Hur cykelskadade är vi?

Spetz

Medlem
Hur cykelskadade är vi?
På en ganska otrafikerad väg låg en presenning på vägbanan och jag var tvungen att väja någon meter, lutade mig något framåt och viftade med armen bakom ryggen, dvs "hinder på vägen".
Sedan fortsatte jag som vanligt att köra min bil.

Vore kul att läsa om andra exempel om hur cykelträsket mentalt har drabbat oss...

Senast redigerad av en moderator:
Hur cykelskadade är vi?
Jag kör mest i skogen och har väldigt svårt att fatta varför man inte kan köra igenom "små" potthål och över stenar med racern. Har flera gånger hört förskräkta utrop från bakomliggande efter att ha dundrat i ett hål eller glömt att varna. :)

Ej cykling men, i lumpen körde jag ibland G-båt och då svänger man tvärt om på ratten när man backar, det var jävligt knepigt att backa in bilen i garaget efter en övning.

Hur cykelskadade är vi?
Hehehe!

Själv kan jag inte promenera på vissa stigar utan att konstant tänka på hur jag skulle cykla stigen istället. Det är ganska störande...

Hur cykelskadade är vi?
Oscar skrev:
-------------------------------------------------------
> Oj!
>
> Kör en del cykelliknande tecken till kompisar på
> krogen haha!

Långfingret?

Hur cykelskadade är vi?
Timothy skrev:
> Oscar skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Oj!
> >
> > Kör en del cykelliknande tecken till kompisar
> på
> > krogen haha!
>
> Långfingret?

Nej skulle jag aldrig göra.

Låt oss säga att vissa tecken påminner om S.W.A.T

man e tuff efter några glas hehe

EDIT: glömde ett ord

Hur cykelskadade är vi?
Jag misstänker att alla MTB's jag ser som ser vettiga ut är min stulna Scott, omlackad och med andra komponenter...

Försöker alltid inbilla mig att droppa allt som är mellan 30cm och 150cm också.

Inbillar mig ibland att min söndertrasade arm, axel och skuldra hinner läka innan sommarlovet så jag kan vara i åre och bomba... Men det är mer troligt att grannens landsvägscykel är min gamla scott.. =/

Hur cykelskadade är vi?
Min exfru hade alltid roligt åt mej när jag körde bil och lyfte på arschlet över fartbulorna, som man gör på MTBn! Har nog slutat med den ovanan nu, står väl upp hela tiden i skogen numera!

Hur cykelskadade är vi?
kaipartai skrev:
> Min exfru hade alltid roligt åt mej när jag
> körde bil och lyfte på arschlet över
> fartbulorna, som man gör på MTBn! Har nog slutat
> med den ovanan nu, står väl upp hela tiden i
> skogen numera!

Haha, jag måste börja köra mer tramprundor. :D

Hur cykelskadade är vi?
När jag skulle flyga hem från Mallis efter min första cykelresa dit kom jag på mig själv att ta rulle på en kille framför när vi gick mot gaten. Huvet var helt inställt på cykling.

Det är också ofta jag får pulshöjningar när jag ser blåskyltar när jag kör bil.
/J

Hur cykelskadade är vi?
Haha, riktigt rolig tråd att läsa, jag känner igen mig i en del också...

Jag har svårt att gå i terrängen utan att kolla efter hur man skulle göra för att kunna cykla där.

Hur cykelskadade är vi?
+1 på promenerandet. Det är helt omöjligt att föreställa sig hur det skulle vara att promenera på stigen eftersom skallen är helt inriktad på att en stig precis som vanligt besöks medelst cykel och innan nästa fot hunnit ta mark har jag upptäckt att jag faktiskt gör just det jag inte trodde, dvs promenerar, och jag blir för ett kort ögonblick lite deppig av att inte ha cykeln med mig. När foten sedan tar mark tänker jag på hur kul den här stigen är som jag befinner mig på och funderar på vilken linje jag skall fortsätta i och innan nästa fot tagit mark kommer jag underfund med att cykeln är kvarglömd hemma... Det är djupt ångestfullt att promenera på en fin cykelstig!

Hur cykelskadade är vi?
Brukar kolla asfaltskvalité och om det finns berg med lämpliga vägar när vi är på semester. För nästa gång kanske jag tar med en hoj...

Hur cykelskadade är vi?
+1 på promenader, kollar känt efter bra linjer. +1 även på resandet, kollar alltid ifall vägarna verkar cyklingsbara. Försöker alltid prata cykel med mina lätt oförstående kolleger. Kul tråd!

