Hur justera styret?

Nikooo

Medlem
Hur justera styret?
Hej , har fått en ny elcykel hemleverad med posten och behöver justera styret. Behöver lite hjälp vilka skruvar jag ska lossa på.
Känner mig helt inkompetent men tog bra länge att fatta att vänster pedal var vänstergängad när jag skulle montera den så nu vänder jag mig till er proffs direkt.

20180521_200208.jpg

20180521_200506.jpg

20180521_200131.jpg

20180521_200118.jpg

Hur justera styret?
De två nedre som går åt varsitt håll lossar styrstammen från gaffelns styrrör, så att du kan vrida styret 90 grader. Behöver bara lossas lite skulle jag tro så går styret att vrida. Glöm inte att dra åt igen med lämpligt moment 9-10 M. Vilket är ungefär vad det blir med en IKEA nyckel och lagom handkraft.

Hur justera styret?
Tack så mycket! Det löste sig bra .

Passar på att ställa fler frågor så man lär sig något.
Har nu förstått att de två övre är till för att justera lutningen , men vad är det för skillnad på den på höger sida där det står 0 - 90 och den på vänster där det står "Angle adjust".

Hur justera styret?
Nikooo sa:
men vad är det för skillnad på den på höger sida där det står 0 - 90 och den på vänster där det står "Angle adjust".
Det ena är skruv (momentet) och det andra är mutter (0-90) och det du skymtar under är till en låsklack som oxå ska släppas och dras åt.

Tillbaka
Topp