings funktion för svårighetsgraderingen i TF som hade varit toppen om fler använde sig av om graderingen uppleva fel..

Hur är föret i GBG?

KlassikerDet där med graderingar av svårigheter är inte helt självklart om man tar baksidan som exempel är det en röd alt. blå stig som helhet med 1 brant med 2 alternativ nedför (även fast droppet till vänster om rollern skulle behöva en renovering) som är svarta men inget jätteteknisk igentligen mer än att det är brant, det finns en poi med en svart roller utmärkt där..

Både Matilda och fluffy har betydligt fler tekniska partier än baksidan inte bara 1 parti som skulle gradera hela sträckan..

Man kan jämföra med delikata som jag tycker är en av dom mest tekniskt utmanande stigarna i änggården och enligt mig är den svart, den var länge blå men nu är den röd, större delen av den är lätt rullbart vilket skulle gradera den som blå men höjer man bara farten lite blir den rejält snabb och tekniskt utmanande med bla flera stora dubblar och höga dropp vilket skulle göra den svart..

Det finns en röstnings funktion för svårighetsgraderingen i TF som hade varit toppen om fler använde sig av om graderingen uppleva fel..
Låter vettigt.
Det var mest en reflektion utifrån min personliga erfarenhet som relativ nybörjare när jag cyklar i lackarebäck.
Har blivit några snorhala walk of shames ner för baksidebranten. ?

Jag tänker att farten är svår att ta hänsyn till. Det mesta blir ju utmanande i hög fart.

När jag tänker svart led så räknar jag med att det kan finnas partier som jag eventuellt inte kommer klara att cykla alls på min nivå. Oftast luriga stökiga branter, obligatoriska drop som kräver lite fart alternativt väldigt branta partier där marginalerna är små och konsekvenserna ofta är höga.

Detta är bara mitt tankesätt dock och absolut inget facit.

Glad att jag slapp det här i alla fall för det är väl från baksidan va? ?

Hur är föret i GBG?

Det där med graderingar av svårigheter är inte helt självklart om man tar baksidan som exempel är det en röd alt. blå stig som helhet med 1 brant med 2 alternativ nedför (även fast droppet till vänster om rollern skulle behöva en renovering) som är svarta men inget jätteteknisk igentligen mer än att det är brant, det finns en poi med en svart roller utmärkt där..

Jag tycker att baksidan ska vara röd just pga det inte finns nån riktig alternativ väg ner branten förutom droppet

Hur är föret i GBG?
Delsjön's finest?

Efter att ha trampat runt i blindo utan plan i Delsjön, utan att dyka för djupt in i skogen (pga. hittar förmodligen inte ut igen :rolleyes:), tänkte jag försöka trampa en sväng med GPS'en för att hitta det bästa av det bästa.

Klickat runt i Trailforks och fastnade för "Sportson midsommar" då det känns som en lagom sträcka att köra vilse på. Är rundan representativ för delsjön i stort? Flowig? Stökig? Bra/Dålig?
Eller finns det andra route's som kan rekommenderas?

Trampar för att ha kul och stannar gärna för att tjöta här och där, jagar inte tekniska dödsutmaningar varken uppför och eller nerför :cool:

Hur är föret i GBG?
Tillbaka
Topp