Hur cykelskadade är vi?
jag vill fan cykla hela tiden. t om då jag har ont av att ha cyklat;)

jag kollar på min räser och på min mtb ibland då jag har samlag hemma.

jag går i funderingar på att kanske börja raka bena trots att min flickvän skrattar då jag nämner det och säkert tycker att jag är skitlöjlig :¤

köplusten av ny cykel infaller en gång i kvartalet och ofta slår jag slag i saken.

en övervägande del av min inkomst från cykelbudande går till cyklar eller sådant relaterat till cykling. kort och gott: jag cyklar för att kunna cykla ännu mer :)

Hur cykelskadade är vi?
dtb skrev:
> jag kollar på min räser och på min mtb ibland
> då jag har samlag hemma.

Du kan åtminstone svara nej när sambon/frugan frågar om du någonsin tänker på någon annan tjej när ni ligger.

Hur cykelskadade är vi?
Kör med och wheelar över gropar och grejer med bilen, består väll i att man försöker dra upp framhjulet med ratten. Fungerar föga bra dock...

för att kunna koncentrera mig på vuxenlivsprojekt får jag skruva isär cykeln i den grad att jag inte orkar sätta ihop den igen för att kunna slappna av från träningstänkandet, detta leder till missbruk av dr.pepper av någon konstig anledning...

Hur cykelskadade är vi?
Kan inte ha någon framför mej på cykelbanan... måste "vinna"! Rubbad är väl ordet!
Lyckas alltd glida in i garaget "för att kolla nåt", förträdesvis då på nån cykel.
Som hustrun säger, "jag vet ju var du håller hus nånstans"!

/steen

Hur cykelskadade är vi?
När jag springer så skär jag alltid kurvorna på samma sätt som jag skulle gjort på cykeln. Det ser nog lite lustigt ut.

Hur cykelskadade är vi?
Rock skrev:
> När jag springer så skär jag alltid kurvorna
> på samma sätt som jag skulle gjort på cykeln.
> Det ser nog lite lustigt ut.

Hehe när jag promenerar så tänker jag på bästa möjliga kurvtagning med så bibehållen fart som möjligt som om jag suttit på cykeln, sen tar jag kurvan så P-:

Hur cykelskadade är vi?
+1 på bunnyhop med skåpbilen, det brukar jag alltid göra
Sen kör jag som en dåre och kapar kurvor mm, hoppar över fartgupp

Promenera är helt omöjligt, det blir mer nån slags parceur? där jag springer och hoppar från olika hinder/väggar/rötter

Hur cykelskadade är vi?
bigmollo skrev:
> ta rulle på en kille framför

Jag gjorde samma sak första milen när jag körde SAAB med släp till Växjö i höstas. Det var inte rätt tänkt. Jag som inte ens kör landsväg på cykel?!

Hur cykelskadade är vi?
Jag kan inte gå, varken på stan eller i skogen utan att fundera på olika linjer att cykla...

Samma när jag åker tåg, buss eller bil och tittar ut genom fönstret. Alltid på jakt efter någon linje att köra med trialen eller någon stig att rulla med dh:n.

Hur cykelskadade är vi?
Jag föreslog (på skoj) för mina arbetskamrater att vi skulle gå belgisk kedja till fikarummet. Jag tog för givet att de visste var det var, men de fattade naturligtvis inget. Sen gjorde jag misstaget att försöka förklara vad det är och blev därmed idotförklarad för all framtid.

Att ta rulle på folk på tex ICA känns helt naturligt. (För mig, inte för dem.)

På fyllan babblar jag cykel hela tiden.

Hur cykelskadade är vi?
dtb skrev:
> jag kollar på min räser och på min mtb ibland
> då jag har samlag hemma.

