Hur långt är det rimligt att cykelpendla?

Jag kör ca två mil enkel. Det tar 65 minuter med ombyte och dusch. Det är för lång tid, men inte längre än nåt annat transportmedel. Bra träning.

Tidigare hade jag 12-14 km. Nånstans där är perfekt.

Jag cyklar alltid. I snöstorm står ändå pendeln / tuben still.

Bra cykel, rolig cykling, viktigt för mig.

jag har 24km enkel och det ar mig cirka 1 timme med dush har jag ärenden så tar jag bilen kanske 1-2 ggr i veckan dec-feb tar jag bussen. Jag gillar att cykla och har inga problem med tiden. Ibland kör jag en längre sträcka hem om jag har tid och det är fint väder. Jag har haft 1 mil också till jobbet och det funkar väldigt bra det med. Fast har man 2 mil så blir det mer en kombination av pendling och träning

frause skrev:
-------------------------------------------------------
> En tumregel är väl max en timme (enkel väg)
> oavsett färdsätt. Över en timme börjar det bli
> jobbigt oavsett om man åker bil eller går.

+1

Önskar jag hade längre till jobbet. 4km (ca 10min) är för lite och jag är för lat för att ta en omväg.

svpe skrev:

> Önskar jag hade längre till jobbet. 4km (ca
> 10min) är för lite och jag är för lat för att
> ta en omväg.

Men du kör väl på racer och har tävlingskläderna på dig? Kan du duscha på jobb?

frause skrev:
> En tumregel är väl max en timme (enkel väg) oavsett färdsätt. Över en timme börjar det bli
> jobbigt oavsett om man åker bil eller går.

Det där tror jag på, max en timme enkel väg. Jag hade 45km enkel väg till jobbet ett tag och det var för långt för mig att cykelpendla varje dag. Ett par ggr i veckan funkade. Dock hade jag sådan tur att jag kunde ta med cykeln på bussen till jobbet på morgonen och det var väldigt skönt att slippa gå upp i svinottan bara för att cykla till jobbet.

Sen att det gick snabbare att cykla hem, dörr till dörr, än att ta bussen var ett plus. Detta tack vare att jag kunde börja cykla lite drygt 30 minuter innan bussen gick på kvällen. Och det, lite drygt 30 minuter, körde ingen buss i fatt över 45 km. Inte då i alla fall.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp