Hur laga Camelbak?

*micke*

Aktiv medlem
Hur laga Camelbak?
Kära forum.

Det är så att jag har ett problem. Det är hål i min camelbakblåsa. Enkelt fixat tänkte jag och körde på med solution och en laglapp. Inte det. Fäste inte alls på blåsan.
Så, vad göra? Gaffatejp? Liquisole kanske? Någon som behövt laga en blåsa?

Observera att det inte är skribenten i inlägget som skrivit brevet. Eh, vänta nu, det är det ju...

Hur laga Camelbak?
Jäjäjä, inkontinensskydd ja. Nu har jag ju iofs huset fullt av blöjor men det hjälper liksom inte när jag vill kunna dricka det som läker ut. Det där lät inte bra...

Hur laga Camelbak?
Hmm. Jag har inte provat, men jag skulle nog göra som du och testa med en laglapp först. När den ramlade av så skulle jag testa med gummiväv och riktigt vulklim, sen skulle jag nog prova silikonlim, liquisole och massor med tejp... Därefter skulle jag nog ge upp och köpa ny.

Hur laga Camelbak?
Köp en ny på Biltema för 129 bagis, 2litersblåsa inkl rygga och allt; om din C-b sitter bättre så stoppa nya blåsan i den och flytta över C-b bitmunstycke.

Själv blev jag "lite" paff över hur schysst Biltemas mackapär faktiskt var..!

Hur laga Camelbak?
Liquisole verkar vara medicinen jag sökte. Rengöring med sprit, en stor fet klutt över hålet, härda 24 timmar och voila, ett stycke hel blåsa :-)

Hur laga Camelbak?
*micke* skrev:
-------------------------------------------------------
> Liquisole verkar vara medicinen jag sökte.
> Rengöring med sprit, en stor fet klutt över
> hålet, härda 24 timmar och voila, ett stycke hel
> blåsa :-)

Hur har det gått? Höll påsen ihop, du kanske annvänder den fortfarande?

Upptäckte idag att det har uppstått en läcka precis i nederkanten av blåsan precis där plastbiten som man sätter slangen på sitter.

Ramponerad att den hållit ihop år efter år men till slut verkar den ha gett upp.. :(

Hur laga Camelbak?
Oscar skrev:
-------------------------------------------------------
> va ska du laga den för? är ju livstidsgaranti
> på dom inte?

Hmm, är det det? Vore ju trevligt.

Trodde jag hade köpt den på CyCo men hittar inte den bland min köphistorik...

Hur laga Camelbak?
Verkar stämma med "livstidsgaranti" på blåsan, tyvärr hittar jag inte var jag köpt den, skickade i alla fall ett mail till Duells som är importör, få se vad de säger...

Hur laga Camelbak?
Jag fick min bytt på livstidsgarantin utan kvitto. Traskade in till lbs och sa att det var livstidsgaranti varpå de skickade in den till Duells och löste resten.

Hur laga Camelbak?
Lämnade in min läckande Camelbakblåsa till lokala cykelhandlaren igår, var inga problem, hoppas bara att jag hinner få en ny innan Spanienresan!

De hade inga treliters hemma... Skulle tydligen komma på torsdag *håller tummarna*

Hur laga Camelbak?
De höll vad de lovade!

Inkasserade en styck ny 3l blåsa idag. =)

camel01.jpg ht=725

Som bouns följde det med en ny slang och munstycke.

Tack till Lindbergscykel som höll vad de lovade, Duell's som hade det på lager och Camelbak för deras livstidsgaranti!

Hur laga Camelbak?
Blir nog lite värre för min del att få igenom rekl...
När camelbacken låg ute i garaget så blev den nämligen attakerad coh perforerad av en musjävel =P.
Nästan lika bra att köpa ny säck de är ju skitdyra att köpa löst de där blåsorna...

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp