Hur är föret i GBG?

Hur är föret i GBG?
Medhåll, magiskt i skogen i Partille för tillfället! Däremot är cykelbanorna delvis i Partille men framförallt i östra stadsdelarna av Göteborg helt kritvita pga någon stolle kommit på idén att salta trots knastertorrt och kallt väder. Dammar när man cyklar, typ!
Hellre det än grus som det är här och där också iofs.

Men ja det är lite lustigt. Känns som att det krävs mer än en saltning för att nå det resultatet med.

Känns f ö lite snopet stt missa årets första bra cykelväder för att man varit sjuk och fortfarande inte har nån ork.

Hur är föret i GBG?
IMG_8960.webp

Tidig morgon i ÄGB, det var mörkare kl 7:10 än vad det ser ut på fotot.
Magiskt fint och så klart stenhårt, inte så mycket is men lite vaksam får man vara.

Hur är föret i GBG?
Ingen koll på Bamseparken.

I Ägb idag var det ... intressant. Mycket väder. Det var dimmigt och mulet när jag cyklade dit. På den knappa timmen jag cyklade runt där hann jag uppleva följande väderrelaterade fenomen:
  • Blöta hala rötter och klippor i områden som brukar vara torra
  • Fantastiskt grepp där det brukar vara lerigt och halt
  • Solsken
  • Dimma
  • Mulet
  • Regn
  • Hagel (samtidigt som solsken)
  • Minusgrader
  • Plusgrader
Sen åkte jag till Skytteskolan för att hämta ungen, och där har det inte varit väder alls.

Hur är föret i GBG?
Gjorde ett studiebesök i bamseparken, hänt en del sedan jag va där senast för ungefär ett år sedan. Gaphoppet e nyrenoverat och connectar perfekt med avslutet på dunderhonung och de finns en ny line uppifrån med ett större dropp på drygt 2m också. Visa bilaga 753162Visa bilaga 753163
Denna linje kommer heta Skalman och är byggd av mig och Anders Grip bland annat. Kul att du verkar gilla den 👍

Hur är föret i GBG?
Det är rätt lerigt nu. Allt detta bara på vägen hem från förskolan. Jag halkade omkull. Toll fots dessutom.

Bilagor

• IMG_0530.webp
    IMG_0530.webp
    225.4 KB · Besök: 65
  • IMG_0529.webp
    IMG_0529.webp
    416.1 KB · Besök: 59
Hur är föret i GBG?
Fast det är ju inte kul och skogen ser för jävligt ut när det är för blött.

Jag cyklar bara för att det är kul, inte för att bli snabb. Sen att man börjar om med noll i cykelkondition och hundra i soffkondition varje år får man bara ta ;)

Har två DH-cyklar att skruva isär istället.

Hur är föret i GBG?
Facit då, rätt klafsigt men geggpölarna var fortfarande lite frusna så man kunde rulla över dem utan att fastna. Och snorhala rötter och hällar.

Hur är föret i GBG?
Bra jobbat! Jag körde aldrig droppet så får ta de vid nästa besök :). Hittade lite andra uppfräshningar också som var intressanta. Bamseparken e en liten pärla med stor potential.
Tack kul att du gillar det! Yes Badgers har fått tre nya features, byggda av mig med lite hjälp.

Starten på Skalman har inte bestämts än. Men de större featuresen kommer vara en ”halfpipe” ovanför droppet, sen droppet då såklart som leder till gaphoppet. Sen är det offcamber skråa över till den stora wallriden som vi rensade fram som leder ner till ett nybyggt hopp som jag byggde häromdagen

Hur är föret i GBG?
Tack kul att du gillar det! Yes Badgers har fått tre nya features, byggda av mig med lite hjälp.

Starten på Skalman har inte bestämts än. Men de större featuresen kommer vara en ”halfpipe” ovanför droppet, sen droppet då såklart som leder till gaphoppet. Sen är det offcamber skråa över till den stora wallriden som vi rensade fram som leder ner till ett nybyggt hopp som jag byggde häromdagen
Yes, offcambern fram till wallriden va lite sketchy för man har ändå bra fart från hoppet :P. Jag får åka dit nån dag och kolla in mer va ni gör 👍

Tillbaka
Topp