hur hogt har du cyklat?

pettter

Ny medlem
hur hogt har du cyklat?
mitt rekord ar 5094 meter! uppmatt med en garmin etrex vista.

IMG_0175.jpg ht=640

IMG_0178.jpg ht=480

passet heter tangda la och ligger i tibet. vi startade pa 4427 och klattrade till toppen pa 2 timmar och 45 minuter. det var ratt jobbigt eftersom det var kass grusvag och cyklarna var fullastade.. den tunna luften hjalpte inte till heller. sista biten var det yr i huvet och avdomnade fingrar som gallde. men vadret och utsikten var helt fantastiska. man kanner sig hyfsat nojd pa toppen.

hur hogt har du cyklat?
adam: det nagon slags tibetansk religios grej. dom spanner upp massa boneflaggor och kastar ut hundratals papperslappar med boner pa. sen kastar dom skrap och tomflaskor ocksa men det ar nog inte av religiosa skal.. det ser ratt skrapigt ut.

Senast redigerad av en moderator:
hur hogt har du cyklat?
JT skrev:
-------------------------------------------------------
> 2645 meter.

Japp, Galibier är högst hittils för mig oxå (gjort i samband med Marmotten).

/Fredrik

hur hogt har du cyklat?
Drygt 4.200 meter; Bob Cook Memorial Hillclimb, Colorado, USA - uppför Mount Evans - även tunn luft där! Har för mig att det var en cirka 4 mil lång backe upp som tog drygt två timmar att ta sig uppför.

hur hogt har du cyklat?
Jag har varit uppe på toppen av Kinnekulle (306m)! Ganska jobbigt att ta sig upp men vi hade tur med vädret så det gick bra. Jobbigt att andas på toppen men vi pausade en stund innan vi åkte ner igen, riktigt skön känsla att glida nerför på dom fina stigarna. Sen har jag varit uppe på björnerödspiggen som är bohusläns högsta topp, 222 m.ö.h.

hur hogt har du cyklat?
bigmollo skrev:
> Jag har cyklat upp för en gatkant.

Oanat högt är det, jag kröp ner från den efteråt.

hur hogt har du cyklat?
Jag har också cyklat upp för en trottoarkant. Sedan vilade jag ett tag och åkte ner igen. Sedan åkte jag hem.

Men vem har cyklat lägst?
En gång cyklade jag så lågt att jag inte nådde upp till pedalerna.

hur hogt har du cyklat?
Fredrik L skrev:
> JT skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > 2645 meter.
>
> Japp, Galibier är högst hittils för mig oxå
> (gjort i samband med Marmotten).
>
> /Fredrik

samma här men jag kom upp några minuter senare än Fredrik.

Imponerande att cykla på över 5000 meters höjd, lite som att dra ett paket John Silver utan filter innan jonseredsbacken.

hur hogt har du cyklat?
Vill ju också vara med med en GPS bild ifrån CR i vintras.

När vi väl kommit hit upp körde vi nedför rätt många timmar ;)

20070204-000443_resize.jpg ht=725

hur hogt har du cyklat?
4655 möh Ak-Baital i Tadjikistan. Då cyklade jag upp från havsnivån. Några dagsetapper efter passet var jag nere på -80 m i Turpansänkan.

Mange

Tillbaka
Topp