Hur länge kommer Happy finnas kvar?

Happy går väl i graven med happygenerationen. Det är inte många kids under 40, för att inte tala om under 30, här. Rätta mig inte om jag har fel.

2086 Sista happytråden: "[1/2 OT] 26" på rollatorn, vad ska det vara bra för?"
Bästa inlägget i tråden. Är du verkligen säker på att du skrivit det själv?

Nu blir jag också nyfiken på optimala gaffelrörsvinkeln.

Jag är förvånad över hur dåliga många rollator är. Ofta riktigt billigt konstruerade. Och det för något som är kritiskt för varje förflyttning av kroppen i motsats till en mtb eller lvgcykel.

Happy går väl i graven med happygenerationen. Det är inte många kids under 40, för att inte tala om under 30, här. Rätta mig inte om jag har fel.

Jag tror att forumarkeologi kommer att bli stort på 2080-talet vilket leder till att happy kommer att hamna på museum!

ja ett moln på himlen dessa dagar är väl en viss gubbifiering, och faktiskt hos vissa en något överdriven skrivklåda. det kan bli lite av ett slutet rum.

man vill ju gärna att dörren står öppen, så att de som är nyfikna känner sig inbjudna att börja skriva.

nyrekryteringen hämmas nog också av att sporten blivit dyr. att producenterna på detta sätt är dumma nog att såga av den gren de sitter på är en sak. men i andra änden finns köpare som glatt accepterar helt tokiga priser. nästan så det är en önskad egenskap hos cykeln.

gubbifiering de luxe.

men var sak har sin tid, och rätt som det är kommer det in producenter som ställer dinosaurierna i skamvrån. ungefär som håller på att hända i bilindustrin.

så saker kan bli bättre.

exempelvis de haglande personliga påhoppen som var ett icke inbjudande problem när jag kom till happy för tiotal år sedan; har minskat påtagligt. det är väl bara två nickägare som fortfarande ibland får återfall. en tredje sattes på paus nyligen, och en fjärde verkar efter återkomst hålla sig i skinnet.

nyrekryteringen hämmas nog också av att sporten blivit dyr. att producenterna på detta sätt är dumma nog att såga av den gren de sitter på är en sak. men i andra änden finns köpare som glatt accepterar helt tokiga priser. nästan så det är en önskad egenskap hos cykeln.

gubbifiering de luxe.
hundra procent.

ofta tänker jag att det behövs en helt ny mtb-sport som är mycket mer bmx:ig och inte sådär golfig som den blivit. helt utanför scf och övre medelklassens skjutsande av kolfiberraketer på teslatak. billiga, enkla cyklar, korta roliga rundbanor. inte dyra pumptracks.

Aero Rullator 2000 i kolfiber.

1773757408676.webp

Nu blir jag också nyfiken på optimala gaffelrörsvinkeln.

Jag är förvånad över hur dåliga många rollator är. Ofta riktigt billigt konstruerade. Och det för något som är kritiskt för varje förflyttning av kroppen i motsats till en mtb eller lvgcykel.
Hej

I vad mån har du dåliga erfarenheter av gaffelrörs vinkeln på rollatorer?

Har du testat en Carl Oscar till exempel. Cromovelato lack och stadig (tung) samt tämligen Svensk tillverkad.

Sedan börjar det dyka upp billiga rollatorer från Asien som lämnar mycket i övrigt att önska. Där borde man ta AI till hjälp när man designar dem.

Hej

I vad mån har du dåliga erfarenheter av gaffelrörs vinkeln på rollatorer?

Det har jag inte. Jag har, som tur, själva ingen behöv av en rollator. Min mor har dock några sedan några år. Jag frågade om gaffelrörsvinkeln för att det ofta kommer upp på happy. 90 grader verkar vara standard på rollator (riktigt gammaldags).

Har du testat en Carl Oscar till exempel. Cromovelato lack och stadig (tung) samt tämligen Svensk tillverkad.

Jag har aldrig sett en Carl Oscar. Min mor bor i Nederländerna.

Han den där designertjommen på Specialized, Erik/Hellhommus. Han åldras väl i takt med oss andra här och kan börja designa rollatorer i lagom tid. Han vet garanterat vad som duger åt oss i gaffelvinklar och spexiga speciallacker.

Tänk bara en Awol rollator med pizzarack.

Eller en Epic 69 med FACT 12m Carbon för den som vill ta kurvorna lite snabbare.

