Adam K-sson
Medlem
Hur funkar Wahoo kickr core eller andra smart trainers med effektmätning
Hej. Tänkte köpa smart trainer som kan kopplas till min landsvägscykel med fälgbroms och Zwift för trevligare vintercykling inomhus. Men, jag undrar om vanliga smart trainers, tex Wahoo fitness kickr core redan har inbyggd effektmätning? Jag förstår det som att den redan har det inbyggt, och det bara är till att koppla upp sig mot Zwift och att det är enkelt.
Men, även om den har inbyggd effektmätning, tjänar man något på att ha en mycket noggrannare effektmätare i pedalerna? Eller blir Wahoo-programvaran konfunderad över att du kör på en effekmätare som inte är integrerad i smart trainer? (OBS! Jag har inte effektmätarpedaler ännu)
Finns det också någon annan smart trainer som konkurrerar med Wahoo fitness kickr core i samma prisklass för användning i Zwift? Det verkar som om den kostar cirka 7000 kronor.
Tack, cykelkompisar /Adam
Men, även om den har inbyggd effektmätning, tjänar man något på att ha en mycket noggrannare effektmätare i pedalerna? Eller blir Wahoo-programvaran konfunderad över att du kör på en effekmätare som inte är integrerad i smart trainer? (OBS! Jag har inte effektmätarpedaler ännu)
Finns det också någon annan smart trainer som konkurrerar med Wahoo fitness kickr core i samma prisklass för användning i Zwift? Det verkar som om den kostar cirka 7000 kronor.
Tack, cykelkompisar /Adam