Hur är föret i GBG?

Hur är föret i GBG?
Lövit.

WhatsApp Image 2023-11-17 at 13.52.19.jpeg

Thereifixedit.jpg
WhatsApp Image 2023-11-17 at 14.52.42.jpeg

Hur är föret i GBG?
Jag har varit där några gånger och försökt hitta banan (alltså jag hittar dit, men lyckas inte följa banan). Det ser ut som att löven (och framförallt zinkpasta) har löst det, om än tillfälligt. Tack! Får rulla förbi i dagarna
Det finns några olika linjer av olika kvalitet. Idag orkade jag kratta fram de två på bilden som jag tycker är de två roligaste (svängspår), samt en hopp/dropplinje. Kanske blir lite mer fixade framöver, om/när vädret är för tråkigt för att ge sig ut i skogen på riktigt. (Idag var det dock fint väder, så då får jag "skylla" på tidsbrist. :-)

Svängspåren är som bäst när det är lite mjukare/fuktigare i marken men funkade helt ok att köra nu med.

Hur är föret i GBG?
Furutjärn eller? Isåfall såg jag dina spår på grillturen vi kom hem från nyss!

Japp, Furåstjärn. Men fanns fler spår! Eller såg du mina konturer i leran efter otb'n jag lyckades med? ?

Grillade ni vid sjön? Annars kan jag rekommendera grillplatsen söder om på "jag tänkte man kunde grilla" på trailforks , riktigt bra!

Senast ändrad:
Hur är föret i GBG?
Japp, Furåstjärn. Men fanns fler spår! Eller såg du mina konturer i leran efter otb'n jag lyckades med? ?

Grillade ni vid sjön? Annars kan jag rekommendera grillplatsen söder om på "jag tänkte man kunde grilla" på trailforks , riktigt bra!
Skit också! Dividerade med polaren som var med, där jag hävdade att jag trodde det hette Furåstjärn varpå polaren hävdade att Furutjärn var namnet som gällde.?

Hehe, inga konturer i leran förutom hjulspår, men möjligt att jag hittat annat om jag letat.

Japp, grill vid sjön. Brukar ta ett dopp på östra sidan ibland, men idag gick vi till grillplatsen på västra sidan. Inte fint, mest massa gamla betongsten från någon byggnad som stått där tidigare. Däremot så är stigarna fina där så jag är ofta i de delarna, både med barnen, till fots och på mtb.

Var ligger den där grillplatsen? Har inte kvar vare sig konto eller app från Trailforks..

Hur är föret i GBG?
Skit också! Dividerade med polaren som var med, där jag hävdade att jag trodde det hette Furåstjärn varpå polaren hävdade att Furutjärn var namnet som gällde.?

Hehe, inga konturer i leran förutom hjulspår, men möjligt att jag hittat annat om jag letat.

Japp, grill vid sjön. Brukar ta ett dopp på östra sidan ibland, men idag gick vi till grillplatsen på västra sidan. Inte fint, mest massa gamla betongsten från någon byggnad som stått där tidigare. Däremot så är stigarna fina där så jag är ofta i de delarna, både med barnen, till fots och på mtb.

Var ligger den där grillplatsen? Har inte kvar vare sig konto eller app från Trailforks..

Riktigt gött! Har badat där med ungarna några gånger och även fiskat. Är klubbvatten där jag var medlem för hundra år sedan. Grillplatsen ligger ca 20 minuter söder om, håll vänster där best trail delar på sig! Tror det är scouterna som håller ordning där, gött ställe!
Screenshot_20231118_193405_Trailforks~2.jpg

Hur är föret i GBG?
Riktigt gött! Har badat där med ungarna några gånger och även fiskat. Är klubbvatten där jag var medlem för hundra år sedan. Grillplatsen ligger ca 20 minuter söder om, håll vänster där best trail delar på sig! Tror det är scouterna som håller ordning där, gött ställe! Visa bilaga 666563
Tack för tips! Best trail (som faktiskt typ är best trail!) har jag koll på, så dit ska jag nog hitta!?

