Hur fungerar Shimano Ultegra Di2?
Jag tänker skaffa mig en ny landsvägsracer. Jag är övertygad om att ifall budgeten räcker så vill jag att den ska ha Shimano Ultegra Di2. Finns flera skäl till det. Alla verkar nöjda, fina växlingar, skön känsla att ha en "modern" cykel osv osv. Så att jag önskar det är ingen tvekan.
Ja som ni ser många frågor. Helt enkelt upplägget utav systemet? Tycker inte jag lyckats googla mig fram till något vettigt. En Di2 tutorial!
Tack
- Denna tråden tänkte jag mer använda till ifall någon ville förklara systemet i sin helhet lite mer?
- Var sitter det normalt sätt reglage för växling t.ex.?
- Vilka tillval finns med sprintershift? Och är det användbart på en vanlig racer för motion?
- Var sitter det batteri?
- Hur ofta laddar man?
- Vad är "junctionbox" och var sitter den?
- Vad innebär "syncroshift", hur funkar det, kan vem som helst programmera det och vad har ni för programmering och fördelar utav det?
- Är det också något som hamnar i styränden med några små knappar på, och vad är det isf?
- Justerar systemet automatiskt bort eventuellt kedjerassel när kedjelinjen växlas väl krokig?
Ja som ni ser många frågor. Helt enkelt upplägget utav systemet? Tycker inte jag lyckats googla mig fram till något vettigt. En Di2 tutorial!
Tack