Hur firar ni er Nationaldag?

LilleNo

Aktiv medlem
Schnitzel i Finsta, kan det bli .., finare?

finsta.jpg

Senast ändrad:
Med att köpa en Weber fast blev precis innan bjuden på grillning elsewhere. Ska ICKET cykla, måste vila benen inför Lida Loop på söndag.

Nästan 3 timmars grusvägsrally på morgonen för att vädra kläderna inför Lida Loop. Nu åka till återvinningscentralen och slänga skräp. Ikväll gräsänkling -grillning för mig, resten av familjen ska på barnkalas.

Jag och en kamrat cyklade från Stockholm till Danderyd, Täby,Vaxholm, Rindö, Värmdö och tillbaka till Stockholm igen. En fin tur på drygt 10 mil där man får se både stad, förort, Skärgård och landsbygd. Vi stannade för en långfika i Vaxholm. Längst vägen mötte flera andra som också firade nationaldagen på detta sätt.
Rekommenderas varmt.

Gräsänkling och därför i förmiddags en sexmila grusvägsrunda på sprillans nya Stumpy S-worksen, sjukt fin förmiddagstur på dito hoj. Nu blir det en promenad med P3-dokumentär i lurarna.

Nationaldagsloppet i Södertälje. Tyvärr fick två i gruppen punka samtidigt när vi åkte över en grushög med 2,5mil kvar. Annars hade vi klarat målet på 3,5h. Nu blev vi 10min sena...

Nu äta och dricka gott och slappa!

Frith skrev:
-------------------------------------------------------
> Har cyklat runt Ekoln och fikat på Linnés Hammarby.

Dito, fast utan fika.
Dock dagen till ära klädd i finbib och frack. :-)

Första semesterdagen!

Jag är inte nationalistiskt lagd så så jag kommer att cykla och planera mina lediga dagar i Normandie i Frankrike och flera delar av Spanien. Jag kommer förhoppningsvis att lägga upp länkar till mina patetiska climbs uppför branterna i Pyrenéerna.

Vänligen/Gordon

emilh skrev:
-------------------------------------------------------
> Just nu vilar jag benen efter Nationaldagsloppet.

Dito på det. Nu lyckades jag komma iväg till pizzerian. Jag såg dig cykla därifrån men kunde inte hälsa.

Ehh... Cyklat. Hur annars? Kanske kunde hedrat dagen med en flagga på styret, om jag tänker efter. Äsch. 17 mil och typ 6 timmar i sadeln :P

Cyklat runt Tisnaren på MTB idag tillsammans med "Vingåkersgänget"... 93km varav knappa 70 på stig och skogs/grusväg... sen tempo på landsvägen hem! Fantastiskt väder och trevliga gubbar :-)
Nu blir det mer vin och tända grillen för första gången på ett par år...

2 timmar långloppssimulering inför Lida Loop. Lite finfin singletrack på delar av Strängnäs CKs bana följt av grusvägsrally skjutfältet.

Var ute i norra Mälardalen och vevade ihop knappa 19 mil solo. Detta efter att ha suttit typ en timme på racern hittills i år. Beslutet var både dumt och fullständigt genialiskt :)

Fin morgon när dimman lättade. Såg för övrigt ett rådjur, två harar och två rävar bara under de första fem milen.

Tillbaka
Topp