Hur är föret i GBG?
Hopp o lek vid Kjärstin idag. Bra mycket bättre före än vad jag upplevde i Delsjön förra helgen, men landa med tumfraktur än fortfarande inte roligt så blev mer bakom kameran för min del idag.
A7403788.jpg

Bilagor

• A7404008.jpg
    A7404008.jpg
    538 KB · Besök: 93
  • A7403810.jpg
    A7403810.jpg
    794.6 KB · Besök: 101
  • A7403749.jpg
    A7403749.jpg
    751.2 KB · Besök: 103
  • A7403714.jpg
    A7403714.jpg
    771 KB · Besök: 99
  • A7403706.jpg
    A7403706.jpg
    825.8 KB · Besök: 96
  • A7403640.jpg
    A7403640.jpg
    1 MB · Besök: 98
Hur är föret i GBG?
Hopp o lek vid Kjärstin idag. Bra mycket bättre före än vad jag upplevde i Delsjön förra helgen, men landa med tumfraktur än fortfarande inte roligt så blev mer bakom kameran för min del idag.
Jag är ny inom mtb och bor nära ägb, har jag förstått det fel att man bara får hålla sig på de utmärkta lederna nu under nov-feb? Jag vill så klart utnyttja hela ägb om det går.

Hur är föret i GBG?
Jag är ny inom mtb och bor nära ägb, har jag förstått det fel att man bara får hålla sig på de utmärkta lederna nu under nov-feb? Jag vill så klart utnyttja hela ägb om det går.
Reglerna säger att det endast är cykling på de utmärkta lederna. Mer info här

Hur är föret i GBG?
Hur är föret i GBG?
Premiär i Änggårdsbergen idag för mig. Haft ett uppehåll på en månad pga flytt från Sthlm till Gbg. Jävlar vad bra stigar det finns! Nu höll jag mig till svarta rutten av enkelhetens skull men blev inte besviken. Kjärstin hade jag gärna haft FF och mer skydd på, blev dead sailor på ett av hoppen och graciös nedläggning i höstlöven ?
Bra underlag förutom Telegrafsstigen som bidrog till 99% av den skitiga hojen.
IMG_20231119_125223.jpg

Hur är föret i GBG?
Premiär i Änggårdsbergen idag för mig. Haft ett uppehåll på en månad pga flytt från Sthlm till Gbg. Jävlar vad bra stigar det finns! Nu höll jag mig till svarta rutten av enkelhetens skull men blev inte besviken. Kjärstin hade jag gärna haft FF och mer skydd på, blev dead sailor på ett av hoppen och graciös nedläggning i höstlöven ?
Bra underlag förutom Telegrafsstigen som bidrog till 99% av den skitiga hojen.
Visa bilaga 666719
Välkommen hit!

Hur är föret i GBG?
Tråkigt att det mesta på apberget är rivet, några nya hopp byggda, undra om dom blir kvar länge? Hittade grymma rockroll’s ett stenkast från brudarebackens hopplinjer också.

Hur är föret i GBG?
Hur är föret i GBG?
Tråkigt att det mesta på apberget är rivet, några nya hopp byggda, undra om dom blir kvar länge? Hittade grymma rockroll’s ett stenkast från brudarebackens hopplinjer också.
Det var väl nästintill förväntat när man bygger sketchy hopp och dropp i kvantitet samt inom ett område som får mycket trafik... Har bara vart o kört ett part gånger i apberget och kan säga att det har varit rejält klurigt att ta reda på vart stigarna går men man ser från filmerna att det ligger hopp väldigt nära grusvägarna som är synliga. Nån som känner stigbyggaren vilket jag tror är han "ts enduro" som lagt ut en massa filmer på apberget, borde nog vara en bra ide att inte fortsätta bygga på det området och att han får reda på att konsekvenser tyvärr finns? Att nån går ut o bygger sketchy hopp och som man ser på filmerna bara drämmer rakt ut på grusvägarna ger oss inte ett bra rykte.

Hur är föret i GBG?
Skyltar på apberget har jag aldrig sett men förstår också att det blir förstört då det är rejält stora grejer som byggs och att det krävs mycket fart för att ta dom, slutar nog illa om man plötsligt möter någon på korsande stigar/motionspår etc, brukar va barn från skolan/dagis också uppe i skogen.

Tillbaka
Topp