Hur levererar Wiggle?

rolhe09

Medlem
Hur levererar Wiggle?
Tänkte beställa lite saker från wiggle de närmsta dagarna. Är det någon som vet hur de levererar sina paket? Måste man vara hemma eller lämnar de på utlämningsställe?

Hur levererar Wiggle?
Alltid på utlämningsställe när jag handlat där! Ett tips är att betala med Klarna eftersom man tydligen får spårbar leverans på köpet då. Samt, prenumererar du på deras nyhetsbrev får du 90 kr off på första ordern :)

Hur levererar Wiggle?
För mig har det varit lite olika beroende på vad jag beställt.
När jag beställde kläder och lite småprylar kom det direkt till postombudet.
När jag beställde ett hjulpar sist, så försökte postnord leverera hem till mig först. Dock var jag inte hemma enligt postnord, trots att jag satt hemma hela dagen... ovanligt?
Dagen efter hämtade jag det hos ombudet.

Hur levererar Wiggle?
Senaste gångerna har det varit Bring som levererar till en tobaksbutik rätt nära. Däremot inte till samma stället som posten lämnar till.

Hur levererar Wiggle?
JockeS sa:
När jag beställde ett hjulpar sist, så försökte postnord leverera hem till mig först. Dock var jag inte hemma enligt postnord, trots att jag satt hemma hela dagen... ovanligt?
Dagen efter hämtade jag det hos ombudet.

Jo tack det har man ju råkat ut för några gånger nu...!

Hur levererar Wiggle?
Jag skulle vilja påstå att wiggle levererar inte ett endaste litet paket utan det är fraktbolagen man anlitar som gör det;-)

Hur levererar Wiggle?
Jag brukar alltid använda mig av overnight delivery, då får man välja om DHL ska köra ut det till ombud eller direkt hem till dig.

Hur levererar Wiggle?
Jag brukar välja mellanprisfrakten. Då har det gått med DHL på typ två dagar och så har jag fått SMS där jag valt lämning i swipbox/ombud istället för hemleverans. Smidigt och med tracking.

Förra gången hade dom tydligen missat mitt svar, för då blev jag uppringd av ett bud som undrade om jag var hemma. Löstes dock direkt med lämning på närmsta service point och jag hämtade på väg hem från jobbet nån timme senare.

Hur levererar Wiggle?
Väljer man gratis alternativet så levererar de till utlämning hos postombud (iaf hos mig stockholm) och med dhl så blir det ju direkt leverans hem alt till dhl service point om man anger det som alternativ när de skickar sms dagen innan lev.

Hur levererar Wiggle?
frause sa:
Jag brukar välja mellanprisfrakten. Då har det gått med DHL på typ två dagar och så har jag fått SMS där jag valt lämning i swipbox/ombud istället för hemleverans. Smidigt och med tracking.

Förra gången hade dom tydligen missat mitt svar, för då blev jag uppringd av ett bud som undrade om jag var hemma. Löstes dock direkt med lämning på närmsta service point och jag hämtade på väg hem från jobbet nån timme senare.

Exakt likadant för mig igår. Det är skönt när det fungerar.

Hur levererar Wiggle?
Mohahaha....

IMG_4247.PNG

Hur levererar Wiggle?
Tar man fri frakt kan det bli vad som helst. En gång blev jag till och med tvungen att hämta på ett utlämningställe längre bort som tog emot internationella paket utanför EU (skitkonstigt eftersom de på utlämningstället inte fattade själva varför det hamnat hos dem). Annars vanliga närmaste utlämningstället. Oftast postnord ibland shenker (ligger typ vägg i vägg). Begär man expressfrakt alltid hemkörning (oavsett storlek på paket).

Hur levererar Wiggle?
Mina beställningar har hamnat på postens lokala utlämningsställe. Vill minnas att jag fick sms från dhl enda gången jag har använt expressfrakten. Det faktum att man slipper utkörningsförsök för smågrejer är ett av de starkare argumenten för Wiggle tycker jag. De tyska butikerna brukar ha bättre priser på typ allt ink löparskor.

Tillbaka
Topp