Hur billig ny cykel kan man hitta?

Alexi

Ny medlem
Jag pluggar just nu i Ljungby och har förgäves försökt få tag i en billig cykel beg.
Eftersom jag inte har tillgång till bil så är då allternativet att antingen försöka hitta en nätförsäljare eller köpa en i Stockholm där jag är på helgerna och få den fraktad ner med Bussgods.

Billigaste cykeln jag hittat är på Biltema som har 3st olika modeller för 995,-
Den här tex. http://www.biltema.se/products/product.asp?iSecId=758&iItemId=133525

Har ni några tips på andra cyklar / butiker, gärna internet så man kan få frakt ordnad direkt.

Biltema är nog svårslaget om just lågt pris är den viktigaste faktorn.
Cykelringen kanske kan ha nån modell i samma prisklass, men jag är inte säker...

köp en beg damcykel för 50kr på miniannonserna typ lr nåt.

den kommer garanterat funka bättre än biltemas för 1000kr. om den nu bara ska gå som transportmedel.

Jag har letat som tusan efter beg cyklar i Ljungby, alla verkar gå åt direkt när annonserna kommer upp :(
Tom en gammal cykel från 57 som gubben skulle ha 1000kr för vart såld direkt.

För jag vill ju helst slippa strul med transporter utan hitta något här.

En biltemas cykle är ju ingen bra investering direkt eller ett säkert fordon enligt mig eftersom saker kan lossna ;) men vem gillar inte spänning!

Spana på begagnade cyklar som är 20-30 år gammla tex cresent! Mycket fina saker!

Lyckat till!

// Patrik

Finns en i torpa där mina föräldrar bor.. kjnappa 3 mil från ljungby som har en del gamla cyklar.. priser 300 och uppåt i renoverat skick...

men e sådanna 3 växlade och så

Ta en kik runt husen i närheten och notera hur mycket cyklarna annvänds.
Skulle du nu komma fram till att dom i princip enbart odlar mossa på cykeln är risken stor att du får köpa den väldigt billigt.
Så hittar du billigt transportmedel.

Har du tänkt "hitta" den, behöver du inte välja den billigaste! Då är det samma hanteringskostnader hos polisen oavsett. Ifall de inte själva behåller den... :-(
-"Oj, den tycks ha kommit bort."
Har hänt mer än en person! Och sänkt förtroendet något. Beslagtagna fordon som säljs svart. Illa när samma görs mot smågrabbar på sex år, när de kommer in med upphittat bilstereoanläggningar.

Annars är det tre månaders väntan, och väl värt besväret. Hittas en ägare, så kanske du får hittelön och en klapp på huvudet. Dagens hjälte! Att det fortfarande finns sådana ärliga unga män.... :-p

Tjena!

Kolla hos Svennes, de brukar ha begagnat ibland. Ett annat tips är anslagstavlan på Hemköp, där finns det också en del smått och gott...Lycka till

Tillbaka
Topp