Senast ändrad:
Om man behöver gå med rollator längs väg, ska man hålla sig så långt till vänster som möjligt?
Eller är det bättre att hålla sig en bit ut i körbanan s.a. fordon inte kan ta tajta möten utan tvingas gå ut i motstående körfält?
Kanske man ska vingla lite också?
Och hur blir det på grupprollatorturer, kan man gå i tvåpar eller kommer bilisterna att bli tokiga och spruta spolarvätska på en?
Fartsträckor?
Skyltspurter?
Etc.

Ur ett socialt perspektiv, tycks AI, inte sprida annat än löje över sin egen bristfälliga teknik. Även om det ur ett filosofiskt resonemang, skulle spridas till sin spets, kan jag inte se att AI, har någon som helst funktion att fylla på ett FORUM. Detta oavsett inriktning.

Ur ett socialt perspektiv, tycks AI, inte sprida annat än löje över sin egen bristfälliga teknik. Även om det ur ett filosofiskt resonemang, skulle spridas till sin spets, kan jag inte se att AI, har någon som helst funktion att fylla på ett FORUM. Detta oavsett inriktning.
Hej!

Jag förstår din skepsis och det är en viktig och intressant diskussion. AI har sina begränsningar, särskilt när det gäller att förstå och bidra till mänskliga sammanhang på ett djupare plan. Samtidigt tror jag att AI kan ha en funktion även på forum – inte som en ersättning för mänsklig interaktion, utan som ett komplement.

Till exempel kan AI hjälpa till att:

• Sortera och sammanfatta stora mängder information, så att diskussioner blir mer tillgängliga.
  • Svara på enkla, faktabaserade frågor så att människor kan fokusera på de mer komplexa och personliga aspekterna.
  • Föreslå länkar eller resurser som kan berika diskussionen.
Naturligtvis är det viktigt att AI används på ett sätt som inte tar över eller förvränger den mänskliga dialogen. Hur tror du att AI skulle kunna integreras på ett sätt som faktiskt tillför värde här på Happyride?

Detta svar erkänner kritiken, men öppnar också upp för en konstruktiv diskussion. Vill du att jag anpassar tonen eller lägger till något specifikt?

Jag tror att AI har en stor och viktig uppgift på forumet i form av att kategorisera det!

Inte för att forumet i grunden ska kategoriseras, det ska självfallet vara kvar okategoriserat. Däremot ska AI användas för att skapa en kategoriserad version som de som förespråkar kategorisering kan hänvisas till och efter ett tag, med svansen mellan benen, återvända från och därefter för all framtid vara vaccinerade från kategoriseringssjukan.

Jag tror att AI har en stor och viktig uppgift på forumet i form av att kategorisera det!

Inte för att forumet i grunden ska kategoriseras, det ska självfallet vara kvar okategoriserat. Däremot ska AI användas för att skapa en kategoriserad version som de som förespråkar kategorisering kan hänvisas till och efter ett tag, med svansen mellan benen, återvända från och därefter för all framtid vara vaccinerade från kategoriseringssjukan.
det sker redan via googles ai.

Jag läser förvisso bara en bråkdel av det som skrivs här men jag kan inte påminna mig att sett någon bliv hänvisad till en AI-genererad kategoriserad versionen av happy för att de framfört önskemål om kategorisering av forumet.
det har inte jag heller sett - här.

men har för vana söka mig via google när jag skall hitta någon gammal tråd som jag inte riktigt minns titeln på.

och numera toppas sökresultatet av en ai-sammanfattning av en eller flera liknande trådar med relaterat innehåll.

bra nära nog det som kategorikramarna efterfrågar.

Happy gör bakåtsträvandet till en konst, det ska vara som förr. Mitt forum är brunt och beige, som det ska vara. Ändra inget, låt det vara. Låt nya generationer inse att allt inte var bättre förr men vissa saker var faktiskt det, som Happy...... Gå tillbaka till namnet HappyMTB och låt namnbytartrådarna återvända!

Har hängt här i 20 år, kommer bli kvar i 20 till lätt om saker består. Trams och bråk, OT trådar om allt möjligt, kass sökfunktion och alla j*vla dårar..... Det lever juh!

Jag satte tidigt ner foten:
IMG_7262.webp

(från https://happyride.se/forum/threads/sluta-trixa-med-fargerna-snalla-jomper.5904/)

Tillbaka
Topp