Haha. Gissar att du redan sett den här:

19. You can stop riding your bicycle as soon as you want and it wont
get frustrated.

(googla annars)

Hur cykelskadade är vi?
Cykelskada är väl när man sitter och fikar och genom fönstret ser någon som cyklar förbi och tänker "det skulle gått mycket lättare och du sänkte sadelhöjden så du nådde pedalerna hela varvet"... :-/ T

Hur cykelskadade är vi?
bng skrev:
> dtb skrev:
> -----
> > jag kollar på min räser och på min mtb
> ibland
> > då jag har samlag hemma.
>
> Haha. Gissar att du redan sett den här:
>
> 19. You can stop riding your bicycle as soon as
> you want and it wont
> get frustrated.
>
> (googla annars)

nej det har jag inte men jag kan ana att det handlar om nåt DSM IV schema eller dyligt för cykelberoende.
jag heter dtb och är cyklist.
det är inte i sexuellt syfte som jag kollar på cyklarna. mest för att de står i rummet och jag fastnar vid dem. tror inte att det på något sätt förstärker sexakten ;) snarare tvärtom kanske. men det kan nog illustrera hur mycket jag tänker på cyklar och ser cyklar, jadajada.
tack!

Hur cykelskadade är vi?
Little Stereo skrev:
> Cykelskada är väl när man sitter och fikar och
> genom fönstret ser någon som cyklar förbi och
> tänker "det skulle gått mycket lättare och du
> sänkte sadelhöjden så du nådde pedalerna hela
> varvet"... :-/ T

Så tänker jag jämt. Samma sak när jag åker bil, då berättar jag alltid för min sambo vad cyklisterna borde göra för att bli snabbare.

Hur cykelskadade är vi?
bigmollo skrev:
> Little Stereo skrev:
> -----
> > Cykelskada är väl när man sitter och fikar
> och
> > genom fönstret ser någon som cyklar förbi
> och
> > tänker "det skulle gått mycket lättare och
> du
> > sänkte sadelhöjden så du nådde pedalerna
> hela
> > varvet"... :-/ T
>
>
> Så tänker jag jämt. Samma sak när jag åker
> bil, då berättar jag alltid för min sambo vad
> cyklisterna borde göra för att bli snabbare.

Eller göra för att undvika att utsätta sig för faror i trafiken... :-/ T

Hur cykelskadade är vi?
Jag anser ju att det är ett friskhetstecken, men kollegorna tycker jag är en mycket sjuk man som frivilligt sätter mig på en Selle Italia SLR och cyklar iväg 10-20 mil söndag morgon klockan 8.

De hotade säga upp vänskapen när jag kom hem efter STHLM-GBG förra året.

Hur cykelskadade är vi?
Ju mer jag läser destå mer skadad inser jag att jag är!

1, Ligger på rulle med bilen bakom lastbilar på motorvägen.

2, Måste alltid tävla, när jag cykelpendlar är jag ALLTID först på cykelbanan, ofta även före eu-mopeder.

3, Har alltid 100% koll på vindriktning och styrka på vinden. (Har en applikation i min Iphone när jag inte har möjlighet att kolla själv)

4, Kan inte gå på en stig utan att tänka på hur den skulle vara att cykla.

5, När det är arbete i trädgården så glider jag ofta in i cykelförrådet och kikar på cyklarna en stund.

6, Jag hänger för mycket på cykelsidor under arbetstid.

/Jerka

Hur cykelskadade är vi?
De dagar jag av någon anledning inte cyklar är uppmärksam på väder och vind mest hela tiden. Om jag är hemma kan jag vid upprepade tillfällen gå ut på balkongen för att känna hur kallt/ varmt det är och hur mycket det blåser för att få en uppfattning om hur det hade varit att cykla.

Och när jag befinner mig utomhus tycker jag alltid att jag likaväl hade kunnat cykla för så kallt och blåsigt var det ju inte när allt kommer omkring och som en följd av det kryper det dåliga samvetet fram över missade mil och en övertygelse om att konditionen nu är körd i botten.

Hur cykelskadade är vi?
Vid cykelparkeringar kastar jag snabbt ett omedvetet öga för att se om där står något godis. Om jag blir stående vid ett cykelställ kan jag också fundera på vilken hoj jag skulle välja om jag blev tvungen.

Hur cykelskadade är vi?
Planerar sommarsemestern helt och fullt efter Tour de France.

Spenderar massor av timmar framför TV:n tittande på ändlösa mil av landsvägscyklande.

Om en cyklist med bib-shorts och fullt kit cyklar förbi jobbfönstret, blir jag både avundsjuk och uppiggad av att ha fått en glimt av cykling.

Spenderar oändliga mängder pengar på cykelprylar, de flesta rätt onödiga.

Har en Campa-flaska på jobbet att dricka vatten ur, bara för att påminna mig själv om vad härligt det blir när jag få hoppa upp på cykeln efter kneget.

Planerar den kommande veckan i förväg, utifrån mitt cyklings-planeringsupplägg.

Tillbaka
Topp