Hur bygga fixed billigast?

Knöka in låter lättare dock! Vad svårt det verkar vara (/jag gör det).
Synd att jag inte har cykeln här för nu har jag alldeles för mycket tid på mig att planera... Det är mycket bättre att impulsköpa grejer.

Enklaste och bekvämaste sättet å grejja en fixie måste väl ändå vara att lämna cykeln övergiven och se till att Boe hittar den?

Hittade en skön bild. Spana in utväxlingen! Tjadå knän..

930727-NationalMotorPace.jpg

Han glömde ju att vända styret upp-och-ner. Annars fick han till det ganska bra med gaffeln, sadelstolpen och framhjulet.

Ahh, motorpacing är en vacker sport. Man behöver rätt bra utväxling om man ska ligga bakom en bil på en velodrom i 80knyck.

Boe skrev:
-------------------------------------------------------
> Ahh, motorpacing är en vacker sport. Man behöver
> rätt bra utväxling om man ska ligga bakom en bil
> på en velodrom i 80knyck.

Dom har väl nån slags semibisarr MC som "pacer"?

Boe skrev:
> Jag har sett olika, bla. en bil med stora skärmar, för att skapa bättre sug.

Kan de inte bara ha ett snöre till bil/MC? Eller sätta motorn direkt på cykeln? Det skulle gå fortare!

Ville skrev:
-------------------------------------------------------
> OJ!
>
> Hur har jag missat denna tråd med bild på min
> gammla bmx och värsta strwars battlet!!
>
>
> GRUMT!
>

Det är lätt hänt.. Vi borde fixa en trådtipshörna där folk kan tipsa om vilka trådar det är något kul att läsa i.

Jo, de skulle han. Saxat från velo:

Bäckstedt satsar på Derny-rekord!
29 Sep, 2005 Om en månad ska Magnus Bäckstedt försöka slå Matthe´Pronks pacade entimmesrekord på 66.114 meter på Newport Velodrome i Wails. Lördagen 29 oktober startar Magnus timme bakom en motorcykel och tiden fram dit kommer att ägnas åt specialträning i "ämnet".

- Jag slutade Spanien Runt i god form och efter mässan i Las Vegas, Interbike, är jag beredd att sätta igång med den hårda träning som krävs. Hemligheten är att kombinera rytm med styrka. Jag kommer att göra mitt bästa för att slå Pronk's rekord, säger Magnus Bäckstedt.

Tidernas första derny pacade timmrekordman var Jean Bobet, 1953. Nuvarande innehavare av rekordet är holländaren Dutch Matthé Pronk som föra november, i Alkmaar, klämde i med 66,114 km under en timme: 1,568 km mer än belgaren Theo Verschueren, som hade det tidigare rekordet sedan 1970.

Nu har jag mätt min ram och den var 135 mm. Kan vara bra att veta kanske, racer-ramar brukar ju tydligen vara 130, men så icke Crescent 2316 från -97!

Jag måste erkänna att jag fortfarande letar nav... Jag hade just bestämt mig för 135 mm Kogswell-nav men dom har precis tagit slut hos Hubjub och dom tänker inte ta in fler. Nån annanstans hittar jag dom inte. On-ones version är för oretro.

Några tips? 36 hål ska det vara och bara ett baknav.

Ta ett nav som har tillräckligt lång axel för att kunna breddas om till 135mm med hjälp av distanser.

Borde vara enklaste sättet att ordna ett 135mm fixie-nav, tror jag.

Fast jag köper hellre ett som är 135 mm från början.
Kogswell-navet är ju ett billigt taiwan-nav som borde finnas med ett antal olika loggor på tycker jag. Fast jag hittar inget.

Det har ju både för och nackdelar. Om du hittar en annan ram som inte är byggd med 135mm spacing blir det svårt att använda det där bakhjulet som då har "mtb-bredd". Men det kanske du är medveten om. :)

Mountain bikers of all ages and abilities! You are invited to visit 2 unique events of this year and participate. First - our Bike festival “993 meters” and Open All-Russian DH/4X/ Cup, Cross-country marathon, Dropping and Dirt show, on 29.05 – 4.6.2006 or Second - Open All-Russian DH/4X/ Championship on 1.08-6.08.2006!

What is “993m” Bikefest?
The “993m” Bike Festival in Pyatigorsk brings sport, recreation and environmental issues together in a celebration of cycling in all its forms. Festival Activities will incorporate all aspects of mountain biking, from never-ever beginner rides to downhill rides, mountain bike games and contests. After dark there will be dances, night rides, live music, beer parties... On May 29th-June 4th, 2006, Pyatigorsk is the place to be for excitement, entertainment, and fun activities for all ages!

Why Pyatigorsk?
Pyatigorsk is a superb place for a festival of cycling. The Mashuk mountain (993 meters high) is situated right in the center of the town. A lot of DH and freeride courses of different length are constructed on its slopes. There are many hotels and camps in this famous Russian mineral spa resort. Beautiful landscapes of Stavropol region are waiting bikers to ride on awesome trails. The guided tours through one of the most beautiful mountainbike-regions in Eastern Europe are part of the Festival. Need a Bike? Bike rentals are available. Bikes may be reserved in advance at the “Sportextreme” shop. In order to create the best conditions both for the professionals and those who want to become one, a totally new course was built on the south slope of Mashuk mountain. This course belongs to one of the best and most modern courses in Russia. It will certainly attract the 4X fans all over Russia. Everybody has the right to participate!

Program:
1st day May 29th
Transfer Min-Vody –Pyatigorsk. Registration.
2nd Day
13-00 Freeride.
19 -00 Opening of Festival. Trial-dirt-disco show performed by Moscow bikers, musicians and actors. The place – historical flower park Tsvetnik in Pyatigorsk.
22-00 Firewerk.
3rd day
10-00 North Shore
15-00-17-00 DH training and guided Bike journey
1)Pyatigorsk – mountain Jinal – Pyatigorsk. There are two food stops.
2) Pyatigorsk – Zheleznovodsk – Pyatigorsk. There are two food stops.
4th Day
10-00 DH training
13-00 DH qualification
5th Day
10-00 Cross-country marathon (80km)
10-00 - 12-30 DH training
13-00 – Start of All-Russian DH Cup
15-00 Dropping
6th Day
9-00 4Õ Registration.
10-30 - 11- 45 4Õ training
12-00 4Õ qualification
13-00 4Õ All-Russian Cup.
14-00 Dirt competition
15-00 Winners awards
19-00 Bikefest closing. Rave-beer party. Night disco. Firewerk.

What about registration?
All details you can find here www.sportx3.ru/endlish.php
E-Mail 993m@mail.ru

We strongly advise you to reserve as early as possible!

We look forward to seeing you in May 29thor August 1st !

Tillbaka
Topp